Jeep Wrangler se dosta promenio tokom godina, ali se i dalje vidi čvrsta veza između starog CJ-5 i najnovijeg JL modela, međutim…

Jeep Wrangler se dosta promenio tokom godina, ali se i dalje vidi čvrsta veza između starog CJ-5 i najnovijeg JL modela. Dakle, ako drugi proizvođač počne da proizvodi i prodaje svoj model koji je inspirisan starim CJ Jeepom, jasno je zašto bi se Jeep uznemirio. Međutim, šta ako ta “kopija” modela CJ nije namenjena za javne puteve? Da li bi Jeep mogao tom proizvođaču zabraniti prodaju u SAD? Uskoro će internacionalna komisija za trgovinu morati da da odgovor na to pitanje.

Kako Bloomberg prenosi, FCA je podneo trgovinsku žalbu protiv indijske Mahindre, zbog njenih planova da počne da uvozi model Roxor u SAD. FCA navodno tvrdi da Roxor previše liči na Jeep da bi se prodavao u SAD. Iz FCA kažu da je Roxor “gotovo indentična kopija legendarnog Jeepovog dizajna, koji je postao ikona terenaca” i da je “optuženi proizvod modelovan prema originalnom Willys Jeepu”.

FCA takođe tvrdi da Roxor predstavlja opasnost za prodaju Jeepa zbog svoje manje cene. Mahindrina manja cena je produkt toga što se delovi proizvode u Indiji, a konačan Roxor se sklapa u SAD. Uz to, Roxor, za razliku od Wranglera, nije homologovan za javni saobraćaj, što zaniči da se, uprkos svom “Jeepovskom” izgledu, na tržištu takmiči sa vozilima kao što su Polaris RZR i Can-Am Maverick. Ovo takođe znači da Roxor ne mora da ima skupe bezbednosne sisteme, koji su danas obavezni.

Show Comments