Ditalni kokpiti sa velikim ekranima više nisu nikakva novost, a nova rešenja već čekaju na primenu
Automobilski instrumenti i informacioni ekrani sve više liče na avionske. To nije neka novina, kao što nije ni novina da je princip višenamenskih ekrana u automobilima preuzet upravo iz aviona, u kojima se nalazi već više od 30 godina. Da, upravo pre toliko godina u putničkim avionima počela je primena EFIS kokpita, u kojima su četiri ili šest velikih ekrana zamenili bezbrojne analogne indikatore zadužene podatke o radu motora, navigaciji, meteo radaru, podacima o letu i svemu onome što je potrebno. Pri tom, piloti su mogli da rade ono što danas rade vozači – biraju informacije koje žele da imaju na ekranu, uključujući i automatsko upozoravanje na opasne pojave. Npr. ekran bi automatski pocrveneo, u slučaju da trenutno nije aktivan prikaz meteorološkog radara, a na kursu aviona pojavio se opasni Cumulonimbus, grmljavinski oblak, koji se obavezno mora zaobići.
Predlog kako bi mogla izgledati naredna generacija automobilskih komandi sa ekranima osetljivim na dodir stiže iz zemlje koja baš i nije na “radaru” kao automobilska – Finske. Finska kompanija Canatu je na Automotive Brand Contest konkursu osvojila nagrade i priznanja za svoja rešenja, koja bi lako mogla postati deo već naredne generacije automobila.
3D Touch Surface je njihovo revolucionarno rešenje ekrana koji je doneo 3D oblikovanu površinu osetljivu na dodir, za koju tvrde da je jednostavnija za upotrebu, manje skreće li odvlači pažnju vozača, a enterijeru donosi i nova estetska rešenja.
Show Comments