fbpx

Da li su bezbednosni sistemi skupi za popravku?

Zahvaljujući mnoštvu bezbednosnih sistema automobili su bezbedniji nego ikada, ali treba imati na umu i da su njihove popravke skupe

Foto: Mercedes Benz

Sa mnoštvom ugrađenih bezbednosnih sistema, čiji cilj je da vozač i putnici budu sigurni, automobili su bezbedniji nego ikada. Sva ova tehnologija radi dobar posao štiteći putnike od opasnosti, ali isto tako može postati veliki trošak u slučaju da joj je potrebna popravka. Prema istraživanju Američke Automobilske Asocijacije (AAA), sva ta tehnologija u najnovijim automobilima može lako podići troškove popravki. Ono što je ranije bilo jednostavano „čukanje“ odbojnicima sada zahteva popravku, zamenu, i kalibraciju mnoštva delova sigurnosnih sistema. Senzori, kamere, strujne instalacije, i mnoštvo drugih delova su povezani sa drugim siistemima automobila, i svi „žive“ na raznim mestima automobila. Na primer, u prednjem delu automobila se nalaze radari i senzori koji su deo sistema za automatsko kočenje i adaptivni tempomat. Ovo može koštati između 900 i 1,300 dolara da se popravi nakon sudara, u slučaju da se ošteti, navodi AAA. Popravka ultrasoničnih senzora za parkiranje košta između 500 i 1,300 dolara. Sistem za praćenje mrtvih uglova ili bočni saobraćaj pozadi može „izvući“ između 850 i 2,050 dolara iz džepa. Postoji još dosta bezbednosnih sistema, a svaki ima senzore koji moraju da se promene u slučaju sudara. Naravno, ovo ne znači da imamo išta protiv svih ovih bezbednosnih sistema. Vrlo je važno je biti upoznat i spreman u slučaju da se neki deo od ovih sistema ošteti u manjem sudaru. Šta više, pomenute cene su za amerčko tržište koje je tradicionalno dosta jeftinije od Evrope, pa vas u evropskim servisima mogu dočekati neprijatnija iznenađenja. Drugim rečima, pamet u glavu i koristiti ove sisteme za ono za šta su predviđeni – smanjivanje rizika od sudara ili njegovo izbegavanje

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Električna Opel Mokka na završnim testovima

Nova Opel Mokka je na putu, još uvek kamuflirana, ali spremna za prve važne ...

Ford je precenio kada dolaze autonomni automobili, kaže šef…

CEO Forda, Jim Hackett, rekao je da je proizvođač “precenio” koliko brzo će potpuno ...

Novo rukovodstvo i struja za spas Smarta

Daimler menja rukovodstvo u pokušaju da udahne novi život Smartu Iako se maleni Smart ...

Tetsuya Tada: novoj Supri ne treba manuelni menjač

U skorašnjem intervjuu, Toyotin šef inženjer, Tetsuya Tada, izjavio je da se manuelni menjač za ...

Novi Volkswagen Amarok konačno pred očima javnosti

Novi Volkswagen Amarok druge generacije konačno je predstavljen i to nakon što je prva ...

Vozač Formule 2 Anthoine Hubert poginuo u Spa

U tragičnom incidentu tokom trke Formule 2 poginuo mladi Francuz Anthoine Hubert Aktuelni šampion ...