Oba test dana na stazi pored Valensije pripala su Mavericu Vinalesu na Yamahi
Završena su prva dva dana postsezonskih MotoGP testova na stazi Ricardo Tormo. Obzirom na brojne izmene u timovima pa i nove timove, svako se bavio svojim programom. Logično je da svako skriva šta i kako radi, ali ponešto se može i saznati.

Yamahini fabrički vozači imali su na raspolaganju dve specifikacije agregata koje su mogli da upoređuju. Maceric Vinales je oba test dana završio sa najboljim vremenima, pa iako zimski testovi nisu merodavni za ono što nas čeka dogodine na pravim trkama, nije zanemarljiv podatak da je Vinales postigao više od pola sekunde bolje vreme od svog vremena sa kojim je došao do pol pozicije prošlog vikenda.

Sa druge strane garaže, njegov kolega Valentino Rossi nije zadovoljan novm agregatima za 2019. i tvrdi da su razlike gotovo nikakve. Na satelitskom motociklu istog proizvođača odlično se snašao Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT), koji kaže da je naspram Honde koju je vozio celu proteklu sezonu, vožnja Yamahe “kao vožnja po puteru”, aludirajući na činjenicu da Yamaha znatno mekše reaguje u odnosu na Hondu.

U svakom slučaju, Morbidellijevih dve destinke zaostatka za Vinalesom su za respekt, tim pre što je vreme postignuto sa novim agregatom, ali u starom ramu, kakav je Zarco koristio tokom protekle sezone. Dobra vest je i da se kao test vozač za Yamahu, posle zdravstvenih problema, na stazu vratio i Jonas Folger.

Marquez i njegov novi timski kolega Jorge Lorenzo su za Hondu testirali kombinacije novih i starih delova, pa praktično nisu ni koristili kompletan motocikl specifikacije 2019. Ipak tu su nove aerodinamičke oplate, uvodnici vazduha, promenjena pozicija amortizera upravljača, i naravno, agregati za 2019. Lorenzo je od prvog dana dobio i rezervoar po svojoj želji, sličan onome kakav je imao na Ducatiju. Marquez je došao do trećeg najboljeg vremena, dok se Lorenzo privikava na novu mašinu, bez rezultata u prvom planu. Realno, oba vozača nisu u vrhunskoj fizičkoj formi. Marqueza u decembru čeka operacija, a Lorenzo se još uvek oporavlja od svojih lomova.

Ekipa iz garaže Ducatija može biti zadovoljna. Dovizioso je postigao drugo najbolje vreme i naparavo ukupno 57 krugova, dok je nakon 60 krugova Petrucci zaostajao samo 0.202 iza Vinalesa. Zapravo, ni jedan vozač nije vozio 2019. specifikaciju Desmosedicija.

To je radio Michele Pirro, ali koji ga je uništio padom. Ovogodišnji šampion Moto2 klase Francesco Bagnaia se privikava na MotoGP, a nakon teške povrede, na motociklu je ponovo i Tito Rabat.

Alex Rins je na raspolaganju imao potpuno novi agregat, sa kojim je nakon 70 krugova stigao do 7. najboljeg vremena. Za to vreme, njegov kolega, “čudo od deteta” Moto3 šampon iz 2017. Joan Mir se polako privikava na MotoGP, i nakon 56 krugova, prve testove je završio sa 0.957 sekundi iza najboljeg.

Johan Zarco je ugruvan završio prva dva test dana za Red Bull KTM Factory Racing, i ne previše zadovoljan. Manji su problem dva pada na novom KTM-u nego zaostatak od 1.752 sekundi za Vinalesom, i kako Zarco kaže, manjak brzine. Njegov timski kolega i mnogo iskusniji na KTM-u, Pol Espargaro, završio je sa 13. najboljim vremenom.
Hafizh Syahrin se upoznaje sa KTM-om na teži način, pa je takođe imao pad, dok se njegov kolega, novajlija na MotoGP motociklu, Miguel Oliveira, polako privikava i to na RC16 specifikaciji za narednu godinu, ali je dan završio sa 3.041 zaostatka za Vinalesom.

I vozači Aprilia Racing Team Gresini su imali teška dva dana. Ianonne je imao dva pada na svom novom motociklu, dok je test vozač Bradley Smith imao jedan pad. Najbolje je prošao Aleix Espargaro koji je na RS-GP kakav je vozio već na Phillip Islandu postigao 10. najbolje vreme.
Za MotoGP timove i vozače zima još nije počela. Još dva test dana ih čekaju ove godine i to 28. i 29. novembra, ali u Jerezu, kada ćemo sasvim sigurno videti još dosta toga novog. Šta više, sasvim sigurno, otkrivanje pravih novina za 2019. nije još ni počelo.
Poz |
Vozač |
Tim |
Najbolje vreme |
Zaostatak |
---|---|---|---|---|
1 | VIÑALES, Maverick | Yamaha Factory Racing | 1:31.416 | |
2 | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:31.718 | 0.302 |
3 | ROSSI, Valentino | Yamaha Factory Racing | 1:31.845 | 0.429 |
4 | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:31.846 | 0.430 |
5 | BRADL, Stefan | LCR Honda | 1:32.015 | 0.599 |
6 | MORBIDELLI, Franco | Petronas Yamaha SRT | 1:32.085 | 0.669 |
7 | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 1:32.095 | 0.679 |
8 | PETRUCCI, Danilo | Ducati Team | 1:32.100 | 0.684 |
9 | ESPARGARO, Pol | Red Bull KTM Factory Racing | 1:32.179 | 0.763 |
10 | PIRRO, Michele | Ducati Team | 1:32.220 | 0.804 |
11 | BAGNAIA, Francesco | Alma Pramac Racing | 1:32.396 | 0.980 |
12 | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 1:32.402 | 0.986 |
13 | NAKAGAMI, Takaaki | LCR Honda IDEMITSU | 1:32.539 | 1.123 |
14 | MILLER, Jack | Alma Pramac Racing | 1:32.555 | 1.139 |
15 | MIR, Joan | Team SUZUKI ECSTAR | 1:32.787 | 1.371 |
16 | RABAT, Tito | Reale Avintia Racing | 1:32.834 | 1.418 |
17 | ZARCO, Johann | Red Bull KTM Factory Racing | 1:32.835 | 1.419 |
18 | LORENZO, Jorge | Repsol Honda Team | 1:32.959 | 1.543 |
19 | IANNONE, Andrea | Aprilia Racing Team Gresini | 1:33.291 | 1.875 |
20 | ABRAHAM, Karel | Reale Avintia Racing | 1:33.301 | 1.885 |
21 | SMITH, Bradley | Aprilia Racing Test Team | 1:33.709 | 2.293 |
22 | FOLGER, Jonas | Yamaha Test Team | 1:33.810 | 2.394 |
23 | QUARTARARO, Fabio | Petronas Yamaha SRT | 1:33.850 | 2.434 |
24 | SYAHRIN, Hafizh | KTM Tech 3 Racing | 1:34.233 | 2.817 |
25 | OLIVEIRA, Miguel | KTM Tech 3 Racing | 1:35.118 | 3.702 |
Show Comments