Yamaha može do GP titule, kaže Vinales

MotoGP vozači odlaze na zasluženi odmor nakon dva test dana u Jerezu. Komentari pred odlazak na odmor su različiti

Foto: Team LCR Honda Twitter

Na poslednjem danu zvanične vožnje MotoGP motocikala najbrži je bio Nakagami na Hondi iz 2018., drugi Pertucci na Ducatiju, a treći Marquez takođe na Hondi. Naravno, rezultate sa postsezonskih testova ne treba uzimati kao previše relevantne. Svaki tim testira po svom programu, i uglavnom skriva šta zapravo testira, meri i upoređuje. Čak ni komentari vozača ne otkrivaju ko je, šta i u kojoj kombinaciji sa čime vozio. A na testovima u Valesiji i Herezu bilo je svih mogućih kombinacija starog i novog, od motora, oslanjanja i ramova, do svih ostalih komponenti i elektronike. Sakupljaju se podaci i subjektivni utisci vozača, a ne najbolja vremena. Tek krajem februara počinje ono pravo, mukotrpno skidanje desetinke po desetinku, ali i odlučivanje za konačnu verziju agregata, aerodinamike i svega ostalog, što se u sezoni više ne može menjati.
Međutim, u fabričkom timu Yamaha, mogle su se čuti oprečne izjave vozača, nakon što su na raspolaganju imali čak dve verzije novog agregata. Naravno, izjave se uopšte ne moraju uzeti za ozbiljno, ali, dok je Valentino Rossi razočarano rekao da gotovo da nema pomaka u odnosu na ovogodišnji motocikl, koji se uopšte nije proslavio, Maveric Vinales kaže nešto drugo. „Sa ovakvom Yamahom možemo do titule“, rekao je Vinales, koji je bio najbrži na oba dana testova u Valensiji. Španac je posebno bio zadovoljan tempom „na duge staze“, odnosno brzinom u simuliranoj trci, a ne jednom kvalifikacionom krugu, i to na stazi Jerez koju baš i ne voli. Takođe, tvrdi i da je Yamaha već sada jako brza na potrošenim pneumaticima, ali i da još ima mnogo prostora za napredak. Kako je sam rekao, ponajviše mora da se radi na trakciji i maksimalnoj brzini koja nije loša, ali zahteva savršen izlazak iz krivine. Tačnije, ponovo stvar trakcije i podešavanja kontrole proklizavanja.
Naravno, moraćemo da sačekamo naredna dva meseca, tokom kojih će vozači malo raditi, malo se odmarati, a malo i oporavljati od operacija i povreda, a inženjeri grozničavo raditi. Prve rezultate videćemo 6. februara, za kada je zakazan prvi test dan na stazi Sepang u Maleziji. Početak sezone 2019. je 10. marta u Kataru na stazi Losail.

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

MotoGP se zaleće

MotoGP timovi su uveliko na punom gasu. Testovi na stazi Sepang svakog dana donose ...

Marquez nezaustavljiv u Aragonu

Ako Marquez osvoji svoju četvrtu tuitulu šampiona sveta, to sigurno neće biti bez dobrog ...

Indijska startup firma predstavila napredan električni skuter

Na mnogim svetskim tržištima u razvoju, mali motocikli dominiraju putevima i predstavljaju većinu od ...

Husqvarna Vitpilen i Svartpilen kreću u prodaju

Godinama nakon što je Husqvarna otkrila modele Vitpilen i Svartpilen, serijska proizvodnja konačno počinje ...

Električni Harley-Davidson stiže u narednih 18 meseci

Harley-Davidson je najavio planove za potpuno novi električni motocikl, koji bi trebalo da izađe ...

U salone konačno stiže Yamaha YZF-R6

Čekanje se približilo kraju. U evropske salone pristižu prvi primerci dugo čekanog i nestrpljivo ...