Site icon

Lidar i “big data” bi mogli da unaprede odleđivanje puteva

Buduća vozila za odleđivanje puteva bi se mogla oslanjati na lidar i podatke u cilju bezbednijih puteva i veće efikasnosti

Buduća vozila za odleđivanje puteva bi se mogla oslanjati na lidar i “velike” podatke u cilju bezbednijih puteva i veće efikasnosti. Grad Noksvil, iz države Tenesi, će početi da testira novu tehnologiju tokom ove zime, uz pomoć jednog specijalno opremljenog vozila za odleđivanje. Tehnologija je nastala iz partnerstva Oak Ridge Nacionalne labaratorije i Univerziteta Tenesija. Pojednostavljeno, kamion koristi lidar sistem (laserski radar), koji “razume” podatke koji se šalju kamionu. Svi formirani podaci predstavljaju ono što istraživači nazivaju “Road Vulnerability Index”, tj. u direktnom prevodu “Indeks ugroženosti puta”. Podaci ocenjuju lokalne saobraćajnice kako bi se utvrdilo da li postoji veći, ili manji, rizik od zaleđivanja. Na primer, podaci u kalkulaciju uzimaju ugao puta, izloženost sunčevoj toploti, i još mnogo faktora. To znači da će ravan put izložen suncu biti niže rangiran na indeksu, dok će neravan put sa okolnim drvećem ili građevinama, koji blokiraju sunčevu svetlost i onemogućavaju topljenje leda prirodnim putem, biti više rangirani. Specijalno vozilo za odleđivanje razume podatke iz indeksa što mu omogućava da efikasnije raspodeli tečnost (slanu vodu) za odleđivanje na puteve. Uz to, putari znaju kojim zonama trebaju da se posvete prvo, a potencijalno mogu i uštedeti tečnost koju bi kasnije mogli da upotrebe na putevima sa više leda, umesto da je troše na puteve kojima možda uopšte ni ne treba. Ova tehnologija bi mogla da uštedi resurse gradovima i opštinama, kao i da sačuva budžete. Jedna velika mećava je u stanju da potpuno iscrpi resurse i budžet za odleđivanje puteva, što znači da je efikasnost procesa odleđivanja vrlo bitna. Ako se nova tehnologija pokaže efikasna, velika je verovatnoća da će je Tenesi i slični gradovi u SAD usvojiti.

Next: Sebastien Loeb – pokazao kako treba biti velik