Da li je Ford Focus izgubio fokus, uporedo sa kompletnim C segmentom koji gubi bitku sa crossoverom?
Da li je klasičan C segment, godinama nazivan Golf klasa, praktičan i upotrebljiv hatchback od malo preko četiri metra u krizi? Ako jeste, ko je zapravo u krizi, proizvođači ili kupci? Da li se istopio srednji stalež koji je u C segmentu nalazio rešenje za svoje potrebe? Ili su proizvođači svojom ponudom svesno i namerno preorijentisali kupce, i ubedili ih da je crossover ono što im treba? Da li su devalvacija i poskupljenja vozila nekadašnjeg kupca C segmenta spustila u B segment? Pitanja je mnogo, a mogućih odgovora još više. Na žalost, kada se u sve ovo ubaci srpski kupac, odgovori postaju jasni i banalni – srednjem staležu je i B segment nedohvatljiv isto koliko i Rolls Royce. Ali, da se našim standardom bave neki drugi, a Dmotion.rs će da se bavi svojim poslom – automobilima.
U enterijeru novi Ford Focus je, očigledno, napravljen ispočetka. Nakon brojnih prigovora prethodnoj generaciji da prekomplikovana sa svojim bezbrojnim dugmićima, Ford se okrenuo na drugu stranu, i krenuo u pravcu minimalizma. Doduše, vreme je učinio svoje, a sada dostupne tehnologije su omogućile prebacivanje komandi na ekran osetljiv na dodir, i raščistile centralnu konzolu.
Pomenuli smo novu platformu, i taj podatak korisniku vozila ne znači previše, ako ne može da vidi ili oseti korist od nje. A u novom Focusu se i vidi i oseti značajno bolja ponuda prostora. Prednja sedišta su odlično oblikovana i dimenzionisana, a uz to nisu potrošila mnogo prostora. Iako spolja deluje jako nizak, Focus u svom zadnjem delu, putnicima na zadnjoj klupi nudi zaista mnogo prostora i za noge i za glave čak i osobama visine preko 180 cm. Dodatnu praktičnost donosi i nizak centralni tunel, pa premeštanje sa jedne na drugu stranu klupe nje neki izazov.
Torzija ili multilink
Spram želja i mogućnosti, kupac može da bira ne samo opremu nego i donji postroj. Zapravo, odabirom slabijih motora, dobiće jednostavniju i jeftiniju torziju, dok uz više snage ide i skuplja multi link zadnja osovina. Ono što ne može da bira kada su benzinci u pitanju je broj cilindara. Ima ih tri bez obzira da li se opredeli za 1.0 ili 1.5 zapreminu. I snagu od 100, 120, 125, 150 ili 182KS. Na Dmotion.rs test stigla je i do sada najpopularnija kombinacija 1.0 Ecoboost turbo benzinca sa 125 KS, motora koji je pokupio brojne nagrade, a oko čijih 215.000 o/min. turbine se potrošilo mnogo reči.
Iako nas ST (Line) neodoljivo podseća na moćna ST izdanja Focusa sa 2.5 litarskim turbo aždajama, ipak pričamo o malom motoru sa malo cilindara. Ford je sa svojim trocilindrašem napravio odličan posao po pitanju pouzdanosti i ekologije, ali ipak, jedan detalj i dalje ostaje – zvuk. Pri polasku iz mesta i pri niskim obrtajima mora se prihvatiti specifičan zvuk trocilindraša, koji zvuči sve samo ne uglađeno. Vibracija čak i nema, ali zvuk ostaje. Srećom, traje kratko, i kako motor ulazi u više obrtaje stvari dolaze na svoje mesto. Šta više, Focus postaje izuzetno tih i odlično zvučno izolovan. Isti taj agregat, čiji zvuk ne očarava, doneće osmeh na lice jednom godišnje kada je registracija u pitanju, ali doneće i osmeh na lice i kada se broje svraćanja na benzinsku pumpu.
I sasvim namerno, ovom prilikom se ne bavimo vozačkim asistencijama. Ford ih nudi dosta, uključujući i sistem za prepoznavanje rupa na putu i prilagođavanje ogibljenja na udarac. Sve to zavisi od spiska opreme i raspoloživog budžeta.
Na pitanje da li je Ford Focus ostao u fokusu, odgovor je da, apsolutno jeste, pa čak i sa izoštrenim fokusom. Ostao je u svom gabaritu, ali nudi mnogo više nego što je nudio, i zadržao ponajbolje, voznu dinamiku i ekonomičnost. Zapravo ima samo jednu manu, ako se to uopšte može nazvati manom, a više trendom kod svih proizvođača – visoku cenu. Model sa testa košta oko 20.000 evra, a to je stvarnost svih novih predstavnika C segmenta, da uz malo opreme i ne impresivno mnogo snage bez problema skoče do 20, pa i preko 20.000 evra. To nam je sudbina od koje teško možemo pobeći. Svaki novi model nudi više i košta više od prethodnog, devalvacija koju niko ne priznaje čini svoje, a na nas i naš standard proizvođači ne misle, a i zašto bi mislili?
[table id=59 /]