fbpx

Da li je Ford Focus ostao u fokusu?

Da li je Ford Focus izgubio fokus, uporedo sa kompletnim C segmentom koji gubi bitku sa crossoverom?

Da li je klasičan C segment, godinama nazivan Golf klasa, praktičan i upotrebljiv hatchback od malo preko četiri metra u krizi? Ako jeste, ko je zapravo u krizi, proizvođači ili kupci? Da li se istopio srednji stalež koji je u C segmentu nalazio rešenje za svoje potrebe? Ili su proizvođači svojom ponudom svesno i namerno preorijentisali kupce, i ubedili ih da je crossover ono što im treba? Da li su devalvacija i poskupljenja vozila nekadašnjeg kupca C segmenta spustila u B segment? Pitanja je mnogo, a mogućih odgovora još više. Na žalost, kada se u sve ovo ubaci srpski kupac, odgovori postaju jasni i banalni – srednjem staležu je i B segment nedohvatljiv isto koliko i Rolls Royce. Ali, da se našim standardom bave neki drugi, a Dmotion.rs će da se bavi svojim poslom – automobilima.
Da li je Ford, barem kod nas, podcenjen? Da li ste nekada čuli …“Ford za mene nekako nije automobil“…? Svakako, koliko ljudi toliko i ćudi, i svako ima pravo na svoj stav, ali se nekada treba pozvati i na objektivnost. Što se nas tiče, C segment je slobodno mogao biti prekršten iz „Golf klasa“ u „Focus klasa“, od 1997. kada je Focus zamenio Escorta, i postavio domaći zadatak konkurenciji u voznoj dinamici sa svojom multilink zadnjom osovinom. Brzo premotavanje unapred provešće nas i do stilskog lutanja Focusa u drugoj generaciji, pa povratka u fokus sa trećom, i dovesti do četvrte generacije.

Novi Ford Focus stigao je u neizmenjenim gabaritima u odnosu na prethodni, ali na novoj platformi i izrađen od drugačije tretiranog i termički obrađenog čelika. Postao je torziono krući i lakši, a nova platforma dozvolila je drugačiju organizaciju prostora u enterijeru. Ono što je po novi model najvažnije, vizuelno se dovoljno razlikuje od prethodnog, a još uvek dovoljno podseća kojoj porodici pripada. A kada smo kod vizuale, Ford je zakomplikovao život kupcima, koji moraju da biraju između dosta opcija pa se ST Line, sa spuštenim oslanjanjem i sopstvenim dodacima na karoseriji dosta razlikuje od svih ostalih Trend ili Titanijum opcija. A to znači, prvo se dobro informisati, pa tek onda u salon.
Jednostavno i uredno
U enterijeru novi Ford Focus je, očigledno, napravljen ispočetka. Nakon brojnih prigovora prethodnoj generaciji da prekomplikovana sa svojim bezbrojnim dugmićima, Ford se okrenuo na drugu stranu, i krenuo u pravcu minimalizma. Doduše, vreme je učinio svoje, a sada dostupne tehnologije su omogućile prebacivanje komandi na ekran osetljiv na dodir, i raščistile centralnu konzolu.

Evidentno Focus je postao mnogo više „user friendly“, nema trideset i nešto dugmića, a na upotrebu višenamenskog ekrana lako se privikne. A „tableti“ su, u zavisnosti od opreme, 6.2 ili 8 inča, dobre rezolucije i jednostavne grafike. Instrument tabla je analogna, ali sa dovoljno velikim ekranom od 4.2 inča putnog računara, na sve to, uz visoke pakete opreme dolazi i HUD.
Iako će nekima možda i smetati ovakav minimalizam, kompletna armaturna tabla je odlično organizovana, pregledna i jednostavna za upotrebu, pogotovo kada se tome doda i sjajni upravljač koji spada u ST Line opremu.
Odlična ponuda prostora
Pomenuli smo novu platformu, i taj podatak korisniku vozila ne znači previše, ako ne može da vidi ili oseti korist od nje. A u novom Focusu se i vidi i oseti značajno bolja ponuda prostora. Prednja sedišta su odlično oblikovana i dimenzionisana, a uz to nisu potrošila mnogo prostora. Iako spolja deluje jako nizak, Focus u svom zadnjem delu, putnicima na zadnjoj klupi nudi zaista mnogo prostora i za noge i za glave čak i osobama visine preko 180 cm. Dodatnu praktičnost donosi i nizak centralni tunel, pa premeštanje sa jedne na drugu stranu klupe nje neki izazov.
Sa svojih 375 litara, prtljažnik nije rekorder u klasi, ali je sasvim dovoljan, a benefiti dodatnog prostora za putnike, svakako su vredni nekoliko izgubljenih litara prtljažnika.
Torzija ili multilink
Spram želja i mogućnosti, kupac može da bira ne samo opremu nego i donji postroj. Zapravo, odabirom slabijih motora, dobiće jednostavniju i jeftiniju torziju, dok uz više snage ide i skuplja multi link zadnja osovina. Ono što ne može da bira kada su benzinci u pitanju je broj cilindara. Ima ih tri bez obzira da li se opredeli za 1.0 ili 1.5 zapreminu. I snagu od 100, 120, 125, 150 ili 182KS. Na Dmotion.rs test stigla je i do sada najpopularnija kombinacija 1.0 Ecoboost turbo benzinca sa 125 KS, motora koji je pokupio brojne nagrade, a oko čijih 215.000 o/min. turbine se potrošilo mnogo reči.
Stvoren za ljubitelje vožnje
Iako nas ST (Line) neodoljivo podseća na moćna ST izdanja Focusa sa 2.5 litarskim turbo aždajama, ipak pričamo o malom motoru sa malo cilindara. Ford je sa svojim trocilindrašem napravio odličan posao po pitanju pouzdanosti i ekologije, ali ipak, jedan detalj i dalje ostaje – zvuk. Pri polasku iz mesta i pri niskim obrtajima mora se prihvatiti specifičan zvuk trocilindraša, koji zvuči sve samo ne uglađeno. Vibracija čak i nema, ali zvuk ostaje. Srećom, traje kratko, i kako motor ulazi u više obrtaje stvari dolaze na svoje mesto. Šta više, Focus postaje izuzetno tih i odlično zvučno izolovan. Isti taj agregat, čiji zvuk ne očarava, doneće osmeh na lice jednom godišnje kada je registracija u pitanju, ali doneće i osmeh na lice i kada se broje svraćanja na benzinsku pumpu.

Sasvim realno, Focus se vozi ispod 6 litara benzina na 100 kilometara, a čak ni kada se oštro vozi, penje se do samo sedam litara. Šta više, mali trocilindraš sa svojom minijaturnom turbinom je sasvim elastičan, pa čak, dok se ne privikne, zbunjuje kada mu je potrebna promena stepena prenosa, kojih u kombinaciji sa manuelnim menjačem ima šest. I ono što i dalje Ford Focus smešta visoko, u sam vrh konkurencije je vozna dinamika. Precizan, direktan, ali ne i brutalno tvrd, odlično izbalansiran i neutralan u klizanju.

Čak i kilometrima daleko od pravog ST-a, Focus se može voziti i iz čistog užitka, sa savršenim položajem tela i debelim sportskim upravljačem u rukama, uz dodatak da sve ide lako i mekano, od papučice kvačila do ručice menjača.
I sasvim namerno, ovom prilikom se ne bavimo vozačkim asistencijama. Ford ih nudi dosta, uključujući i sistem za prepoznavanje rupa na putu i prilagođavanje ogibljenja na udarac. Sve to zavisi od spiska opreme i raspoloživog budžeta.
Ne može bez budžeta
Na pitanje da li je Ford Focus ostao u fokusu, odgovor je da, apsolutno jeste, pa čak i sa izoštrenim fokusom. Ostao je u svom gabaritu, ali nudi mnogo više nego što je nudio, i zadržao ponajbolje, voznu dinamiku i ekonomičnost. Zapravo ima samo jednu manu, ako se to uopšte može nazvati manom, a više trendom kod svih proizvođača – visoku cenu. Model sa testa košta oko 20.000 evra, a to je stvarnost svih novih predstavnika C segmenta, da uz malo opreme i ne impresivno mnogo snage bez problema skoče do 20, pa i preko 20.000 evra. To nam je sudbina od koje teško možemo pobeći. Svaki novi model nudi više i košta više od prethodnog, devalvacija koju niko ne priznaje čini svoje, a na nas i naš standard proizvođači ne misle, a i zašto bi mislili?

[table id=59 /]

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Land Rover uvodi novi benzinac u svoje modele

Land Rover će u modele Discovery Sport i Range Rover Evoque za 2018. godinu ...

Grosjean dobro, Schumacher potvrđen u timu Haas

Vozač tima Haas Formule 1 uspešno se oporavlja nakon stravičnog incidenta, a američki tim ...

A sada ipak zvanično – Mercedes CLS

Mercedes je na L.A. Auto Show zvanično predstavio novi CLS. Ima nove motore, veći ...

Da li se vraća Dodge Viper?

Iako je obustavljena proizvodnja pete generacije Dodge Vipera, postoji mogućnost da ovaj sportista neće ...

Formula 1 – otkazana je trka u Imoli

Formula 1 – zbog obilnih padavina i opasnosti od poplava otkazana je trka za ...

I Jaguar Land Rover razvija hidrogenski pogon

I Jaguar Land Rover je ušao u razvoj i ispitivanja hidrogena kao čistog pogona ...