Site icon

Prodaje se Buick GNX iz 1987. sa samo 13 pređenih km.

Na aukcijskom sajtu „Bring a Trailer“, pojavio se legendarni Buick GNX koji je za 32. godine postojanja prešao samo 13 km.

Foto: Brig a trailer

Na aukcijskom sajtu „Bring a Trailer“, pojavio se legendarni Buick GNX koji je za 32. godine postojanja prešao samo 13 km. Baziran na modelu Grand National, koji je nastao od modela Regal u čast Buickove pobede u NASCAR Grand National seriji, GNX je napravljen u vrlo maloj seriji 1987. godine. Buick je proizvodio Grand National u 1982. godini, kao i od 1984. to 1987. godine, dok je GNX bio ponuđen samo za 1987. modelsku godinu.

Foto: Brig a trailer

Model GNX je plod saradnje Buicka i firme McLaren Performance Technologies/ASC. GNX su karakterisali veći turbo kompresor i interkuler nego na modelu Grand National, kao i poboljšani izduvni sistem sa većim protokom. Pojednostavljeno, GNX je proizvodio 276 KS i 488 Nm obrtnog momenta, u poređenju sa maksimalnih 245 KS kod Grand Nationala. Međutim, od samog početka GNX-a kruži priča da su ove brojke bile vrlo konzervativne.

Foto: Bring a trailer

Što se tiče primerka sa aukcijskog sajta, automobil je prvi put kupljen u Arkanzasu, nakon čega je premešten u Teksas, gde je bio izložen u salonu. Nakon što je dostavljen u Teksas, nikad nije bio vožen. Trenutni vlasnik je kupio ovaj Buick GNX 2002. godine i nastavio tradiciju očuvanja kilometraže. Jedine dve stvari koje su promenjene na ovom primerku su akumulator i relej prekidač, s tim da dva originalna dela dolaze uključena u kupovinu.

Foto: Bring a trailer

Fotografije pokazuju sedišta, unutrašnje oplate vrata, i pod automobila još uvek obmotanim najlonima koje je stavio originalni diler. Vreme je bilo vrlo dobro prema modelima Grand National i GNX, obzirom da je zabeleženo više primeraka prodatih za preko 100,000 dolara.

Foto: Bring a trailer

Činjenica da je proizvedeno 547 primeraka GNX-a samo dodaje vrednost. Do kraja aukcije preostalo je još tri dana, a najveća ponuda u trenutku pisanja iznosi 106,000 dolara.

Next: U Ženevu stiže “serijski” Stratos