Kada neko želi da ga omalovaži, nazove ga podignuti Megane, ali, u praksi Renault Kadjar je nešto sasvim drugo
Renault se nije opirao opštem SUV trendu, mada ruku na srce i nije lako ušao u njega. Počeo je zapravo Koleosom, koji jeste bio Nissan X-Trail pod drugačijom karoserijom i proizvodio se u Južnoj Koreji. Ispostavilo se da metoda “preoblikovanja” baš i ne mora da upali uvek. Koleos u prvoj generaciji nije postigao nikakav značajnji rezultat, a pogotovo u Srbiji gde je startovao sa previsokom cenama, a kada su cene svedene na razuman nivo, već je bilo kasno. Srećom, na greškama se uči, pa je aktuelni Koleos druge generacije daleko uspešnija priča, kako stilski, tako i tržišno.
Za početak, Renault Kadjar nije ni podignuti Megane Grandtour, a nije ni Nissan Qashqai, barem kada se radi od karoseriji. Od pomenuta dva modela, pa i Meganea hatchbacka razlikuje se ne samo dizajnom karoserije, nego i ostalim dimenzijama, pa i međuosovinskim razmakom. Sa svojih 4.48 metra (kraći je od Megane Grandtour i duži od Qashqaija) precizno je smešten između Kaptura i Koleosa, upravo za kupce koji žele funkcionalan ali ne i prevelik automobil.
Kadjar je Renault u enterijeru, tu nema dileme, i prema dizajnu i prema rasporedu komandi, a i tipičnom skrivanju svega raspoloživog. Međutim deluje da u ovom osveženom Kadjaru rečenica o boljim i kvalitetnijim materijalima nije čista fraza iz press materijala.
Kadjar je u procesu osvežavanja dobio kombinaciju digitalne instrument table i novog višenamenskog ekrana osetljivog na dodir. Instrument tabla nam je dobro poznata iz Meganea, sa jednostavnom i čitljivom grafikom, ali bez preterano mnogo mogućnosti za podešavanje, čak i u srednjem Bose paketu opreme.
Renault Kadjar po pitanju mehanike nije neko visoko tehnološko čudo, nego kombinacija proverenog. Motor je napred poprečno smešten, prednje oslanjanje su MacPherson opružne noge, a pozadi polukuta torziona osovina sa spiralnim oprugama. U novoj generaciji Kadjara za 2019. ponudu motora čine benzinci od 140 i 160 KS, dok su dizeli od 115 i 150KS. Pored manuelnog šetostepenog menjača, opciono se može dobiti i odlični šetostepeni EDC sa dvostrukom spojnicom. Kao što bi Bose mogli nazvati srednjim paketom opreme, pogonsku kombinaciju sa testa možemo nazvati osnovnom u dizel ponudi – 115 KS i manuelni menjač.
Od vozila mase preko 1.500 kilograma pogonjenog od strane samo 115 KS ne treba očekivati ni čuda ni sportska dostignuća. Šta više, prvi kilometri donose i osećaj davno zaboravljene i eliminisane turbo rupe. Međutim, samo prvi kilometri, dok se ne “uhvati karakter motora i menjača. Ovaj dizel maksimalni obrtni moment dohvata na 2.000 o/min, što znači nešto više nego što to rade motori koji su nas razmazili sa isporukom velike snage od 1.300 o/min. Laganim prilagođavanjem na činjenicu da ovom agregatu treba za nijansu više gasa postiže se mnogo. Uživanje u vožnji SUV-a koji je klasičan primerak tihog i udobnog porodičnog automobila.
I definitivno, Renault Kadjar nije ni Megane ni Qashqai, nego je Kadjar, udoban, tih i ekonomičan, a i “SUV trendy”. Bez rezerve, možemo ga definisati kao porodično i nepretenciozno vozilo, ne kao izbor mladog samca, željnog performansi. Što se cene tiče, Renault je generalno razuman, sa čestim posebnim ponudama, pa se u trenutku pisanja ovog teksta, Kadjar Bose Blue dCi 115 može kupiti za 24.290, a govorimo o solidno opremljenom vozilu, sa Full LED Pure vision farovima, polu kožnim sedištima, premijum BOSE DAB audio sistemom, višenamenskim ekranom od 7” sa R Link 2 sistemom, električnom parkirnom kočnicom, i još dosta toga. Još bolja vest je da se Kadjar u baznom Life paketu opreme, sa benzincem od 140 KS, može kupiti za više nego razumnih17.890 evra.
Model | Renault Kadjar Bose 1.5 Blue dCi |
---|---|
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.489/ 2.058/ 1.613 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2.646 |
Masa vozila (kg.) | 1.531 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | 1.978 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 472-1.478 |
Motor |
1.5 Blue dCi |
Gorivo |
Dizel |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) | 1.461 |
Snaga pri o/ min. (KS/kW) |
115/ 86 pri 3.750 |
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) | 260 pri 2.000 |
Menjač |
Šestostepeni manuelni |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11.7 |
Maksimalna brzina km/h |
189 |
Zapremina rezervoara za gorivo (l) |
55 |
Potrošnja na testu (l/100 km) | 5.2/5,8 |
Cena testiranog modela | 24.290 evra |