Gradovi i opštine vrlo često traže privremene metode popravke puteva punih rupa u vidu vrućeg ili hladnog asfalta, ali su ova rešenja kratkog veka
Gradovi i opštine vrlo često traže privremene metode popravke puteva punih rupa u vidu vrućeg ili hladnog asfalta, ali su ova rešenja kratkog veka. Nakon što voda prodre kroz asfalt, stara rupa se može pojaviti nakon samo par dana. Ovde na scenu stupa firma American Road Patch. Američka firma je razvila rešenje koje produžava vek trajanja zakrpe na putu. Putari i dalje moraju da napune rupu sa mešavinom asfalta, nakon čega na to mesto postavlja “flaster” za puteve. American Road Patch tvrdi da njihov “flaster” omogućava vodonepropusni spoj, kojim se asfaltno punjenje rupe zadržava u mestu duže vremena – čak do 10 godina duže. Naravno, ovo nije rešenje za puteve koji su u stanju raspadanja, i kojima treba celokupna rekonstrukcija. Ipak, sprečavanje ponovnog otvaranja rupe na putu do 10 godina je svakako bolje od onoga na šta smo navikli, a to je “drži vodu dok majstori odu”, a vrlo često ni toliko.
Primena “road patch” tehnologije je vrlo jednostavna. Radnici rupu napune kao i obično, postave “flaster” za puteve obrnuto, skinu zaštitni sloj sa lepljive površine, okrenu ga natrag i zalepe za asfaltni ili betonski put. Pri temperaturama ispod 21C, bitno je zagrejati površinu radi što boljeg prijajanja lepljive površine na put. Ovo rešenje se testira na putevima Alabame već godinu dana. Iako ovaj južna američka država nije poznata po ekstremno niskim temperaturama kao severnije države, firma American Road Patch je spremna za distribuciju svojih zakrpa širom SAD i Kanade.
Show Comments