fbpx

Završen je prvi i jedini testni radni vikend Formule 1

Završen je prvi i do početka sezone Formule 1 jedini radni vikend u kojem su timovi morali da otkriju šta su pripremili

Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103130177 // Usage for editorial use only //

Završen je prvi radni vikend Formule 1 u Bahreinu na Stazi Sakhir. U skladu sa novim pravilima koja bi trebala da vode ka smanjenju troškova, svi timovi a i njihovi vozači imali su na raspolaganju samo tri dana da otkriju i razumeju šta su pripremili za sezonu 2021. Tačnije, samo dan i po po vozaču, koji će sledeći sastanak uživo sa svojim bolidima imati 26. marta na prvom slobodnom treningu upravo staze Sakhir.

Footo – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Obzirom da bolidi, barem teoretski, nisu mnogo menjani u odnosu na prologodišnje, tri test dana zvučala su kao dovoljna, međutim, i mala promena na bolidu Formule 1 znači mnogo. To je najbolje na svojoj koži osetio tim koji je od 2014. nepobediv – Mercedes-AMG. Iako je Valtteri Bottas drugi dan završio sa najboljim vremenom, problemi sa menjačem, a pogotovo sa stabilnošću zadnjeg dela kada se potroši veći deo goriva pokazali su se evidentni. Odavno Lewisa Hamiltona i njegovog kolegu Bottasa nismo videli zalepljene za dno tabele, pa ma koliko ne znali ko kakav program testiranja i razvoja čega ima planiran. Sto je najčudnije, “kilavi” rezultati Mercedes na deluju kao bacanje prašine u oči, nego realna slika, tim pre što su izvezli više od stotinu krugova manje od plana – Mercedes je godina bio rekorder na testovima upravo po toj osnovi.

Photo by Joe Portlock/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103140070 // Usage for editorial use only //

Na mesto Mercedesa došao je, barem prema prikazanom, Red Bull. Tačnije i seniorski i juniorski tim Alpha Tauri, ali u Honda koja pogoni njihove bolide. Šta više, nije preterano iznenađenje što je Max Verstappen stalno bio najbrži, ali jeste činjenica jedna druga.

Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103121239 // Usage for editorial use only //

To je da se mladi Japanac Yuki Tsunoda, početnik u Formuli 1, snalazi kao riba u vodi i što je poslednju sesiju trećeg dana završio na drugom mestu iza Verstappena, završio sa zanemarljivimm zaostatkom od 0.093 sekunde. Za sada, novopridošlica u tim Red Bull, Sergio Perez nije pokazao ni blizu brzinu koja bi mogla parirati prvom vozaču tima Verstappenu.

Foto: McLaren Formula 1 Racing

Solidno, čak jako soldno deluje McLaren, koji je imao najkomplikovaniji posao u među sezoni – promenu dobavljača motora. Renault u zadnjem delu McLarena zamenjen je najpoželjinijom pogonskom grupom na “gridu” Mercedes-AMG. Za sada, paket funkcioniše odlično, a novi vozač tima Daniel Ricciardo se pokazao kao dobro pojačanje.
Prekršteni i prefarbani tim Racing Point, koji je dobio i status fabričkog tima uradio je sve da početak sezone ne (do)čeka mirno. Imao je slične tehničke probleme sa menjačem kao i Mercedes, napravio je 100 krugova manje od planiranog, a brzinu je pokazao samo u jednoj sesiji. Za sada ni od preporoda Sebastiana Vettela nismo videli ništa, a najbolji rezultat testova za tim Aston Martin F1 Racing postavio je Lance Stroll. Vettel je i poslednji dan završio pre vremena, kada je ostao bez pritiska turbine, nakon samo 56 krugova.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office – CHARLES LECLERC

Trenutno najveća nepoznanica grida je Ferrari. Ili ne pokazuje šta može ili nema šta da pokaže. Nije najsporiji, ali nije ni najbrži, uz povremene bljeskovo Leclerca, i mnogo manje impresivnog Sainza. Leclerc tvrdi da je problem deficita maksimalne brzine rešen i pokazalo se da je pogonska grupa Ferrari koja se nalazi i u Alfa Romeu i u bolidima Haas, pouzdana. Koliko brza, to još niko ne zna.

Foto: Alfa Romeo F1 Racing Team

Za Alfa Romeo brži vozač je bio Giovinazzi, ali vredniji Kimi Raikkonen. Samo poslednjeg dana Finac je napravio neverovatnih 166 krugova i dan završio sa solidnim četvrtim vremenom i krugom ispod 1′:30”.

Foto: Renault Sport

Tim koji deluje veoma čvrsto i ukomponovano je Alpine, bivši Renault. Možda nije najbrži, ima najčudniji “nabubreni” uvodnik vazduha i poklopac motora na gridu, ali je pozudan. Fernando Alonso je svoj povratak u bold Formule 1 obeležio vrlo solidnim, preciznim i samouverenim vožnjama, i poprilično sigurno može se pretpostaviti da Alpine nije želeo da pokaže sve što može, obzirom da je vrlo malo vremena koristio najbrže meke pneumatike.

Haas F1 Racing/Photo by Mark Sutton / LAT Images

Najslabiji timovi će izgleda ostati tamo gde su i bili. Haas sa dva vozača početnika već je javno otpisao sezonu 2021. najavio sezonu učenja za Micka Schumachera i Nikitu Mazepina i sezonu u kojoj sve što zna i ume baca na razvoj novog bolida za 2022. Ono što je bitno, uspeli su da naprave velik broj krugova.

Foto: Williams Racing media

Williams je jedan od samo tri dana na raspolaganju poklonio (najverovatnije prodao) svom razvojnom vozaču diskutabilnog kvaliteta, Royu Nissaniju, i ostavio samo po jedan dan za redovne vozače Latifija i Russela Dobra vest po Willams F1 tim je da je imao tri dana bez većih tehničkih problema.
Na potezu su inženjeri koji pokušavaju da razaznaju količine goriva i korišćene pneumatike da bi shvatili ko šta i koliko zapravo može. Direktor Alpine Marcin Budkowski kaže da nema predstavu ko je gde, ali i da više ne posoji sredina tabele i sredina terena, nego tabela i teren. Veruje da će Mercedes (ipak) i Red Bull biti brzi, ali svi ostali poprilično izjednačeni.   Sledeći susret sa Formulom 1 zakazan je za 26. mart, kada u petak počnju prvi slobodni treninzi maratonske sezone od čak 23 trkačka vikenda, i tek tada ćemo videti ko je tokom zime dobio, a ko izgubio.

#

Vozač

Tim

Vreme

Zaostatak

Pneumatici

Krugova

1 M. Verstappen Red Bull 1:28.282 S 64
2 Y. Tsunoda AlphaTauri 1:29.053 0.093 S 91
3 C. Sainz Ferrari 1:29.611 0.651 M 79
4 K. Raikkonen Alfa Romeo 1:29.766 0.806 S 166
5 L. Hamilton Mercedes 1:30.025 1.065 S 54
6 G. Russell Williams 1:30.117 1.157 S 158
7 D. Ricciardo McLaren 1:30.144 1.184 S 76
8 S. Perez Red Bull 1:30.187 1.227 S 49
9 F. Alonso Alpine 1:30.318 1.358 S 78
10 C. Leclerc Ferrari 1:30.486 1.526 M 80
11 L. Norris McLaren 1:30.661 1.701 M 56
12 P. Gasly AlphaTauri 1:30.828 1.868 S 76
13 E. Ocon Alpine 1:31.310 2.350 H 61
14 N. Mazepin Haas 1:31.531 2.571 M 67
15 M. Schumacher Haas 1:32.053 3.093 M 78
16 V. Bottas Mercedes 1:32.406 3.446 H 86
17 S. Vettel Aston Martin 1:35.041 6.081 M 56
18 L. Stroll Aston Martin 1:36.100 7.140 M 80
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Stiže najjača maca ikada

Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) danas su saopštili da će uskoro za ...

Bugatti sa povišenim klirensom nije odbačen

Iako je šef Bugattija, Stephan Winkelmann, izjavio da francuski brend neće lansirati SUV, model ...

Insignia Country Tourer spremna za porudžbine

Nova Opel Insignia Country Tourer imaće premijeru na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu (IAA, ...

BMW otkrio poneki detalj vatrenog M5 CS

Stiže u januaru već je nazvan super limuzinom, a fabrika otkriva poneki detalj za ...

Ford izdao opoziv za 1.4 miliona automobila u SAD

Ford je izdao opoziv za 1.4 miliona automobila u SAD, zbog vijaka na upravljačkom ...

Toyota Hilux GR Sport donosi duh Dakar relija

Hilux GR SPORT je dizajniran kako bi privukao pažnju onih kupaca čiji aktivni stil ...