Završen je prvi i do početka sezone Formule 1 jedini radni vikend u kojem su timovi morali da otkriju šta su pripremili
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/03/Red-Bull-2-1.jpg)
Završen je prvi radni vikend Formule 1 u Bahreinu na Stazi Sakhir. U skladu sa novim pravilima koja bi trebala da vode ka smanjenju troškova, svi timovi a i njihovi vozači imali su na raspolaganju samo tri dana da otkriju i razumeju šta su pripremili za sezonu 2021. Tačnije, samo dan i po po vozaču, koji će sledeći sastanak uživo sa svojim bolidima imati 26. marta na prvom slobodnom treningu upravo staze Sakhir.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/03/Mercedes-1-2.jpg)
Obzirom da bolidi, barem teoretski, nisu mnogo menjani u odnosu na prologodišnje, tri test dana zvučala su kao dovoljna, međutim, i mala promena na bolidu Formule 1 znači mnogo. To je najbolje na svojoj koži osetio tim koji je od 2014. nepobediv – Mercedes-AMG. Iako je Valtteri Bottas drugi dan završio sa najboljim vremenom, problemi sa menjačem, a pogotovo sa stabilnošću zadnjeg dela kada se potroši veći deo goriva pokazali su se evidentni. Odavno Lewisa Hamiltona i njegovog kolegu Bottasa nismo videli zalepljene za dno tabele, pa ma koliko ne znali ko kakav program testiranja i razvoja čega ima planiran. Sto je najčudnije, “kilavi” rezultati Mercedes na deluju kao bacanje prašine u oči, nego realna slika, tim pre što su izvezli više od stotinu krugova manje od plana – Mercedes je godina bio rekorder na testovima upravo po toj osnovi.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/03/Red-Bull-1.jpg)
Na mesto Mercedesa došao je, barem prema prikazanom, Red Bull. Tačnije i seniorski i juniorski tim Alpha Tauri, ali u Honda koja pogoni njihove bolide. Šta više, nije preterano iznenađenje što je Max Verstappen stalno bio najbrži, ali jeste činjenica jedna druga.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/03/Alpha-Tauri-2.jpg)
To je da se mladi Japanac Yuki Tsunoda, početnik u Formuli 1, snalazi kao riba u vodi i što je poslednju sesiju trećeg dana završio na drugom mestu iza Verstappena, završio sa zanemarljivimm zaostatkom od 0.093 sekunde. Za sada, novopridošlica u tim Red Bull, Sergio Perez nije pokazao ni blizu brzinu koja bi mogla parirati prvom vozaču tima Verstappenu.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/03/McLaren-1.jpg)
Solidno, čak jako soldno deluje McLaren, koji je imao najkomplikovaniji posao u među sezoni – promenu dobavljača motora. Renault u zadnjem delu McLarena zamenjen je najpoželjinijom pogonskom grupom na “gridu” Mercedes-AMG. Za sada, paket funkcioniše odlično, a novi vozač tima Daniel Ricciardo se pokazao kao dobro pojačanje.
Prekršteni i prefarbani tim Racing Point, koji je dobio i status fabričkog tima uradio je sve da početak sezone ne (do)čeka mirno. Imao je slične tehničke probleme sa menjačem kao i Mercedes, napravio je 100 krugova manje od planiranog, a brzinu je pokazao samo u jednoj sesiji. Za sada ni od preporoda Sebastiana Vettela nismo videli ništa, a najbolji rezultat testova za tim Aston Martin F1 Racing postavio je Lance Stroll. Vettel je i poslednji dan završio pre vremena, kada je ostao bez pritiska turbine, nakon samo 56 krugova.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/03/Ferrari-2-1.jpg)
Trenutno najveća nepoznanica grida je Ferrari. Ili ne pokazuje šta može ili nema šta da pokaže. Nije najsporiji, ali nije ni najbrži, uz povremene bljeskovo Leclerca, i mnogo manje impresivnog Sainza. Leclerc tvrdi da je problem deficita maksimalne brzine rešen i pokazalo se da je pogonska grupa Ferrari koja se nalazi i u Alfa Romeu i u bolidima Haas, pouzdana. Koliko brza, to još niko ne zna.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/03/Alfa-Romeo-1.jpg)
Za Alfa Romeo brži vozač je bio Giovinazzi, ali vredniji Kimi Raikkonen. Samo poslednjeg dana Finac je napravio neverovatnih 166 krugova i dan završio sa solidnim četvrtim vremenom i krugom ispod 1′:30”.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/03/Fernando-Alonso-PA-1200x630-1.jpg)
Tim koji deluje veoma čvrsto i ukomponovano je Alpine, bivši Renault. Možda nije najbrži, ima najčudniji “nabubreni” uvodnik vazduha i poklopac motora na gridu, ali je pozudan. Fernando Alonso je svoj povratak u bold Formule 1 obeležio vrlo solidnim, preciznim i samouverenim vožnjama, i poprilično sigurno može se pretpostaviti da Alpine nije želeo da pokaže sve što može, obzirom da je vrlo malo vremena koristio najbrže meke pneumatike.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/03/Haas-4.jpg)
Najslabiji timovi će izgleda ostati tamo gde su i bili. Haas sa dva vozača početnika već je javno otpisao sezonu 2021. najavio sezonu učenja za Micka Schumachera i Nikitu Mazepina i sezonu u kojoj sve što zna i ume baca na razvoj novog bolida za 2022. Ono što je bitno, uspeli su da naprave velik broj krugova.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2021/03/WilliamsF1_39991_LoRes.jpg)
Williams je jedan od samo tri dana na raspolaganju poklonio (najverovatnije prodao) svom razvojnom vozaču diskutabilnog kvaliteta, Royu Nissaniju, i ostavio samo po jedan dan za redovne vozače Latifija i Russela Dobra vest po Willams F1 tim je da je imao tri dana bez većih tehničkih problema.
Na potezu su inženjeri koji pokušavaju da razaznaju količine goriva i korišćene pneumatike da bi shvatili ko šta i koliko zapravo može. Direktor Alpine Marcin Budkowski kaže da nema predstavu ko je gde, ali i da više ne posoji sredina tabele i sredina terena, nego tabela i teren. Veruje da će Mercedes (ipak) i Red Bull biti brzi, ali svi ostali poprilično izjednačeni. Sledeći susret sa Formulom 1 zakazan je za 26. mart, kada u petak počnju prvi slobodni treninzi maratonske sezone od čak 23 trkačka vikenda, i tek tada ćemo videti ko je tokom zime dobio, a ko izgubio.
# |
Vozač |
Tim |
Vreme |
Zaostatak |
Pneumatici |
Krugova |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | M. Verstappen | Red Bull | 1:28.282 | S | 64 | |
2 | Y. Tsunoda | AlphaTauri | 1:29.053 | 0.093 | S | 91 |
3 | C. Sainz | Ferrari | 1:29.611 | 0.651 | M | 79 |
4 | K. Raikkonen | Alfa Romeo | 1:29.766 | 0.806 | S | 166 |
5 | L. Hamilton | Mercedes | 1:30.025 | 1.065 | S | 54 |
6 | G. Russell | Williams | 1:30.117 | 1.157 | S | 158 |
7 | D. Ricciardo | McLaren | 1:30.144 | 1.184 | S | 76 |
8 | S. Perez | Red Bull | 1:30.187 | 1.227 | S | 49 |
9 | F. Alonso | Alpine | 1:30.318 | 1.358 | S | 78 |
10 | C. Leclerc | Ferrari | 1:30.486 | 1.526 | M | 80 |
11 | L. Norris | McLaren | 1:30.661 | 1.701 | M | 56 |
12 | P. Gasly | AlphaTauri | 1:30.828 | 1.868 | S | 76 |
13 | E. Ocon | Alpine | 1:31.310 | 2.350 | H | 61 |
14 | N. Mazepin | Haas | 1:31.531 | 2.571 | M | 67 |
15 | M. Schumacher | Haas | 1:32.053 | 3.093 | M | 78 |
16 | V. Bottas | Mercedes | 1:32.406 | 3.446 | H | 86 |
17 | S. Vettel | Aston Martin | 1:35.041 | 6.081 | M | 56 |
18 | L. Stroll | Aston Martin | 1:36.100 | 7.140 | M | 80 |
Show Comments