Site icon

Umro Ferdinand Piëch bivši predsednik Volkswagena

Bivši predsednik Volkswagen Grupe i unuk osnivača Porschea, je preminuo u 82 godini

Photo/Thomas Kienzle,

Bivšem predsedniku Volkswagen Grupe Ferdinandu Piëchu, tokom jednog događaja u restoranu u Bavarskoj kojem je prisustvovao sa suprugom Ursulom je pozlilo, nakon čega je hitno prebačen u obližnju bolnicu, ali je u bolnici preminuo 26. avgusta. Piëch je imao 82 godine, a tačan uzrok njegove smrti za sada nije poznat.
je rođen 1937. godine, a bio je sin Antona i Louise Piëch. Louisa, njegova majka bila je ćerka Ferdinanda Porschea inženjera i osnivača marke Porsche. I Piëch je nastavio porodičnu tradiciju i posvetio se mašinstvu, a u Porscheu je počeo da radi 1963. godine. Njegov prvi veliki projekat bio je rad na trkačkom Porscheu 906, a bio je aktivan u Porsche motorsportu sve do čuvenog modela 917.
Godine 1972. prešao je da radi u Audi zbog odluke porodice članovi Porsche familije ne igraju ključne uloge u kompaniji sa njihovim prezimenom. Međutim, kao izuzetno sposoban i stručan inženjer, ali i ambiciozan menadžer, Piëchu se nije zadovoljavao sporednim ulogama, pa je 1993. došao do pozicije CEO-a VW-a, ali je pre toga aktivno učestvovao u razvoju danas legendarnog i sveprisutnog Quattro pogona, gotovo zaštitnog znaka Audija.

Foto: Volkswagen

Piëchu se odaje priznanje da je zaslužan za rast i prosperitet VW-a kojeg je doveo do statusa giganta, a 2012. je ispunio svoju želju i Porsche pripojio Volkswagenu. Sa liderske pozicije VW Grupe povukao se 2015. kada je već počeo da se otkriva “Deselgate” skandal, i to u lošim odnosima sa ostatkom porodice. Revoltiran upravo poremećenim odnosima između porodica Porsche i Piëch, prodao je sve svoje deonice Porsche SE, a za 14.7 % vlasništva navodno je dobio 1.2 milijarde dolara. Piëch je sve do svoje smrti ostao veliki automobilski entuzijasta i ljubitelj motocikala. Sa 71 godinom još uvek je vozio svoj Ducati, za njega je napravljen jedan jedini Porsche 918 sa fiksnim krovom, a postojale su glasine da je za 18 miliona dolara kupio jedinstveni i unikatni Bugatti La Voiture Noire.

Next: Osnovna verzija Aurus Senata košta oko 244.000 evra