U Bugattiju su tvrdili da neće juriti novi brzinski rekord – upravo su negirali sami sebe i postavili rekord
Hiperbogati kupci hiperautomobila žele i hiperperformanse, po mogućnosti službeno i potvrđene. U Bugattiju su sve do nedavno tvrdili da ne razmišljaju o pokušaju postavljanja novog brzinskog rekorda, mada se obzirom na glasne negacije moglo pretpostaviti da upravo na tome rade. Ispostavilo se da Bugatti radi na rekordu i to ozbiljno. Jednostavno, neslužbeno, Chiron se ne prodaje baš po planu, i trebala mu je mala „pomoć“.
Pomoć je stigla sa staze Ehra-Lessien u vidu novog rekorda od 490.484 km/h. Postigao ga je 2. avgusta (a tek sada je saopšteno) Andy Wallace, pobednik LeMansa i test vozač Bugattija, čovek kojem rekordi nisu strani. Isto je uradio i za McLaren F1, 1998. brzinom od 391 km/h.
Rekord je postavljen „skoro“ serijskim Chironom, a i pomoć su pozvani Dalara i Michelin. Specijalosta za trkačke karoserije uradio je neophodne aerodinamičke modifikacije, a Michelin pripremio specijalne Pilot Sport Cup 2 pnemautike. Sve gume su pre rekorda prošle kroz proveru rentgenom, a testirane su do brzine od 511 km/h. Pneumatici su kritični pri ovakvim pokušajima. Pri maksimalnoj brzini dostižu 4.100 o/min i centrifugalnu silu od 5300G, zbog čega su morale biti posebno ojačane dodatnim pojasevima koji inače i postoje na gumama za velike brzine.
Vozač Andy Wallace je do 300 km/h ubrzavao u deonicama po 50 km/h kako bi bio siguran da vozilo ima dobar balans. Posle jednog kruga na stazi za zagrevanje i instalaciju vozila, nakon severne krivine ubrzao je do 200 km/h, nakon čega je imao 8.8 kilometara za dostizanje rekorda. Na tačno određenom mestu, smanjio je brzinu na 200 km/h da bi prošao kroz južnu krivinu. Na punom gasu proveo je oko 70 sekundi, a pri maksimalnoj brzini prelazio je 136 metara u sekundi.
Show Comments