Proizvođači skloni da osporavaju čuveni “Irvas test” koji je ustanovio i redovno izvodi švedski automobilski magazin Teknikens Varld
Proizvođači su skloni da osporavaju rigorozan test automobila koji se naziva “Irvas Test”, ili “Test severnog jelena”, koji je ustanovio švedski automobilski magazin Teknikens Varld. Proizvođači ga osporavaju, ali ga odavno koriste tokom razvoja i testiranja svojih vozila, a i tokom prezentacija i demonstracija svojih vozila. Ovaj test se naziva i “Lane change test”, i simulacija je izbegavanja izneadne prepreke na putu sa povratkom u prvobitnu putanju. Dve oštre promene pravca i jedna nešto blaža izvode se pri što većoj brzini, a ono što se traži od automobila je da pri prvom manevru ne pokaže tendenciju podupravljanja (klizanja preko nosa), a u drugom preupravljanja (klizanja zadnjeg dela van putanje). Obe promene pravca su izuzetno zahtevne za vozilo zbog velikog i naglog premeštanja mase vozila. Švedske kolege ga izvode pri maksimalno dozvoljenom opterećenju vozila, komande upravljačem su oštre i nagle, a proizvođači tvrde i previše zahtevne. Međutim, jedni ovaj test savladaju bolje, drugi lošije, a treći ga ne savladaju, nego se prevrnu. Poznato je da je prva generacija Mercedesa A Klase doživela debakl svojim prevrtanjem, nakon čega su se u serijskoj opremi našli širi i niži pneumatici, ali i ESP, a angažovan je i pokojni Niki Lauda kao test vozač da bi dokazao kako je A klasa bezbedna. Slično, samo bez prevrtanja prošao je Jeep Grand Cherokee, a i Toyota Hilux je završila na dva točka. Treba svakako dodati da je za visoka i teška vozila sa visokim centrom težišta kao što je SUV ili pick-up ovaj test mnogo zahtevniji nego za putnička vozila.
Na “Irvas testu” se našao novi Rav4, koji je generalno dobio nepodeljeno dobre ocene, međutim, pokazalo se, barem u ovom testu, da može mnogo bolje. Pogledajte film i procenite sami.
Show Comments