fbpx

Tesla sprema napredni sistem brisača vetrobrana?

Tesla je podneo zahtev za patentiranje elektromagnetsko pomičnog brisača vetrobranskog stakla

Tesla je podneo zahtev za patentiranje elektromagnetski linearno pomičnog brisača vetrobranskog stakla, za koji tvrdi da je efikasniji i da duže traje od klasičnog, elektromotornog, dizajna mehanizma brisača. Umesto motora i dve “ruke” koji se mogu naći kod većine modernih automobila, Teslin patent predlaže montiranje baze ruke brisača na blokove koji bi se linearno pomerali levo desno. Struja koja prolazi kroz namotaje u pomenutim blokovima bi aktivirala elektromagnete, što bi omogućilo blokovima pomeranje po šinama gotovo bez ikakvog trenja. Teslini crteži u prilogu pokazuju dizajn sa jednom i dve metlice brisača.

U patentu se navodi više prednosti ovog sistema naspram konvencionalnog. Jedan od benefita je da novi dizajn nebi imao tipične gubitke koji su česti u aktuelnim sistemima brisača, kada se struja koristi za pravljenje pokreta kako delova sklopa brisača, tako i samog elekromotora. Novi elektromagnetni sistem ne bi zahtevao električnu energiju za savladavanje frikcije u pomenutim delovima, jer bi blokovi na kojima su brisači učvršćeni zapravo lebdeli preko vodećih šina.

Izuzetak frikcije takođe znači manje habanje delova, što znači veću dugotrajnost i lakše predviđanje rada komponenti tokom životnog veka automobila. Ovo je pogotovo bitno za američkog proizvođača automobila zbog plana da lansira naprednije tehnologije za autonomnu vožnju koje zahtevaju odličnu vidljivost ka napred zbog kamera.

Ostaje tek da vidimo koliko ovakav sistem zahteva električne energije za funkcionisanje, i da li bi značajno uticao na celokupnu potrošnju energije električnog vozila, mada je sa druge strane jasno da su aerodinamički odlično rešenje, koje tvara mnogo manje otpore vazduha.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

I BMW se vraća u trke izdržljivosti 2023. godine

Formiranjem nove LMDh klase usaglašene za WEC i američki IMSA šampionat, trke izdržljivosti su ...

Formula 1 – šta se kome može verovati?

Formula 1 je završila trodnevne zvanične predsezonske testove, a koliko se može verovati onome ...

Dodge Charger Daytona je nov i električni

Dodge Charger Daytona je nov i električni muscle car sa 670 KS, dvoje ili ...

Continental GT Speed je najjači Bentley ikada

Bentley je predstavio Continental GT Speed, najjači model ikada u 101 godini istorije luksuzne ...

Hyundai Ioniq – korist od hibrida ili nepotrebna komplikacija?

Ne tako davno, Hyundai je bio jeftina južnokorejska marka, oko koje su se zbijale ...

Škoda je više od partnera za Tour de France

Škoda nije samo tradicionalni partner Tour de Francea vozilima, nego je zadužena i za ...