fbpx

Pickupovi dolaze na velika vrata

Za pojam kupca u Evropi pickup je glomazan, žedan i nepraktičan. Pa zbog čega svojevrsna navala u ovaj segment i to u Evropi?

Isuzu D-Max, foto Dmotion

Pickupovi, praktične radne mašine sigurno da nisu najbolje moguće rešenje za urbani saobraćaj. Međutim, zbog čega ih u svojoj ponudi odnedavno imaju Renault, Mercedes, Fiat, a uskoro će i PSA, a svi skupa u pokušaju da sklone sa trona trenutnog lidera Ford Rangera, koji je uspeo da preuzme dugogodišnji primat od japanskih marki.

Renault ALASKAN, foto Renault

Pickup tržište je, prema onome što danas vidimo u Evropi malo. Ukupna prodaja, ovog srednjeg pickup segmenta, prošle godine bila je 80.300 vozila, od čega je trećina prodata u Velikoj Britanjiji, oko 10.000 u Nemačkoj i 9.450 u Francuskoj. Ovo su neozbiljno male brojke ako se zna da je u SAD prodato 1.1 milion full size i 216.194 pickupova srednje klase.

Mercedes-Benz X-Klasse, foto Daimler

Evropsko tržište ove kombinacije putničkog i teretnog vozila raste bez nekog logičnog objašnjenja, a proizvođači su to “namirisali”. U prvoj polovini ove godine prodaja je porasla 19%, a očekuje se da će tokom naredne godine biti prodato oko 200.000, dva puta više nego 2012.
Fordovi šefovi prodaje tvrde da je porast prodaje povezan sa novim modelima, ali i sa nekom vrstom lokal patriotizma, pa se očekuje da će Fiat sa svojim Fullbackom najbolje proći u Italiji Renault sa Alaskanom u Francuskoj, a Mercedes sa X klasom u Nemačkoj. Renaultovi stratezi čak kažu da postoje potencijalni kupci koji ni ne poznaju pickup kao tip vozila, a potreban im je.

Ford Ranger, foto Ford

U Evropi se pickup do sada kupovao kao vozilo za posao, ali počela je njegova prodaja i za slobodno vreme. Novi kupci nalaze se i među onima koji su do sada svoje kamp prikolice, konje ili prikolice sa čamcima vukli SUV-ima, koji su pod naletom smanjivanja motora i menjača sa dvostrukim spojnicama postali nepodesni. Prodaja Ford Rangera je naglo skočila u Engleskoj onog trenutka kada je Land Rover najavio prestanak proizvodnje Defendera. Jedina alternativa za robusnog terenca postao je double cab pickup.

Renault ALASKAN, foto Renault

Naravno, kako je počela da raste prodaja u rekreativne svrhe, počela je da raste i ponuda opreme, kako ugrađene u samo vozilo, tako i dodatne, koja nezgrapnu i kockastu pet pa i više metara dugu mašinu pretvara čak i u izraz životnog stila. Doduše i od relativno jeftine, u poprilično skupu. U pickupove su stigli radari, prepoznavanje pešaka i prepreka sa automatskim kočenjem, 360º kamere odlični muzički sistemi, infotejment, konekcije sa pametnim telefonima…

Mercedes-Benz X-Klasse, foto Daimler

U Mercdesu veruju da je pickup segment na putu da dostigne isti nivo poštovanja kao što ga ima SUV. Kako kažu, pre 20 godina SUV je bio kockasta i gruba naprava na četiri točka, koja je iz blata došla na asfalt i postala stvar prestiža. To što je Evropa malo tržište, koga briga. Tu je Kina i druga velika tržišta. Eto odgovora zbog čega PSA sa Changan Automobiles razvija svoj pickup za 2020. godinu.
A postoje i zemlje gde je pickup popularniji od putničkog automobila, kao na primer u Južnoj Africi gde se proizvode i Ford Ranger i Toyota Hilux za evropsko tržište, ili na Tajlandu gde se pravi Mitsubishi L200, i Fiat Fullback, gde je najprodavaniji Isuzu D-Max. Ni Alaskan ni X-Klasa se neće praviti samo u Evropi nego i u Argentini.

Isuzu D-Max, foto Dmotion

Na kraju, razvoj ovog kabina na šasiji vozila nije skup i zahtevan, a i ne menja se mnogo tokom godina. Pogotovo kada se udruže snage, velik finansijski rizik ne postoji. Renault Alaskan i Mercedes X-Klase su zapravo Nissan Navara koja dugo postoji, Fiat Fullback je restilizovani Mitsubishi L200, Ford je Ranger razvio sa Mazdom, a Isuzu D-Max ima tesne veze sa Chevrolet Coloradom.
Sve skupa, već prisustvujemo SUV i crossover maniji, da li je sledeća na redu pickup manija?

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Honda Civic Type R pred očima javnosti

Honda Civic Type R, koji će se u prodaji naći sledeće godine, već sada ...

Sledeći Golf već pokazan???

Volkswagen iako pritisnut brojnim problemima i tužbama radi dalje i gleda unapred. Na Future ...

Citroen C5 Aircross – prvo za Kinu, pa onda za ostale

Na salonu u Šangaju Citroen je prdstavio svoju novu generaciju SUV-a, koja bi mogla ...

Sintetičko ulje – put od aviona do automobila

Kada se sa lakoćom izgovori da su sintetička maziva kvalitetnija od mineralnih, retko ko ...

Upoznajmo Srbiju – novim VW Touaregom

Novi Volkswagen Touareg stigao je u prodaju i time počeo svoj put ka kupcima. ...

Počela prodaja Hyundai Kone u Srbiji

Model Kona će se na srpskom tržištu nuditi u pet paketa opreme i sa ...