Marc Marquez je pobedom na Tajlandu obezbedio osvojio svoju osmu ukupno i šestu MotoGP titulu šampiona
Marc Marquez ne vozi samo do titula i šampionata, on vozi da pobeđuje i samo pobeđuje. Na stazi Chang na Tajlandu mogao je opušteno da se vozi na poziciji koja bi mu donela dva poena više od Doviziosa, i time bi završio posao za ovu sezonu i sebi i Hondi doneo šestu MotoGP titulu.
Ali, Marquez nije slučajno to što jeste, vozač koji je sa 26 godina već ušao u legende, a koji pred sobom ima još mnogo prilika da poruši sve moguće rekorde Agostinija i Rossija.
Vodio je Fabio Quartararo od starta pa narednih 25 krugova i 11 krivina, ali je u poslednjoj, 12. krivini Marquez ponovo bio bolji, došao do pobede i titule, za koju mu je trebalo samo 15 trka. Šta god su drugi uradili ove godine, Marquez je urado bolje i brže. Njegova Honda možda nije bila najbrža na pravcima, najbolja na kočenju ili u krivinu, ali je Marquez iz te Honde izvlačio bolje i više od svih ostalih.
A ako smo pretpostavljali da će Marquez ponovo biti glavni igrač u utakmici za titutlu, ako smo se nadali da će mu Dovizioso biti glavni konkurent, nismo se nadali da će jedan mladi Francuz, početnik u Moto GP klasi, u timu koji je formiran za početak ove sezone, postati zvezda sezone. Fabio Quartararo je ovog vikenda prvi put u životu vozio MotoGP motocikl na stazi Chang u životu, ali je osvojio pol poziciju i 25 krugova iza sebe držao najbržeg čoveka na planeti.
Quartatraro je iz svoje SRT Yamahe M1, koja je do današnje trke imala ograničenu snagu, izvlačio ono što nisu mogli fabričke zvezde Rossi i Vinales koji je danas završio kao treći, niti njegov timski kolega Morbidelli. Nova zvezda je definitivno rođena, a oko Quartatrara su več počele menadžersko – finansijske igre. Ducati mu je već ponudio blanko ček, a i Yamaha će morati da “odreši kesu” da ga zadrži. A Quartraro i njegov tim moraju da se snađu u ovome što ih je snašlo, i potrude se da ne prekombinuju, i pametno odluče da li žele titule, ili velik novac koji je preko noći ušao u igru zahvaljujući talentu koji se pojavljuje jednom u 10 godina.
Do kraja sezone 2019. čekaju nas još četiri trke. Titula je odlučena, ali dobrog trkanja će još biti, a naredna trka je na brzoj stazi Twin Ring Motegi u Japanu, 20. oktobra.
Poz. |
Poena |
Br. |
Vozač |
Nacija |
Tim |
Motocikl |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
25 |
93 |
Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | |
2 |
20 |
20 |
Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | |
3 |
16 |
12 |
Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | |
4 |
13 |
4 |
Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | |
5 |
11 |
42 |
Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | |
6 |
10 |
21 |
Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | |
7 |
9 |
36 |
Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | |
8 |
8 |
46 |
Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | |
9 |
7 |
9 |
Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | |
10 |
6 |
30 |
Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | |
11 |
5 |
63 |
Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | |
12 |
4 |
35 |
Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | |
13 |
3 |
44 |
Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | |
14 |
2 |
43 |
Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | |
15 |
1 |
29 |
Andrea IANNONE | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | |
16 |
88 |
Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | ||
17 |
53 |
Tito RABAT | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | ||
18 |
99 |
Jorge LORENZO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | ||
19 |
17 |
Karel ABRAHAM | CZE | Reale Avintia Racing | Ducati | ||
20 |
55 |
Hafizh SYAHRIN | MAL | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | ||
Trku nisu završili | |||||||
41 |
Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | |||
82 |
Mika KALLIO | FIN | Red Bull KTM Factory Racing | KTM |
Show Comments