Mercedes V Klase osvežen je za 2019.g., a pored manjih kozmetičkih zahvata, dobio je zanimljiv pogonski agregat
Ako se traži MPV u kojem se može putovati “gospodski”, a uz to imati i vozilo sa bezbroj mogućih kombinacija, prva pomisao je Mercedes V Klase. Ovakav status broja jedan na rang listi izbora nije dobio ni greškom, ni zbog toga što je jedini. Kao prvo, Mercedes je u transporter do 8 osoba uneo udobnost i stil koji je namenjen S Klasi, a zahvaljujući ogromnoj zapremini kabine ujedno postigao i multifunkcionalnost. A realno, nije ni jedini na tržištu, pa se V Klasi ne može “prikačiti” da je prva i jedina, ali je pojam luksuza i udobnosti u jednom, popularno nazvanom, kombiju, uvek pomerala najdalje. A prema onome što nudi, kako stoje stvari, tako će i ostati.
U osnovi, V Klasa je predstavljena još 2015.g. i sasvim očekivano, svoju osnovu preuzima od panel vana Mercedes Vita. Kao što je običaj kod putničkih vozila, V Klasa je nakon četiri godine osvežena, dobila novi, više nego zanimljiv agregat, a ujedno najavljena i u potpuno električnom izdanju.
V-Klasa je monovolumen, a Mercedesovi stratezi i dizajneri su ozbiljno i dugo držali prst na čelu i shvatili da MPV (višenamensko vozilo) može da se koristi za mnogo što šta, a ne samo da bude šatl od hotela do aerodroma. MPV može biti i porodično vozilo, i rekreativno vozilo, i timsko vozilo za sportiste sa njihovom opremom, i zapravo, samo nebo je granica koje uloge je sve u stanju da odigra, i koliko mu je MPV definicija zapravo ispravna.
Dobro, da ne preterujemo, nije baš da je enterijer V Klase kao fudbalski teren, ali ponuda prostora čak i u srednjoj veličini (5.140 mm) je više nego bogata, čak i kada na test dođe u kofiguraciji sa sedam sedišta, a može ih biti i šest, ali i osam. Kada analiziramo test vozilo, već konfiguracija 2+2+3 sedišta, donosi kombinaciju udobnosti, prevoza do sedam osoba, ali i alternativno velike količine prtljaga. Šta više, ova postavka sedišta, bez mogućnosti rotiranja, sasvim lako se pretvara u vozilo u kojem se tokom putovanja može raditi.
Iako jeste bazirana na “panel vanu” enterijer je precizno uklopljen, a materijali su kvalitetni.
Zapravo najveća novina koju je V-Klasa dobila za 2019.g. je u pogonskoj ponudi. Umesto dosadašnjeg 2.2 stigao je novi OM 654 turbodizel zapremine 2.0 litara. Uz oznaku V300, pored unapređene kulture rada, manje zapremine i manje emisije CO2, četvorocilindraš je doneo 239 KS i 500 Nm (530 u overboost-u) koji više nego dobro dođu vozilu koje je prazno teško 2 tone, maksmalna dozvoljena masa 3.200 kg. A dobro dođu i 9G-TRONIC automatski menjač sa devet stepeni prenosa, koji je standardni uz ovaj motor, ali i opcioni 4Matic pogon na svim točkovima, vredan doplate od 3.180 evra.
Za Mercedes V-Klase reći da ima voznu dinamiku kao, na primer, E Klasa, bilo bi preterivanje, ali, ako se uzmu u obzir gabariti i funkcionalnost, zapravo i nije veliko preterivanje. Za početak, agregat je zaista tih i vrhunske kulture rada, a obzirom da maksimalne obrtne momente dohvata na 2.400 o/min, nema razloga, ni potrebe da se vrti u visokim obrtajim, a, menjač sa čak devet stepeni prenosa mu to ni ne dozvoljava. Sa druge strane, mnogo brzina znači i kratke prenosne odnose, pa ovaj veliki monovolumen ubzava do 100 km/h za impresivnih 8,3 sekunde i postiže čak 214 km/h.
Ali, u svakom slučaju, uz poneku sitniju zamerku, i činjenicu da se pri konfigurisanju V-Klase mora dobro koncentrisati kako bi se kupilo ono što je stvarno potrebno, ovo je, pojednostavljeno, vrhunski udoban transporter ljudi, koji se lako pretvara u velikog transportera robe ili sportskih rekvizita. Naravno, u tom slučaju ipak se treba potruditi da se ne ošteti bogato i kvalitetno opremljeni MPV za koji u slučaju paketa kakvo je bilo test vozilo treba izdvojiti 69.000 evra, što je cena sa PDV-om.
Model | Mercedes-Benz V-Klasa AVANTGARDE V 300 d 4MATIC |
---|---|
Dužina/ širina/ visina (mm) | 5.140/ 1.928/ 1.880 |
Međuosovinski razmak (mm) | 3.200 |
Masa vozila (kg.) | 2.220 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) |
3.200 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | / |
Motor |
OM 654 |
Gorivo |
Dizel |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) | 1.950 |
Snaga pri o/ min. (KS/kW) |
239/ 176 pri 4.200 |
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) | 500 (530*) pri 1.600-2.400 |
Menjač |
devetostepeni automatski |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8,6 |
Maksimalna brzina km/h |
214 |
Zapremina rezervoara za gorivo (l) |
67 |
Potrošnja na testu (l/100 km) |
6.1/7,5 |
Cena testiranog modela | 69.000 evra |