fbpx

Mercedes V 300d – stvoren za transport sa stilom

Mercedes V Klase osvežen je za 2019.g., a pored manjih kozmetičkih zahvata, dobio je zanimljiv pogonski agregat

Ako se traži MPV u kojem se može putovati “gospodski”, a uz to imati i vozilo sa bezbroj mogućih kombinacija, prva pomisao je Mercedes V Klase. Ovakav status broja jedan na rang listi izbora nije dobio ni greškom, ni zbog toga što je jedini. Kao prvo, Mercedes je u transporter do 8 osoba uneo udobnost i stil koji je namenjen S Klasi, a zahvaljujući ogromnoj zapremini kabine ujedno postigao i multifunkcionalnost. A realno, nije ni jedini na tržištu, pa se V Klasi ne može “prikačiti” da je prva i jedina, ali je pojam luksuza i udobnosti u jednom, popularno nazvanom, kombiju, uvek pomerala najdalje. A prema onome što nudi, kako stoje stvari, tako će i ostati.
U osnovi, V Klasa je predstavljena još 2015.g. i sasvim očekivano, svoju osnovu preuzima od panel vana Mercedes Vita. Kao što je običaj kod putničkih vozila, V Klasa je nakon četiri godine osvežena, dobila novi, više nego zanimljiv agregat, a ujedno najavljena i u potpuno električnom izdanju.
Prilagodljiv za sve želje i potrebe
V-Klasa je monovolumen, a Mercedesovi stratezi i dizajneri su ozbiljno i dugo držali prst na čelu i shvatili da MPV (višenamensko vozilo) može da se koristi za mnogo što šta, a ne samo da bude šatl od hotela do aerodroma. MPV može biti i porodično vozilo, i rekreativno vozilo, i timsko vozilo za sportiste sa njihovom opremom, i zapravo, samo nebo je granica koje uloge je sve u stanju da odigra, i koliko mu je MPV definicija zapravo ispravna.

S tim u vezi, u Mercedesu su pomerili granice. V Klasa se za početak nudi sa dva međuosovinska razmaka (3.200 i 3.430 mm) i u tri dužine (4.895, 5.140 i 5.370), sa nepreglednim spiskovima opreme, i to ne samo “šminke”, nego i izbora konfiguracija, bezednosnih asistencija i funkcionalnih opcija. Mada, i “šminke” se može naći u velikim količnama, uključujući i masažna sedšta iz S-Klase.
Po pitanju karoserije u “facelift” procesu nije se previše toga menjalo. Tačnije, LED potpis u farovima i pokazivači pravca, gril hladnjaka, a kao i uvek izgled (i ozbiljnost nastupa) zavisi od paketa opreme kojih može biti tri – ali se, kao što je kod Mercedesa i uobičajeno, mogu praviti kombnacije, pa Avantgarde paket entrijera može dobiti i AMG Line paket opreme, koji podrazumeva jedinstveni gril hladnjaka i posebne naplatke od 19 cola. Realno, pitanje je da li je AMG Line potreban na jednom “kombiju”, ali mora se priznati da jako dobro izgleda.
Fubdbalski teren na točkovima
Dobro, da ne preterujemo, nije baš da je enterijer V Klase kao fudbalski teren, ali ponuda prostora čak i u srednjoj veličini (5.140 mm) je više nego bogata, čak i kada na test dođe u kofiguraciji sa sedam sedišta, a može ih biti i šest, ali i osam. Kada analiziramo test vozilo, već konfiguracija 2+2+3 sedišta, donosi kombinaciju udobnosti, prevoza do sedam osoba, ali i alternativno velike količine prtljaga. Šta više, ova postavka sedišta, bez mogućnosti rotiranja, sasvim lako se pretvara u vozilo u kojem se tokom putovanja može raditi.

Boks između srednjih sedišta u sebi krije radni sto za svako sedište posebno, i jedino o čemu treba voditi računa pre stavljanja stolova u funkciju je pozicija sedišta i boksa, obzirom da su nezavsno pomični po dužini. Generalno, komunikacija unutar vozila veoma je jednostavna, zahvaljujući velikim dvostrukim kliznim bočnim vratima, koja mogu biti elektro pomična, ali i potpuno ravnom podu vozila. I vrata prtljažnika su gigantska, i, srećom, elektropomična, doduše opciono.

Ipak ono što nije elektropomično je preklapanje i pomeranje zadnje klupe, i za svaku manipulaciju uzdužnog pomeranja ili preklapanja, treba računati da se mora uložiti i malo snage, a ne samo intelekta.
Iako jeste bazirana na “panel vanu” enterijer je precizno uklopljen, a materijali su kvalitetni.

Ono što je novina u osveženoj V-Klasi su otvori ventilacije u obliku turbine, i lepo su se uklopili u armaturu, kojom u Avantgarde paketu dominira aplikacija od orahovog drveta.
Iako ima odičan i vrlo precizan “touch pad” za upravljanje infotejmentom, ekran je mali, vozač nema na raspolaganju neku od brutalno velikih digitalnih tabli kakvih Mercedes ima na raspolaganju. U neku ruku, analogni instrumenti podsećaju da ovaj model već ima staža na tržištu, ali i klasična “analogija” donosi pregledne i jednostavne informacije.

Sa druge strane, iako bez elektronskih “novotarija”, ono što je evidentno, na prednjim sedištima V-Klasa donosi udobnost na nivou bilo kog putničkog automobila iz Štutgarta. A, to će svakako ceniti i vozač i suvozač na dugom putu.
Novi motor iz C-Klase
Zapravo najveća novina koju je V-Klasa dobila za 2019.g. je u pogonskoj ponudi. Umesto dosadašnjeg 2.2 stigao je novi OM 654 turbodizel zapremine 2.0 litara. Uz oznaku V300, pored unapređene kulture rada, manje zapremine i manje emisije CO2, četvorocilindraš je doneo 239 KS i 500 Nm (530 u overboost-u) koji više nego dobro dođu vozilu koje je prazno teško 2 tone, maksmalna dozvoljena masa 3.200 kg. A dobro dođu i 9G-TRONIC automatski menjač sa devet stepeni prenosa, koji je standardni uz ovaj motor, ali i opcioni 4Matic pogon na svim točkovima, vredan doplate od 3.180 evra.
Nije baš kao automobil, ali…
Za Mercedes V-Klase reći da ima voznu dinamiku kao, na primer, E Klasa, bilo bi preterivanje, ali, ako se uzmu u obzir gabariti i funkcionalnost, zapravo i nije veliko preterivanje. Za početak, agregat je zaista tih i vrhunske kulture rada, a obzirom da maksimalne obrtne momente dohvata na 2.400 o/min, nema razloga, ni potrebe da se vrti u visokim obrtajim, a, menjač sa čak devet stepeni prenosa mu to ni ne dozvoljava. Sa druge strane, mnogo brzina znači i kratke prenosne odnose, pa ovaj veliki monovolumen ubzava do 100 km/h za impresivnih 8,3 sekunde i postiže čak 214 km/h.

Zapravo, po vozača i putnike mnogo je važnije da sa lakoćom održava dozvoljenu brzinu od 130 km/h na autoputu, u gotovo potpunoj tišini, koju sami možete da narušite muzikom iz odličnog Burmester audio sistema, doduše sa spiska dodatne opreme. U odnosu na visinu vozila, V-Klasa se relativno malo nagnje u krivinama, a upravljač je začuđujuće direktan.

Za vozača i putnike može da brine čak 13 asistencija, a svakako ono što je više nego korisno su automatsko kočenje, adaptivni tempomat i asistencija za vožnju pri bočnom vetru. A, obzirom na gabarit, iako se uz pravilan oblik i potpuno ravne bokove zapravo lako manevriše i parkira, ipak je svaka preporuka i za 360° kameru, sa odličnom rezolucijom slike.

Za vozača su odlične vesti da sedi visoko i uspravno, a uz velike staklene površine ima odličnu preglednost iz vozila. Položaj sedenja za upravljačem je odličan i pruža dovoljno prostora za glavu vožača koji su visoki do 200cm, dok vozač visok preko 200 cm, ima problem da nađe dovoljno prostora za glavu, te bi dobro došla mogućnost dodatnog spuštanja sedišta.
Za transport i putovanje sa stilom
Ali, u svakom slučaju, uz poneku sitniju zamerku, i činjenicu da se pri konfigurisanju V-Klase mora dobro koncentrisati kako bi se kupilo ono što je stvarno potrebno, ovo je, pojednostavljeno, vrhunski udoban transporter ljudi, koji se lako pretvara u velikog transportera robe ili sportskih rekvizita. Naravno, u tom slučaju ipak se treba potruditi da se ne ošteti bogato i kvalitetno opremljeni MPV za koji u slučaju paketa kakvo je bilo test vozilo treba izdvojiti 69.000 evra, što je cena sa PDV-om.

Model Mercedes-Benz V-Klasa AVANTGARDE V 300 d 4MATIC
Dužina/ širina/ visina (mm) 5.140/ 1.928/ 1.880
Međuosovinski razmak (mm) 3.200
Masa vozila (kg.) 2.220
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

3.200

Zapremina prtljažnog prostora (l) /
Motor

OM 654

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.950
Snaga pri o/ min. (KS/kW)

239/ 176 pri 4.200

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 500 (530*) pri 1.600-2.400
Menjač

devetostepeni automatski

Ubrzanje 0-100 km/h

8,6

Maksimalna brzina km/h

214

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

67

Potrošnja na testu (l/100 km)

6.1/7,5

Cena testiranog modela 69.000 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen Golf će doživeti 9. generaciju

Volkswagen Golf će doživeti devetu generaciju i biće pozicioniran malo ispod modela ID.3 Volkswagen ...

Potvrđen kalendar Formule 1 za sezonu 2019.

Na poslednjem sastanku svog “World Motor Sport Council” FIA je potvrdila kalendar trka Formule ...

Nova Porsche digitalna platforma za povezivanje

Uz novu platformu Porsche je obnovio svoje digitalne usluge za pametne telefone i kombinovao ...

Musk razgovara sa saudijskim fondom o privatizaciji Tesle

CEO Tesle, Elon Musk, zbunio je Internet više nego obično, kada je prošle nedelje ...

Novi Land Rover Range Rover stvarno je potpuno nov

Land Rover je novi Range Rover postavio na novu platformu, osavremenio mu izgled i ...