fbpx

Elektrifikovani turbo kompresori stižu u velikoserijske automobile

Garrett Advancing Motion, vodeći dobavljač turbo kompresora, najavio je da će uskoro lansirati elektrifikovane turbo kompresore

Foto: Garrett

Garrett Advancing Motion, vodeći dobavljač turbo kompresora, najavio je da će lansirati elektrifikovane turbo kompresore za velikoserijske automobile do 2021. Garrettov dizajn za elektrifikovani turbo kompresor, koji nosi naziv E-Turbo, je vrlo sličan MGU-H dizajnu koji se koristi u Formuli 1. E-Turbo karakteriše elektromotor generator postavljen na osovinu koja povezuje kompesorske lopatice sa turbinom. Preciznije, elektromotor generator je postavljen tačno u sredinu, između dva navedena dela.

Pri niskim obrtajima SUS motora, elektromotor povećava broj obrtaja turbine kako bi proizvodila komprimovani vazduh čak i u “leru”, čime se otklanja turbo lag, tj. turbo “rupa”. Ujedno, novi dizajn omogućava proizvođaču da koristi veće kompresorske lopatice, kojima treba duže da se zavrte ali proizvode veći pritisak vazduha nego kompresori sa manjim lopaticama. Drugim rečima, moćiće da zameni trenutno aktuelno rešenje malih turbo kompresora koji se primenjuju zbog male mase i male inercije kompresorskog i turbinskog kola. Dodatna prednost elektrifikovanog turbo kompresora je to što može da funkcioniše kao generator, pretvarajući toplotnu enegriju koja se inače ispušta kroz izduvni sistem u električnu energiju. Ova električna energija se može skladištiti u bateriji i kasnije koristiti za, npr., pokretanje točkova. Prema rečima Garretta, E-Turbo pri niskim obrtajima, tačnije 1.500 o/min, je u mogućnosti da isporuči zadati nivo obrtnog momenta za samo jednu sekundu u poređenju sa 4.5 sekundi koliko tradicionalni turbo motor zahteva. Prema Garrettovim podacima, to znači 25 procenata brže ubrzanje automobila od 60 km/h to 100 km/h. Garrett je napomenuo da će se E-Turbo prvo pojaviti u premijum automobilima visokih performansi, ali da će vremenom stići i do velikoserijskih modela.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test Ford Focus 1.0 EcoBoost Style

Test Ford Focus 1.0 EcoBoost Style mogao bi biti i poslednji ikada modela koji ...

Spreman vatreni Volkswagen T-Roc

Već je viđen na testovima, a sada je i službeno potvrđen za Ženevu – ...

Mercedes-AMG otkrio enterijer novog SL-a

Iako još skriva spoljašnjost Mercedes-AMG je otkrio unutrašnjost novog SL-a i tvrdi da će ...

Carlos Ghosn ponovo iza rešetaka

Samo što je najavio da će reći istinu, Carlos Ghosn je ponovo uhapšen u ...

Formula 1 – FIA ne dirajte Red Bull

Formula 1 – FIA ne dirajte Red Bull poruka je koju šalje čuveni nemački ...

Otkriven je osveženi Porsche Cayenne

Otkriven je osveženi Porsche Cayenne i Cayenne Coupe sa unapređenom kabinom, novim ekranima i ...