Timovi Formule 1, FIA i vlasnici Formule 1 konačno su se usaglasili o novim pravilima za 2021. koja će doneti mnogo promena
Usaglašavanje novih pravila za 2021. počela su da liče na špansku seriju bez kraja, ali konačno je “emitovana poslednja epizoda” ove sapunice. Nova pravila su usaglašena, a trebala bi da o publiku donesu znatno drugačije bolide i zanimljivije trkanje sa više obilaženja na stazi. A po timove, vlasnike Formule 1, i FIA, nova pravila donose mnogo toga više.
Ne treba zaboraviti da je Formula 1 ponajmanje sport, a mnogo više biznis u kojem se okreću miljarde, u kojem su važni TV rejtinzi, poseta na stazi i zainteresovanost sponzora, a i ono što je najvažnije – raspodela novce. Upravo iz te perspektive, Formula 1 je upala u jamu koju je sama iskopala.
Prestali su da pobeđuju najbolji vozači, a godine dominacije obeležavali su najbogatiji timovi. A oni manj, podjednako želji uspeha (a i novca) nisu imali nikakvu šansu, osim povremenog bljeska kada se velikima nešto dogodi na stazi, ili vremenske prilike izrežiraju neplanirane događaje.
Konačno je dogovoren i limit budžeta tima, koji sada iznosi 175 miliona dolara, ali u njega ne ulaze plate vozača i plate još tri najplaćenije osobe u timu. Raspodela novca (zarade Formule 1 koja je ogromna) biće nešto drugačija, ali se oko ove osetljive teme još uvek vode pregovori. Novi bolidi neće doneti nove rekorde staza. Simulacije kažu da će biti sporiji za 3 do 3.5 sekundi po krugu, što je po publiku najmanje bitno.
Za celu ovu priču važan je i detalj da Ferrari, iako veliki protivnik novih pravila, nije iskoristio svoje pravo da stavi veto na odluku, što od svih timova jedini ima pravo. Takođe, Ferrari jedini dobija poseban milionski bonus zbog činjenice da se u šampionatu Formule 1 nalazi od prvog dana.