Michael Lohscheller je sa kompanijom Opel/Vauxhall naparavio ono što su mnogi pokušali, a niko nije uspeo – napravio profit
Za samo 14 meseci, Michael Lohscheller je postigao ono što ni jedan njegov prethodnik nije uspeo – doveo poslovanje Opel/Vauxhall u pozitivu. Pasionirani trkač maratona je hroničnog gubitaša pretvorio u jednu od najprofitabilnijih proizvođača automobila u Evropi. U intervjuu za Automotive News Europe, Lohscheller je objasnio kako je Opel dostigao plan operativnog profita od 6% čak sedam godina pre plana.
„U prošlosti, Opel je imao brojne programe restrukturiranja pod različitim imenima, koje su vodili različiti menadžeri, ali cilj (profitabilnost) nikada nije dostignut. Sada smo usvojili plan „PACE“ držimo ga se i rezultati su vidljivi. Zbog toga sam među među četiri osobe koje čine bord PSA grupe, u kojem se čak ne nalazi predstavnik Peugeota. Ja jedne strane, Opel ima svoj glas u Grupi, a sa druge strane, to je izuzetno dobro za radnike Opela, koji znaju da učestvuju u odlučivanju, a ne samo sprovođenju tuđih odluka“ kaže Lohscheller. Za gotovo munjevit pozitivni poslovni bilans kaže: „Kada nakon 20 godina gotovo beskonačnih reorganizacija dobijete novog vlasnika, iskoristite priliku da detaljno preispitate svaki detalj svog poslovanja. Osmislili smo Opel iznova, od najsitnijih detalja kao što su kolači na sastancima, lični šofer CEO-a pa sve do najvećih strateških operacija i svugde skresali troškove. Smanjili smo broj visokih izvršnih menadžera za trećinu da bi uštedeli i ubrzali procese odlučivanja. Fiksne troškove smo prošle godine smanjili za 28%. Najviši nivo bilo je smanjivanje kompleksnosti proizvodnje i cenovna politika i zarada po vozilu. Te promene su istinski omogućile preokret“.
Carlos Tavares, prvi čovek PSA Grupe rekao je da je proizvodnja u Ruesselsheimu 60% skuplja nego u nekim PSA pogonima čak i nakon restrukturiranja, a na to Lohscheller kaže: „To je tačno i nije izgovor da smo opterećeni platama i troškovima i da ne možemo dostići operativnost drugih PSA pogona. Smanjena kompleksnost proizvodnje će to promeniti, a revolucionarni rezultati će se videti već na novoj Astri od 2021. koja će biti na PSA platformi. Slično će važiti i za model Insignia, koja ima daleko najveći broj opcija u našoj ponudi, što će se u narednoj generaciji promeniti. Naša modelna ponuda je u prošlosti bila previše kompleksna. Želimo da se fokusiramo na određen broj traženih modela i pojednostavimo njihovu kompleksnost. Potpuno smo posvećeni CO2 normama i profitabilnosti“.
Lohscheller se dotakao i nove generacije najluksuznijeg modela, koji je trenutno Insignia, a koji bi moga bit čak i SUV veći od aktuelnog Grandlanda X: „Era velikog SUV-a prolazi, to tržište nema dovoljnu zapreminu. Nepraktični su i sve je glasnija opozicija velikom SUV segmentu. Mi imamo dva kompaktna SUV-a, a sledeće generacija Insignije biće ista kao i današnja po pitanju koncepta karoserije. Ipak, pogrešno je očekivati da će stilovi karoserija u budućnost ostati ovakvi kakvi trenutno jesu“. Za ujedinjavanje sa FCA prvi čovek Opela kaže da u osnovi neće mnogo promeniti, i da će Opel ostati nemačka a Vauxhall britanska marka, što definitino elminiše mogućnost gašenja marke Vauxhall. Šta više ispostavilo se da promovisanje modela Vauxhall Vivaro po osnovi „Napravljeno u Britaniji za Britance“ donosi odlične rezultate.
U osnovi, težak deo posla je urađen, ali ostaje još teži, trajno održati profitabilnost. Lohscheller ne sumnja da je to izvodivo, ali ne i lako i bez borbe. Barem on to kao maratonac dobro zna.
Show Comments