Nakon šest godina i više od milion prodatih komada, došlo je vreme za drugu generaciju Mercedesa GLA, koji najavljuje u kom pravcu ide crossover segment
Možda pre šest godina niko nije i ni predviđao preterani uspeh modelu GLA, međutim, ispostavilo se da je kompaktni crossover uradio sve što se od njega očekivalo, i našao put do milion kupaca. Došlo je vreme za drugu generaciju Mercedesa GLA, koji definitivno nije čista evolucija prethodnika. Pre svega, novi model koji je danas predstavljen pravi iskorak u pravcu veće funkcionalnosti od prethodnika. Iako je sa 4.410 m kraći za malo više od jednog cm od prethodnka, međuosovinski razmak je povećan za skoro 3 cm, pa sada iznosi 2.729 m, a kao što je poznato odavno, veći međuosovinski razmak donosi bolju ponudu prostora u kabini.
Uz ovakve promene dimenzija, jasno je i da su skraćeni prepusti preko točkova, pa novi GLA deluje nešto kompaktnije od prve generacije. Međutim, najveća izmena u brojkama a i u funkcionalnosti nalazi se u povećanoj visini karoserije za 104 mm.
Ovako značajna izmena u proporcijama potpuno menja nastup vozila spolja, a putnicima na zadnjoj klupi donosi znatno više mesta po svim osnovama. Kada bi želeli da budemo vizionari, mogli bi zaključiti da je Mercedes GLA možda čak i predstavnik novog talasa crossovera, koji neće biti samo malo povišeni hatchback, nego vozilo koje zaista donosi nešto više. Za ozbiljan stav na točkovima pobrinulo se i proširivanje traga točkova za 40 mm. Sa druge strane, za dodatnu funkcionalnost u zadnjem delu brine se trodelna zadnja klupa koja je uzdužno pomična sa nezavisno podesivim nagibima naslona. Zapremina prtljažnika je 435 litara, a sa preklapanjem naslona stiže do 1.430 litara.
Motorizacija novog GLA je poznata od aktuelne i sveže A Klase. GLA 200 pogoni 1.33 litarski turbo benzinac sa 163 KS, uz koji ovaj crossover do 100 km/h ubrzava za sasvim solidnih 8.7 sekundi. Za start prodaje, kao drugi model odmah stiže vatreni GLA AMG 35 sa obećavajućih 306 KS i sprintom do 100 km/h za 5.1 sekundu.
Pogon na svim točkovima nije rezervisan samo za AMG verziju, nego će se moći kupiti i uz slabiju verziju i to sa opcionom varijabilnom raspodelom snage za drumsku i terensku vožnju. U Eco i Comfort modu vožnje raspodela snage je 80:20 napred pozadi, u Sport modu je 70:30, dok se u Off road modu snaga raspodeljuje 50:50%. Za pomoć pri vožnji van asfalta uključena je i asistencija održavanja brzine kao i LED svetla koja osvetljavaju teren direktno ispred vozila.
Show Comments