Dok drugi gase limuzine, Mercedes misli drugačije, pa A Klasu, pored CLA, proširuje i na klasičnu trozapreminsku limuzinu
Kada bi pokušali da dođemo do racionalnog i koliko toliko tačnog razloga zbog čega su kompaktne trozapreminske limuzine u izumiranju, verovatno bi došli do zida bez pravog odgovora. U vreme kada proizvođači SUV forsiraju unedogled ili isto tako unedogled šire verzije jednog te istog automobila, gde li nestade stari dobri koncept trozapreminske limuzine? Proizvođači će reći da ih kupci ne traže, pa su zato ugašene, ali pre će biti da je istina malo drugačija – proizvođači ih ne nude iz samo njima znanih razloga, a sigurno najjači je zarada.
Ali da se ne bavimo nečim na šta nemamo tačan ili barem logičan odgovor. Srećom po ljubitelje limuzine, ima onih koji još uvek smatraju da ih vredi razvijati i proizvoditi. Mercedes-Benz je, u premijum segmentu, među takvima, i ne samo da evoluira svoju A Klasu u kompaktnu limuzinu, nego uz CLA ima čak dve limuzinske evolucije monovolumena.
Za klasičare i japije
Velike mudrosti u A Klasi Sedan po pitanju osnove nema. Preuzima platformu od A Klase, a uz nju i međuosovinski razmak od 2.729 mm, međutim, od branika do branika duža je za 13 cm, čime je porasla na 4.549 m. Samo, Mercedes nije išao kraćim putem pa „nakalemio“ prtljažnik na osnovni hatchback. A Klasa Sedan ima kratak „rep“, i nešto što mnogi uglavnom previde – velika zadnja vrata. Ova mala limuzina odlično izgleda, i zapravo su mercedesovi dizajneri vrlo vešto napravili karoseriju koja se može dopasti starijima ljubiteljima klasike, ali i mladim kupcima koji ne žele klasiku. Ponuđena im je ne preterano velika ali lepuškasa trozapreminska karoserija, koja sasvim namerno, ali ne i pretenciozno koketira sa C Klasom. Sve skupa, konverzija hatchbacka u limuzinu izvedena je pažljivo, a rezultat je limuzina dobro izbalansiranih proporcija.
Ništa manje upotrebljiva od hatchbacka
A Klasa Sedan spada u kompaktne limuzine, a reč „kompaktna“ već sama po sebi stvara primisao da je tu neko u nečemu zakinut. Barem po pitanju enterijera definitivno nije. Ponuda prostora je, za gabarit vozila, odlična.
Prednja sedišta nisu glomazna, nego smisleno dimenzionisana, pa samim tim nisu nepotrebno potrošila prostor. Hodovi sedišta su ekstremno dugi, pa se iza upravljača, a i na suvozačko sedište, bez problema smešta osoba dosta preko dva metra.
Ukoliko su napred osobe do 180 cm visine, pozadi se vrlo udobno smeštaju isto toliko visoki putnici. Uz to, već pomenuta velika zadnja vrata omogućavaju komforan prilaz zadnjoj klupi i podjednako komforan izlazak iz vozila.
Prema tome, ponuda prostora definitivno nije kompaktna. Po nas zanimljivo je i da je test vozilo nije bilo u vrhunskom paketu opreme, niti je imalo gotovo nezaobilazni AMG paket, što poslovično cenu podiže u visoke zone. Međutim, ispostavlja se da čak srednje opremljena A Kasa ne deluje siromašno i prazno. Naravno, za ulazni Mercedes ne treba očekivati materijale i preciznost uklapanja jedne S Klase, ali daleko od toga da A klasa razočarava.
A hatchback gubi svoje argumente veće praktičnosti i po pitanju zapremine prtljažnika. U Sedanu je sa 410 litara zapreminom veći nego u hatchbacku, uz, razumljivo, manja prtljažna vrata koja ipak neće dozvoliti transport upravo kupljenog frižidera.
Sada već dobro poznata digitalna instrument tabala koja je integrisana sa višenamenskim ekranom iznova oduševljava. Jasno, koliko ljudi toliko i ukusa, pa možda nekome ne prija podosta šarenila koji pruža, ali odlična rezolucija, pregledna grafika i jasne informacije se ne mogu osporiti.
A Klasa sedan je noću impresivna, doduše opcionom, mogućnošću odabira boja i intenziteta osvetljenja uključujući i osvetljenje „izvajanih“ otvora ventilacije u stilu turbine mlaznog motora. I „touch pad“ sistem upravljanja infotejmentom je odlično rešenje koje ne odvlači pažnju vozaču.
Naravno, šta će sve biti deo MBUX sistema zavisi od doplaćenih opcija. U testiranom vozilu ispostavilo se da upravljač ne mora biti AMG Line da bi bio dobro dizajniran i sa brojnim funkcijama na sebi. Presvučen kožom, prijatno je debeo i sportski dizajniran.
Donji postroj zavisi od modela
Donji postroj Mercedesa A Klase Sedan kao i u nekim drugim slučajevima zavisi od snage motora i pogona. Uz sve pogonske opcije napred su opružne noge MacPherson tipa. Uz slabije motore i pogon na prednjim točkovima pozadi sleduje torziona osovina, a uz snažnije i 4Matic multi link. Ovakva različitost zadnjeg oslanjanja, između ostalog, uslovljava i dosta velik skok cene uz snažnije pogonske jedinice.
Malo konja, iznenađujuća živahnost
A180d je po pitanju motora najslabija (kod nas i jedina) dizel opcija Sedana, sa samo 116 KS iz 1.5 litarskog turbodizela, što ne obećava previše. Međutim, uz sedmostepeni menjač sa dvostrukom spojnicom, ispostavlja se da malo konja ovoj limuzini donosi iznenađujuću živahnost, pogotovo u gradskoj vožnji i početnim ubrzanjima, čak i bez potrebe da se selektor stalno drži u sport modu. Očigledno, prva tri stepena prenosa su relativno kratki i maksimalno dobro iskorištavaju 260 Nm već od 1.750 o/min. A Klasa Sedan sa 1.380 kg nije preterano teška, pa živahnost iz malo snage i ne treba toliko da iznenađuje. Sa druge strane, iznenađuje koliko je Mercedes tvrdo trimovao svoju malu limuzinu.
Time je postigao vrlo dinamično i precizno upravljanje, ali svi oni koji očekuju mekanu i ljuljuškavu „Mečku“, biće razočarani. Čak, tokom testa stekli smo utisak da je Mercedes namerno pobegao od svoje prepoznatljive udobnosti, kako bi mlađim kupcima pružio dinamičnost. Naravno, daleko od toga da je A Klasa Sedan neudobna, ali je svakako tvrđa od onoga što bi se moglo očekivati. Pre svega, A Klasa je voznom dinamikom dobro ukomponovana i solidno zvučno izolovana, a uz odlična sedišta i veoma udobna na dužim relacijama.
Po pitanju izbora pogona, dizel je dobra opcija kada je reč o ekonomičnosti, i odličan je zbor ako se u gradu vozi oštro, obzirom da potrošnja teško prelazi šest litara. Međutim, ovo sigurno nije najtiši i najmirniji dizel na svetu, i svakako vredi razmisliti o benzinskoj verziji 180 sa 136 KS, koja za dosta manje novca, donosi čak dve sekunde kraće ubrzanje do 100 km/h. Šta više, vredi razmišljati i sa 163 KS, još snažnijoj A200 benzinskoj verziji, koja i dalje košta manje od dizela, mada sigurno ne donosi ovako nisku potrošnju.
Ipak mnogo više od samo modifikacije
A Klasa Sedan definitivno je dosta više od modifikacije monovolumena u trozapreminsku limuzinu. Ne samo da ništa nije izgubila po pitanju funkcionalnosti, nego je i dobila po pitanju prtljažnika, ali i bolje zvučne izolacije u zadnjem delu kabine. Sa druge strane, ne treba se preterano zaletati pa od A Klase Sedan očekivati finoću, udobnost i preciznost izrade koju donosi C Klasa. Ipak je A Klasa ulazni model u svet Mercedesa. Početna cena Mercedes-Benz A180d Sedan (Limuzina) je 31.464 evra, pa zbog toga naš glas ide za benzinske opcije, koje i sa dosta opreme ne prelaze 30.000 evra, a obzirom da se radi i o novim generacijama benzinskih agregata, ni razlika u potrošnji ne donosi prevagu dizel motoru.
Model |
Mercedes-Benz A180d Limuzina 7DCT (V177) |
---|---|
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.549/ 1.796/ 1.446 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2.729 |
Masa vozila (kg.) | 1.380 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) |
1.965 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) |
410 |
Motor |
180d |
Gorivo |
Dizel |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) |
1.461 |
Snaga pri o/ min. (KS/kW) |
116/ 85 pri 4.000 |
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) | 260 Nm pri 1.750-2.750 |
Menjač |
Sedmostepeni sa dvostrukom spojnicom |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10.6 |
Maksimalna brzina km/h |
206 |
Zapremina rezervoara za gorivo (l) |
43 |
Potrošnja na testu (l/100 km) |
5,0 – 6,2 l/100 km |
Cena testiranog modela | Od 31.464 evra |
Show Comments