Volkswagen priznaje da ima problema sa kompleksnim softverom modela I.D.3 ali da odlaganja početka prodaje ne leto neće biti
Volkswagen je potvrdio informacije da ima probleme sa kompleksnim softverom svog električnog prvenca, modela I.D.3, čija prodaja treba da počne na leto. Problemi su slični onima koji su mučili i Golf VIII, ali da neće biti odlaganja početka prodaje. I.D. 3 sa proizvodnih traka silazi, a softver će mu, nakon otklanjanja problema biti učitan naknadno.
Služba za odnose sa javnošću Volkswagena saopštila je da je ustanovljavanje toliko snažne i kompleksne programske arhitekture u jednom automobilu izazov koji može da dovede do problema i izvesnih odlaganja, ali da se plan početka prodaje I.D.3 neće menjati – leto ove godine.
Nova generacija Golfa, čiji start na tržištu je takođe odložen ima oko 100 miliona redova kodova, od čega samo infotejment koristi čak petinu od toga. Samo radi poređenja, automobili iz, ne tako davne, 2010. godine imali su tek deseti deo ovakve kompleksnosti. A pri tom novi Golf koristi evoluiranu CAN FD električno/elektronsku arhitekturu, dok je I.D. 3 prvi model koji koristi novu E3 platformu, koja donosi najbrže trenutno moguće prenose podataka.
CEO Volkswagena je rekao da za leto mora biti spremna predviđena količina I.D.3 kako bi evropski flotni CO2 otisak marke bio u granicama dozvoljenog, inače prete stotine miliona, ako ne i milijarda evra kazni. Proizvodnja I.D.3 počela je u novembru 2019. u pogonu Zwickau, a do kraja 2020. iz ovog pogona treba da izađe 100.000 električnih vozila.
Problemi sa soft
verom tokom razvoja Golfa, primorali su Diessa da kompletno programersko odeljenje izdvoji iz VW-a u posebnu ćerku kompaniju koja se zove Car.Software, koja je počela da radi ove godine. Očekuje se da do 2025. u toj kompaniji 10.000 stručnjaka razvija programe za automobile i digitalne eko sisteme, kao i određene sistema koji će koristiti dilerske mreže, a biće podređeni kupcima.
Show Comments