Počela je gradnja pogona iz kojeg uskoro treba da u srcu Nemačke izlaze glavni konkurenti svim nemačkim markama
Trenutno stoji tabla “Opasno po život”, a radnici sa metal detektorima traže eksplozivna sredstva iz II Svetskog rata. I ovo nije scena iz filma, nego iz šume u blizini Berlina, tačnije u neposrednoj blizini mesta Gruenheide. Čim se obezbedi od mogućih eksplozija, počeće priprema zemljišta površine 200 fudbalskih terena, na kojem će nići pogon Tesla, kapaciteta 500.000 vozila godišnje i zaposlenje naći 12.000 ljudi. Tesla je došao “Mečki na rupu” i u sred Nemačke proizvodiće svoje električne automobile, i to na mestu gde je pre 20 godina trebao nići pogon BMW-a. Gruenheide je pre dve decenije trebao biti lokacija za gradnju fabrike BMW-a, ali je pobedu odneo Leipzig. Gruenheide, mesto sa samo 8.700 stanovnika, zgrabio je drugu šansu i postao je više nego poželjna lokacija za život i ulaganje. Iako će proizvodna hala biti duga čitavih 744 metra, prostora će ostati dovoljno za gradnji još četiri takve hale.
Na ovakav potez, da sa proizvodnjom dođe u srce Nemačke niko već decenijama se nije odlučio. Radna snaga u Nemačkoj je 50% skuplja nego SAD, a pet puta skuplja nego u Poljskoj koja je samo 100 kilometara udaljena. Ipak, Musk tvrdi da se matematika nalazi u činjenici da električni automobila za svoju proizvodnju traže mnogo manje radne snage, a Nemačka nudi i visoko obrazovani kadar i lokaciju koja se nalazi u blizini centra političke moći ove zemlje, i već spremnu infrastrukuturu. Šta više, i svoje marke koje se teko i bolno bore sa elektrifikacijom i neminovnim otpuštanjima radne snage.
Tesla je nametnuo paklene planove, a proizvodnja treba da počne već jula 2021. od kada će svakog dana u fabriku doći 463 kamiona, između ostalog. A osim čišćenja bombi, Tesla mora još mnogo toga da raščisti, od slušanja lokalnog stanovništva koje ima šansu da iznese svoje primedbe, preko angažovanja kompanija koje će pre seče šume zaštiti i izmestiti životinjski svet, uključujući i vukove, slepe miševe, zmije i guštere koji žive u regionu, a i nadoknadi stabla jelki koje će biti porušene ne mestu fabrike.