fbpx

Prvo čišćenje od bombi pa fabrika Tesla

Počela je gradnja pogona iz kojeg uskoro treba da u srcu Nemačke izlaze glavni konkurenti svim nemačkim markama

Teslina “giga” fabrika u Nevadi

Trenutno stoji tabla “Opasno po život”, a radnici sa metal detektorima traže eksplozivna sredstva iz II Svetskog rata. I ovo nije scena iz filma, nego iz šume u blizini Berlina, tačnije u neposrednoj blizini mesta Gruenheide. Čim se obezbedi od mogućih eksplozija, počeće priprema zemljišta površine 200 fudbalskih terena, na kojem će nići pogon Tesla, kapaciteta 500.000 vozila godišnje i zaposlenje naći 12.000 ljudi. Tesla je došao “Mečki na rupu” i u sred Nemačke proizvodiće svoje električne automobile, i to na mestu gde je pre 20 godina trebao nići pogon BMW-a. Gruenheide je pre dve decenije trebao biti lokacija za gradnju fabrike BMW-a, ali je pobedu odneo Leipzig. Gruenheide, mesto sa samo 8.700 stanovnika, zgrabio je drugu šansu i postao je više nego poželjna lokacija za život i ulaganje. Iako će proizvodna hala biti duga čitavih 744 metra, prostora će ostati dovoljno za gradnji još četiri takve hale.
A Elon Musk je u svom “Show” maniru odluku gde će graditi pogon saopštio u novembru na dodeli nagrada u Berlinu i iznenadio brojne visoke zvaničnike i “sede glave” konkurencije. A iza “iznenađenja” krila se i država Nemačka. Nemačkoj auto industriji kancelarka Angela Merkel uporno je govorila da kasni sa elektrfikacijom, a obzirom da domaći proizvođači nisu, ili nisu dovoljno aktivno odgovorili, Vlada Nemačke je prostrla crveni tepih Musku i Tesli i ponudila olakšice.
Na ovakav potez, da sa proizvodnjom dođe u srce Nemačke niko već decenijama se nije odlučio. Radna snaga u Nemačkoj je 50% skuplja nego SAD, a pet puta skuplja nego u Poljskoj koja je samo 100 kilometara udaljena. Ipak, Musk tvrdi da se matematika nalazi u činjenici da električni automobila za svoju proizvodnju traže mnogo manje radne snage, a Nemačka nudi i visoko obrazovani kadar i lokaciju koja se nalazi u blizini centra političke moći ove zemlje, i već spremnu infrastrukuturu. Šta više, i svoje marke koje se teko i bolno bore sa elektrifikacijom i neminovnim otpuštanjima radne snage.
Naravno, Tesla tek treba do počne svoju trku sa preponama u Evropi. Za sada, Model 3 koji proizvodi u Kini, a prodaje u Evropi naišao je na dobar prijem. Sada je proizvodnjom stigao tamo gde su najjači konkurenti, visoki porezi i veoma jaki sindikati. I sam Ministar ekonomije Nemačke Peter Altmaier kaže da je ulog jako velik, indirektno govoreći o rizicima koje je Tesla prihvatio.
Tesla je nametnuo paklene planove, a proizvodnja treba da počne već jula 2021. od kada će svakog dana u fabriku doći 463 kamiona, između ostalog. A osim čišćenja bombi, Tesla mora još mnogo toga da raščisti, od slušanja lokalnog stanovništva koje ima šansu da iznese svoje primedbe, preko angažovanja kompanija koje će pre seče šume zaštiti i izmestiti životinjski svet, uključujući i vukove, slepe miševe, zmije i guštere koji žive u regionu, a i nadoknadi stabla jelki koje će biti porušene ne mestu fabrike.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche Cayenne zamalo na platformi Mercedesa ML

Porsche Cayenne jedan od najpopularnijih SUV-a u luksuznoj sportskoj klasi, zamalo je podelio svoju ...

Luca de Meo i Renault otkrili svoje vizije

Luca de Meo i Renaultov brand tim podelili su svoju viziju marke kao predvodnice ...

Da li boja automobila može uticati na rizik od nezgode?

Da li boja automobila može uticati na rizik od saobraćajne nezgode? Šta kažu analize ...

Mercedes-Benz S680 Guard prebacio 4 tone

Mercedes-Benz je predstavio Guard verziju S680 koja je uz V12 motor i sve modifikacije ...

Peugeot Inception Concept najavljuje budućnost

Peugeot Inception Concept najavljuje radikalan dizajn i napredne tehnologije budućih modela koje nećemo dugo ...

Pobeda Pavlovića na otvaranju sezone Lamborghini Super Trofeo

Miloš Pavlović je na startu Lamborghini Super Trofeo šampionata dokazao klasu i maestralnom vožnjom ...