Spasavanje Aston Martina po receptu modne industrije

Novi manjinski vlasnik Aston Martina bogatstvo je stekao kroz investiranje u posrnule modne marke, da li isti recept može da primeni u auto industriji?

Foto: Racing Point F1

Lawrence Stroll je kupio manjinski paket posrnule automobilske marke Aston Martin, čije ime znači mnogo, ali poslovni bilans mnogo manje. Stroll planira da kao član upravnog odbora Aston Martina, uradi nešto slično što radi već 30 godina, ali u modnoj industriji. Lawrence Sheldon Strulovitch je rođen u Montrealu 1959. a svoju karijeru modnog mogula počeo je da gradi još 80-ih gidna prošlog veka po odavno ustanovljenom receptu: kupi posrnulu marku, oporavi je i prodaj par godina kasnije sa velikom zaradom. U Evropu je uspešno doveo modnu kuću Ralph Lauren, a 1989. sa poslovnim partnerom Silasom Chouom kupio je Tommy Hifiger. Prodali su ga 2006 za 1.3 milijarde dolara. Tome treba dodati i kuću Michael Kors koju su Stroll i Chou kupili 2003. na ivici bankrota za 100 miliona dolara, a 2014. pravila je godišnji obrt od 3.5 milijardi dolara i milijardu dolara zarade a postala vladar pristupačnog luksuza. Dvojac milijardera Stroll-Chou upoznao se preko svojih očeva koji su takođe bili uspešni u modnom biznisu i proizvodnji trikotaže. Danas se njihov kapital nalazi u markama Kors, Jimmy Choo, Karl Lagerfeld, Pepe Jeans i Versace. Stroll je “težak” oko 2.5, a Chou oko 2.8 milijardi dolara.

Foto: Aston Martin

U Aston Martin, veliko ime sportskih automobila, ali očajnog poslovnog bilansa Stroll i Chou će uložiti oko 656 miliona dolara, i obezbediti “veštačka pluća”, marki koja je u 2019 izgubila 75% svoje vrednosti na berzi, a spas vidi u SUV-u DBX, čiju proizvodnju nije mao snage da zakotrlja. Poslovna strategija koju je Stroll primenjivao u modnoj industriji pokazala se više nego uspešna, a analitičari smatraju da će pokušati da je primeni i na novom izazovu koji se zove Aston Martin. “Možda lagani dodir iracionalne lude strasti i dubokog novčanika može da uspe i u slučaju Aston Martina i nje lud kao što zvuči”, kaže Matthias Schmidt, nezavisni automobilski analitičar iz Berlina. Stroll ima veliku strast prema automobilima i jako dubok novčanik.

Foto: Aston Martin

Samo, automobilska industrija nije isto što i modna. Ulozi su neuporedivo veći, a proces povratka investicija daleko duži. Za razliku od mode, ulaganja u razvoj automobila su ogromna, proces traje dugo, a ishod je neizvestan. Iako Stroll svoj poslovni plan još nije zvanično izneo, Aston Martin je obustavio razvoj električnog automobila, u kompaniju je stigao svež novac i fokus je na DBX-u, koji bi sa svojom cenom od 190.000 evra trebao biti model koji će se prodavati u velikim brojkama, upravo ono što je trebao biti, a nije uspeo mali Vantage.

Foto: Aston Martin

Analitičari kažu da bi odustajanje od elektro automobila moglo stvoriti tehnološki zaostatak Aston Martina, ali, očigledno pozitivan poslovni bilans treba napraviti što pre, pa tek onda investirati u budućnost.

Foto: Aston Martin

Šta više, nije na horizontu je pretvaranje Aston Martina u luksuznu marku mnogo čega osim automobila uključujući luksuzne nekretnine, letilice, jahte, motocikle, pa čak i podvodna vozila. Svakako i modnu marku, ali ne kao što je sada i prodaje svoje naočare, majice i asesoare sa 75% popusta.

Foto: Racing Point

Uz Strolla Aston Martin se vraća i u Formulu 1. Od 2021. pa narednih 10 godina, na gridu Formule 1 nalaziće se fabrički tim Aston Martin F1 Racing, koji će proisteći iz tima Racing Point. Stroll je 2018. godine, na pola sezone, kupio mali ali uspešan F1 tim Force India koji je pao pod prinudnu upravu. U 2019. tim se nije proslavio rezultatima, ali Strollov novac (oko 118 miliona dolara) stigao je prekasno da bi učestvovao u razvoju bolida za 2019. pa ćemo tek ove sezone videti koliko Racing Point može.

Foto: Racing Point F1

Samo, u Formulu 1 se ne ulazi da se zaradi, nego se koriste globalni promotivni efekti sporta. Kako u Formuli 1 postati milioner? Tako što ćete ući kao milijarder, ironična je doskočica koja kruži padokom. Sa druge strane po novim pravilima za 2021. dolazi i ograničenje budžeta timova, pa stvari deluju drugačije. U svakom slučaju, James Bond će i dalje voziti Aston Martin, možda ga vidimo i u bolidu Formule 1, a legendarnoj britanskoj marki ostaje da vidi da li će Lawrence Stroll, sada vlasnik petine kompanije, biti prisutan na dug staze, ili kao i dosta pre njih pre njega, koji su samo prošli kroz kompaniju i zaradili što su više mogli.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mini One sa akcijskim cenama

MINI Srbija je pripremio posebne akcijske uslove za kupovinu modela MINI One u bogatom ...

McLaren razvija novi GT3 automobil za 2019.

McLaren razvija novi GT3 trkački automobil za 2019. na platformi svog najnovijeg modela 720S. ...

Renault Clio V – prva vožnja francuskog bestsellera

Renault je ove godine predstavio potpuno novu generaciju modela Clio, s kojim smo imali ...

Ima li vozača u automobilu?

Pre trideset godina, eksperimentalni kombi je bio u stanju da sam upravlja, ubrzava i ...

Lakše sa prikolicom uz XtraVue Trailer

Preglednost unazad iz novih generacija automobila sve je lošija, ali Valeo je prikazao moguće ...