McLaren ne odustaje od Mercedes-AMG motora

Iako se početak sezone Formule 1 ni ne nazire, uveliko se razmišlja o narednoj godini, u kojoj neće biti uvedena nova pravila

Foto: Zak Mauger/McLaren

Iako su za sezonu Formule 1 2021. bila najavljena nova revolucionarna pravila, do novih bolida ćemo morati da sačekamo do marta 2021. Timovi, FIA i vlasnici Formule 1 saglasili su se da se uvođenje novih pravila odloži zbog značajnog umanjenja prihoda zbog manje trka ove godine, i velikih troškova razvoja i proizvodnje novih bolida. To znači da će se sezona Formule 1 2021. voziti sa aktuelnim bolidima, koje ove sezone, osim na testovima, nismo videli u akciji zbog pandemije Covid-19. Šta više, da bi se zaista nešto smanjilo na troškovima, biće zamrznute nove konstrukcije bolida za narednu sezonu, kao i izmene na komponentama.

Photo: Joe Portlock/McLaren

Upravo zbog zamrzavanja konstrukcije aktuelnih automobila, tim McLaren se našao u problemu, obzirom da se od naredne 2021. godine vraća na korišćenje Mercedes-AMG pogonskih jedinica. Da se za sedeću godinu pripremaju novi bolidi, ne bi bilo nikakih problema i novi McLreni bili bi prilagođeni umesto Renault, Mercedes-AMG agregatima i pripadajućim komponentama. Međutim, obzirom na odlaganje uvođenja novih bolida, McLaren za sledeću sezonu mora prilagoditi ovosezonske bolide, što zbog zamrzavanja konstrukcija praktično nije dozvoljeno.
Ipak, McLarenu je garantovano da će biti odobrene potrebne modifikacije, iako se trenutno još ne zna šta će zapravo biti zamrznuto. Andreas Seidl, šef McLarena kaže da se njegov tim među prvima zalagao za uvođenje novih pravila, ali da se među prvima saglasio sa odlaganjem njihovog uvođenja. Trenutno je najvažnije očuvati finansijsko „zdravlje“ svih timova, u sezoni 2020. u kojoj će biti manje trka, što znači i manje novca – kaže Seidl. Nakon duge saradnje i velikih uspeha sa Mercedes motorima, McLaren je presto da koristi pogonske grupa ovog proizvođača 2014. kada je bezuspešno prešao na Hondu, da bi poslednje tri godine koristio Renault pogonske jedinice, sa kojima je prošle godine došao do četvrte pozicije u konkurenciji konstruktora.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mercedes B Klase – poslednji Mohikanac u kompaktnom MPV-u?

Od 2005. Mercedes-Benz u svojoj ponudi ima B Klasu. Solidna prodaja još uvek opravdava ...

Zbog Brexita modelima Mini produžen život

Velika Britanija je 31. januara i službeno izašla iz EU, a auto industrija pokušava ...

Ricciardo završava nedovršen posao

Pretpostavljalo se da će Red Bullovi vozači biti opasni u Monte Karlu. To se ...

Volvo i zvanično na struju – prvenac je XC 40 Recharge

I Volvo je zvanično ušao među električna vozila, uz zanimljivo ime električnog XC40 – ...

SSC objavio slike agregata novog Tuatara hiper automobila

Sedam godina nakon što je pokazao koncept, SSC će konačno pokazati serijsku verziju Tuatara ...

Držaćemo se V12 dok budemo mogli

Savršenstvu mehanike, V12 motoru preti izumiranje, ali ipak, ne tako brzo V12 motori su ...