Ford je pročeo proizvodnju svojih dostavnih vozila Transit sa desetostepenim automatskim menjačem koj se nalazi i u modelu Mustang
Ford je počeo ptoizvodnju različitih verzija svojih dostavnih vozila Transit sa ugrađenim desetostepenim automatskim menjačem. Automatik sa 10 stepeni prenosa ugrađuje se samo u verzije sa pogonom na zadnjoj osovini, a pored podatka da mogu povući i prikolicu mase do 2.800 kg, proizvođač tvrdi i da novi menjač donosi znatno veću ekonomičnost u pogledu potrošnje goriva, kao i trajnost motora. Novi menjač dobile su različite karoserijske verzije, kako dostavne, tako i popularni fordov Transit minibus sa 15 ili 18 sedišta, a pogon je 2.0 EcoBlue HDT turbodizel motor sa 170KS.
Desetostepena menjačka kutija sa ekstremno velikim rasponom prenosnih odnosa koji motoru omugućuju stalan rad u najoptimalnijem režimu obrtaja, razvijena je u Fordu, pre svega za popularne pick-upove Ranger i F150, da bi se pokazala i kao odlična prenosna opcija za sportski Mustang.
Razvoj ovog menjača bio je dugotrajan, kao i njegov razvojni test program, koji je uključivao i oko šest milona pređenih kilometara, a i nastupe na offroad trkama. Detaljne kompjuterske simulacije pomogle su u optimizaciji kako bi se velikim brojem stepena prenosa kompenzovali gubici koji nastaju pri svakoj promeni prenosa.
U fordov desetostepeni menjač ugrađeno je čak 20 patenata uključujući i Casting-Integrated Direct Action Solenoid (CIDAS), koji je zadužen za regulaciju pritiska lamela i skraćuje vreme potrebno za promenu stepena prenosa. U praksi, ovaj solanoid omogućava veću efikasnost motora sa manjim brojem obrtaja. Među patentima nalazi se i specifično ulje sa niskim viskozitetom i dugim intervalima zamene.
Novi desetostepeni menjač Ford ugrađuje u model Transit sa zadnjim pogonom do maksimalne dozvoljene ukupne mase od 6.100 kilograma, dok se za verzije sa prednjim pogonom koristi šestostepeni automatski prenos.
Show Comments