Sezona Formule 1 smo što je počela, a kontroverze oko bolida Racing Point se ne stišavaju, samo se pojačavaju
Čim se pojavio na prvim predsezonskim testovima u februaru, bolid RP20 tima Racing Point je izazvao pažnju. Ne zbog originalnih rešenja, nego zbog činjenice da izgleda identično kao Mercedes-AMG W10 iz 2019. godine, samo u ružičastoj boji. Tek nakon početka sezone koji je odložen zbog pandemije, uloženi su prvi zvanični protesti i trenutno su pod istragom FIA uvodnici vazduha za hlađenje kočnica, i još neke komponente. Istraga bi trebala da utvrdi da li su ili nisu identični sa rešenjima sa Mercedesa iz sezone 2019.
Međutim, iako se jedna bura bije stišala, počinje nova, obzirom da je Racing Point pronašao još jednu rupu u pravilima, koja će mu mnogo pomoći u sezoni 2021. kada bude nastupao kao Aston Martin Formula 1 tim. Naime, zbog mera štednje, ograničen je razvoj bolida za ovu i narednu sezonu, i može se radi samo po principu korišćenja dva tokena. Postojaće izuzeci od pravila, kao što je slučaj sa timom McLaren kojem je odobrena modifikacija bolida, obzirom da sa Renault pogonskih jedinica prelazi na Mercedes-AMG pogonske grupe. Iako neki timovi smatraju da će ovo ujedno biti prilika da “papaja narandžasti” timovi unaprede još toga. McLarenu su odobrene modifikacije.
Međutim, ono što brine konkurenciju je Racing Point, koji od Mercedesa direktno kupuje delove, kao što je menjač i kompletno zadnje oslanjanje, pa će u sezoni 2021. de facto nastupati sa delovima (ako ne i više toga) sa očigledno veoma brzog Mercedesa W11 iz tekuće sezone. Drugim rečima, Racing Point je u mogućnosti da značajno unapredi svoj bolid za 2021. obzirom da kupovina delova ne podleže token sistemu.
Kupovine i razmene delova među timovima ima, tu nema ničega spornog. Alpha Tauri koristi stare ili aktuelne delove sa bolida Red Bull, Alfa Romeo i Haas pored motora kupuju i druge komponente od Ferrarija, ali pravila definišu u kom procentu se mogu koristiti tuđi delovi. Racing Point, osim što je optužen da je dobio (kupio) kompletne projekte od Mercedesa, kupuje delove konkretno do prošlogodišnjeg bolida W10.
Za sada najglasniji kritičar evidentno velikog napretka Racing Pointa je Mattia Binotto, čiji SF1000 Ferrari ima problema sa aerodinamikom, a motor ima pedesetak konjskih snaga manje nego prošle godine. Binotto kaže da nije srećan sto će neki timovi moći da unapređuju svoje automobile za 2021. mimo tokena, dok se Ferrariju smeši borba sa lošim automobilom sve do 2022. i novih pravila. Šta više, i timovi koji se snabdevaju u Ferrariju proćiće isto, obzirom da će moći da kupuju delove koji se nisu dobro pokazali.
I novi tehnički šef Renaulta Marcin Budkowski, koji je donedavno bio tehnički delegat FIA, i dobro zna kako funkcionišu stvari, tvrdi da se mora raspraviti sa svim timovima to što radi Racing Point, koji je praktično našao rupu u pravilima.
U celoj stvari, čuvena postavka da je u Formuli 1 dozvoljeno sve što nije zabranjeno dobija novu dimenziju. A u osnovi svega možda leži nešto sasvim drugo. Najbržem cirkusu aktivno se pridružio snažni Lawrence Stroll, koji za svoj novac želi rezultate, na ovaj ili onaj način. Uz to, dobar je prijatelj sa prvim čovekom tima Mercedes Totom Wolffom, koji je, gle čuda, ne samo vlasnik tima Mercedes-AMG, nego je i akcionar Aston Martina. Racing Point je već pokazao da je drugi najbrži bolid posle Mercedesa, što se dogodilo preko noći, i upravo zbog toga ostali smatraju da je mnogo toga čudno. Već prvi odgovor stićiće uskoro nalazima koje bude iznela FIA o delovima koji se nalaze na proveri.
Show Comments