fbpx

Milesov Ford Mustang GT350R postao najskuplji Mustang ikada

Originalni Ford Mustang GT350R Kena Milesa, u kojem se trkao prodat je na aukciji i postao je najskuplji Mustang ikada

Da li bi postigao to što je postigao bez filma Ford vs Ferrari, nikada nećemo saznati, ali originalni Ford Mustang, Kena Milesa, u kojem se trkao, postao je najskuplje plaćeni Mustang ikada. Na Original Spring Classic Mekum aukciji u Indianapolisu, Ford Shelby GT350 iz 1965. godine, u kojem se Ken Miles trkao iste godine na Green Valley Raceway u Texasu, prodat je za vrtoglavih 3.85 miliona dolara, čime je lako nadmašio dosadašnji najskuplji Ford Mustang iz filma “Bullitt”, koji je u januaru plaćen 3.4 miliona dolara.
Šta šasiju 5R002 čini toliko posebnom? Na Dan zaljubljenih 14. februara 1965. GT350 Competition, poznatiji kao GT350R prvi put se našao na jednoj zvaničnoj trci. Vozač je bio Ken Miles, odneo je pobedu i najavio potencijal automobila. U jednom trenutku Milesov Mustang je čak imao sva četiri točka u vazduhu, što je ovekovečeno fotografijom, a automobilu donelo nadimak Flying Mustang. Za volanom ovog automobila našli su se i Bob Bondurant, Chuck Cantwell, Peter Brock, Jerry Titus, a naravno i Carroll Shelby.
Za pomenuti 5R002 važno je i da je bio prvi Mustang GT350R, koji je napravio Shelby, i primerak koji bio na FIA homologaciji za klasu SCCA B turističkih automobila. U poređenju sa serijskim GT350, R model je imao novo ogibljenje a V8 motor zapremine 4.7 litara dobio je poboljšano hlađenje. Radi uštede u masi vozila, karoserija je dobila panele od stakloplastike, a stakla na prozorima zamenjena su lakšim pleksiglasom. Enterijer je osiromašen i dodat je obavezni zaštitni kavez, a obzirom da je reč i jednom od ukupno dva prototipa, 5R002 je imao dosta manjih detalja koji nisu bili ugrađivani u ostale R verzije za kupce, kojih je napravljeno 34.
Shelby je 1966. 5R002 za 4.000 dolara prodao fordovom inženjeru Billu Clawsonu, koji je nastavio da se trka i 1967. Automobil je još nekoliko puta menjao vlasnike, a stigao je čak i do Meksika gde je vožen na trkama, da bi se ipak vratio u Shelby American Museum u Colorado. U muzeju je proveo narednih 14 godina, sve dok ga 2010. nije kupio čuveni kolekcionar Shelby modela John Atzbach, potpuno restaurirao i vratio u stanje u kakvom se trkao na svojoj prvoj trci u rukama Milesa.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alpine A110 krenuo u proizvodnju

Renault grupa je inaugurisala novu proizvodnu liniju za Alpine A110, u fabrici u Dieppeu. ...

Ajkulino peraje se ukida zbog reklama?!

Ajkulino peraje se ukida zbog reklama?! Ponovo danas hoću, sutra neću u Formuli 1. ...

NEVS kupio firmu za razvoj električnih motora u točku

Švedski startup za električne automobile, NEVS, saopštio je da je preuzeo Protean Electric, britansku ...

BMW opoziva 1.6 milona vozila sa dizel motorima

BMW će na vanredni servis preventivno pozvati oko 1.6 miliona dizel vozila zbog mogućeg ...

Polestar ostaje bez podrške Volvoa

Polestar ostaje bez podrške Volvoa, a i Geely priprema izlazak iz kompanije koja se ...

Blindirani Charger SRT Hellcat sa AWD pogonom postoji!?

Firma Armormax iz Jute je predstavila svoje poslednje blindirano vozilo, a to je ni ...