fbpx

Milesov Ford Mustang GT350R postao najskuplji Mustang ikada

Originalni Ford Mustang GT350R Kena Milesa, u kojem se trkao prodat je na aukciji i postao je najskuplji Mustang ikada

Da li bi postigao to što je postigao bez filma Ford vs Ferrari, nikada nećemo saznati, ali originalni Ford Mustang, Kena Milesa, u kojem se trkao, postao je najskuplje plaćeni Mustang ikada. Na Original Spring Classic Mekum aukciji u Indianapolisu, Ford Shelby GT350 iz 1965. godine, u kojem se Ken Miles trkao iste godine na Green Valley Raceway u Texasu, prodat je za vrtoglavih 3.85 miliona dolara, čime je lako nadmašio dosadašnji najskuplji Ford Mustang iz filma “Bullitt”, koji je u januaru plaćen 3.4 miliona dolara.
Šta šasiju 5R002 čini toliko posebnom? Na Dan zaljubljenih 14. februara 1965. GT350 Competition, poznatiji kao GT350R prvi put se našao na jednoj zvaničnoj trci. Vozač je bio Ken Miles, odneo je pobedu i najavio potencijal automobila. U jednom trenutku Milesov Mustang je čak imao sva četiri točka u vazduhu, što je ovekovečeno fotografijom, a automobilu donelo nadimak Flying Mustang. Za volanom ovog automobila našli su se i Bob Bondurant, Chuck Cantwell, Peter Brock, Jerry Titus, a naravno i Carroll Shelby.
Za pomenuti 5R002 važno je i da je bio prvi Mustang GT350R, koji je napravio Shelby, i primerak koji bio na FIA homologaciji za klasu SCCA B turističkih automobila. U poređenju sa serijskim GT350, R model je imao novo ogibljenje a V8 motor zapremine 4.7 litara dobio je poboljšano hlađenje. Radi uštede u masi vozila, karoserija je dobila panele od stakloplastike, a stakla na prozorima zamenjena su lakšim pleksiglasom. Enterijer je osiromašen i dodat je obavezni zaštitni kavez, a obzirom da je reč i jednom od ukupno dva prototipa, 5R002 je imao dosta manjih detalja koji nisu bili ugrađivani u ostale R verzije za kupce, kojih je napravljeno 34.
Shelby je 1966. 5R002 za 4.000 dolara prodao fordovom inženjeru Billu Clawsonu, koji je nastavio da se trka i 1967. Automobil je još nekoliko puta menjao vlasnike, a stigao je čak i do Meksika gde je vožen na trkama, da bi se ipak vratio u Shelby American Museum u Colorado. U muzeju je proveo narednih 14 godina, sve dok ga 2010. nije kupio čuveni kolekcionar Shelby modela John Atzbach, potpuno restaurirao i vratio u stanje u kakvom se trkao na svojoj prvoj trci u rukama Milesa.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Fernando Alonso pokvario sve što je napravio na Dakar Reliju

Fernando Alonso je prevrtanjem na današnjoj 10. etapi Dakar Relija ponovo pokvaro sve što ...

Audi RS Q8 najbrži SUV na Nirburgringu?

Audi RS Q8 će uskoro biti i zvanično otkriven, a u međuvremenu su otkrivene ...

Diess – prerano je za potpunu elektrifikaciju

CEO Volkswagen Grupe Herbert Diesss potvrdio je ono što svi dobro znaju – prerano ...

Predstavljen je Hennessey Venom F5 Revolution Roadster

Predstavljen je Hennessey Venom F5 Revolution Roadster sa 1.820 KS i cenom od koje ...

Zanimljiva novina – Opel Zafira Life Crosscamp

Opel Zafira Life dobija dve zanimljive evolucije za ljubitelje vremena u prirodi – Crosscamp ...

Ford Puma – staro ime nova klasa

Ford Puma je devedesetih godina prošlog veka bio simpatični mali kupe sa troja vrata, ...