Site icon

Volkswagen predstavo ID.4 svoj prvi EV SUV

Najavljeno, učinjeno – Volkswagen je predstavio svoj prvi električni SUV ID.4

Volkswagen je predstavio ID.4, svoj prvi električni SUV, i ušao je direktno na teren koji je do sada držao Tesla Model X, čime praktično postao prvi izazivač rodonačelnika električnih SUV vozila.
Ako ga poredimo sa Modelom X, VW ID.4 nešto je kraći – dug je 4.51 metar, za razliku od tesline dužine od 4.67 metara. Sa druge strane, D.4 bi se mogao nazvati električnim Tiguanom, obzirom da se gabaritom smešta između Tiguana i Tiguana Allspace.
VW ID.4 postavljen je na modularnu i prilagodljivu MEB platformu, na kojoj će počivati brojni modeli VW Grupe u narednih dve tri godine. Karoserija je izrađena od čelika, bez aluminjuma na panelima, ali je pod vozila dobio svojevrsnu aluminijumsku šasiju, čija glavna uloga je da u slučaju udesa čuva skupocenu bateriju ugrađenu u pod vozila.
Šta više, VW očigledno jako vodi računa o mogućnosti oštećenja baterije, obzirom da su dodati i aluminijumski paneli koji se mogu menjati, a pružaju zaštitu bateriji od udaraca objekata podignutih sa puta. U slučaju saobraćajne nezgode, baterija se automatski isključuje, kako bi se smanjila opasnost od požara. Uz klirens od tla koji je 21 cm, ID.4 smeti da se upusti i u blagu off-road vožnju.
Volkswagen tvrdi da ID.4 ima izuzetnu ponudu prostora u kabini koju dozvoljava sama činjenica da ima električni pogon. Da li je to tako ostaje tek da se uverimo, ali ono što je evidentno, enterijer ID.4 je izveden u minimalističkom stilu, koji u prvi plan stavlja funkcionalnost.

Instrument tabla je digitalna i relativno mala za današnje pojmove, sa ekranom dijagonale od samo 5.3 inča, dok infotejment ipak dobija veći ekran osetljiv na dodir dijagonale od 10”, uz opcioni veći od 12”. U paketu bezbednosnih asistencija koji VW naziva IQ drive nalaze se praktično svi aktuelni sistemi, od prepoznavanja prepreka sa automatskim kočenjem, adaptivni tempomat i upozorenja na bočni saobraćaj, dok se za sada ne spominje sistem autonomne vožnje.
Prtljažni prostor je u ossnovnoj konfiguraciji zapremine 543 litre, a obaranje naslona zadnje klupe raste na 1.575 litara.
Kupci Volkswagena ID.4 moći će da biraju po pitanju snage i autonomije. Osnovni VW ID.4 ima jedan elektromotor koji pogoni zadnje točkove sa svojih 204 KS, a vozilo do 100 km/h ubrzava za 8.5 sekundi, uz maksimalnu brzinu ograničenu na 160 km/h. Baterija od 82 kW, koja efektivno ima 77kW prema WLTP standardu merenja, ID.4 ima moguću autonomiju do 520 kilometara. Za dopunjavanje baterije do 80% biće potrebno 38 minuta na brzom punjaču od 125 kW.
Volkswagen uveliko prima porudžbine za svoj prvi električni SUV, a isporuke će početi u 2021. godini, međutim za sada se ne spominje snažnija verzija sa motorom i na prednjoj osovini, koji bi ukupnu raspoloživu snagu trebao podići na preko 300 KS.
Poznate su i cene, doduše u Nemačkoj. Osnovni ID.4 košta 49.960 evra, ali uz subvenciju od 10.000 evra, kupca će koštati 40.470 evra. Najopremljeniji model koštaće oko 10.000 evra više. Obzirom da smo već pominjali teslin Model X, ID.4 će se podvući pod cenu američkog modela, barem dok njegova proizvodnja ne počne upravo u Nemačkoj, mada se najavljuje i da će VW svoj ID.4 proizvoditi u Americi. Početak proizvodnje ID4 biće specifičan po tome što će prvih 27.000 primera biti napravljeni po unapred ugovorenim specifikacijama opreme i bez dodatnih prilagođavanja, što će umnogome ubrzati proces proizvodnje.

Next: BMW M 1000 RR – prvi pravi M motocikl