fbpx

Extreme E šampionat postaje sve zanimljiviji

Ako je suditi prema prijavljenim timovima Extreme E šampionat postaje sve zanimljiviji – priključilo se još jedno poznato ime

Studio Render: Rosberg Xtreme Racing

Aktuelni šampion sveta Lewis Hamilton je u septembru objavio da je napravio svoj X44 tim koji će nastupati u Extreme E šampionatu, a sada mu se pridružio i bivši timski kolega i veliki rival, Nico Rosberg. Šampion sveta Formule 1 iz 2016. predstavio je svoj Rosberg Xtreme Racing, i time dodao i deveti tim koji će uz Cupru, Chip Ganassi Racing, Andretti, HWA i ostale timove izaći na start prvog ikada relija električnih terenaca.

Foto: Shivraj Gohil

Alejandro Agag osnivač i CEO Formule E, ali i osnvač i CEO Extreme E šampionata kaže da je oduševljen pristupanjem još jednog poznatog imena, i dodaje da su pregovori sa Rosbergom trajali mesecima. Šta više, prema izjavi Agaga, Rosbergov plan je bio da se uz sopstveni trkački tim priključi nekom od šampionata u auto sportu, ali je odabrao Extreme E, svojim timom u kojem će biti osnvač i CEO.
Rosberg Extreme Racing zapravo je evolucija Rosberg Racing tima koji je za DTM šampionat još 1994. osnovao Keke Rosberg, Nicov otac, i takođe bivši šampion sveta Formule 1 iz 1982. godine. Od kada se po osvajanju titule povukao iz Formuel 1, Nico Roberg je vrlo aktivan u kreiranju i podržavanju projekata održive ekološki pihvatljive mobilnosti. Manje je poznato, ali Rosberg je od samog osnivanja bio investitor i akcionar Formule E, a 2019. godne osnovao je Greentech Festival, globalnu platformu koja predstavlja zelene tehnologije. Jedan od prvih projekata koje će u prvoj sezoni Extreme E sezone podržati Rosbergov RXR je fondacija Princa Alberta II od Monaka koja radi u ruralnim delovima Senegala na nadzoru izvora vode i statusu vegetacije.

Studio Render: Rosberg Xtreme Racing

Prva trka šampionata električnih terenaca se približava. Prema objavljenom kalendaru, serija treba da startuje 21. januara 2021. u Senegalu. U prvoj sezoni održaće se ukupno pet takmičenja, u Saudijskoj Arabiji, Nepalu, Grenlandu, a finale je zakazano u Brazilu, 31. oktobra 2021. Iako pandemija Covid-19 i dalje ne pokazuje znakove smirivanja, organizatori Extreme E šampionata za sada ne saopštavaju planove o otkazivanju ili pomeranju događaja.

Foto: Continental

U prvoj sezoni svi timovi će nastupati u identičnom električnom off-road vozilu koje se zove Odyssey 21, a proizvodi ga Spark Racing Technology, koja proizvodi i bolide Formule E. Prema najavama, električni offroaderi će do 100 km/h stizati za 4.4 sekundi i imati velike terenske sposobnosti. Osnova im je kavez izrađen od nobijumom legiranih čeličnih cevi, i svi će koristiti Continental pneumatike namenski napravljene za šampionat. Timovi će imati slobodu da sami kreiraju oplate karoserije, kao i pogonski sistem, ali će baterija biti jedinstvena iz Williams Advanced Engineering-a.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche predstavio “skromni” Taycan

Porsche je predstavio baznu verziju Taycana za sada samo za kinesko tržište, ali nije ...

Alex Zanardi i treći put operisan

Italijanski vozač Alex Zanardi prošao je kroz još jedan operativni zahvat koji je trajao ...

Audi i Porsche sve bliži ulasku u Formulu 1

Audi i Porsche su sve bliži ulasku u Formulu 1 nakon što je praktično ...

Sedma generacija Chevorlet Camara otkazana, ime umire?

Sudeći po najnovijem izveštaju, program razvoja sedme generacije Chevrolet Camara je suspendovan Za ljubitelje ...

Land Rover ponovo u “kombinaciji” sa BMW-om

Novi Land Rover Freelander, Discovery Sport i Evoque naredne generacije će biti na BMW-ovoj ...

Testovi Formule 1 počeli, neki se već bune

Prvi dan zvaničnih testova Formule 1 još uvek traje, a neki timovi se već ...