fbpx

Fiat predstavio osveženu porodicu Tipo i Tipo Cross

Iako uveliko radi na spajanju sa PSA Grupom, Fiat je prestavio sopstveni novitet, najavljen pre dosta vremena

Iako je spajanje FCA i PSA u punom jeku, nakon čega se očekuje dosta promena i novina u ponudi marke Fiat, iz Torina nakon novog, električnog 500e i njegove zanimljive evolucije sa pomoćnim vratima 500e 3+1, stiže još jedan novitet.
Obzirom na globalnu popularnost SUV i crossover vozila, i Fiat se u izvesnoj meri priključio trendu i predstavio Tipo Cross, uporedo sa predstavljanjem osvežene cele porodice modela Tipo. Iako osnova jeste karavan verzija Tipa, Tipo Cross je poprilično izmenjen u odnosu na svoju osnovu.

Potpuno je drugačiji gril hladnjaka i ceo prednji deo, a pored toga, viši je za čitavih sedam centimetara zahvaljujući povećanom kirensu od tla.
Cela porodca Tipo dobila je značajne novine – LED farove, nove odbojnike i novi, redizajnirani logo Fiat.
Enterijer Tipa je potpuno nov. Uselila se digitalna instrument tabla sa ekranom od 7 inča u TFT tehnologiji, a da bi instrumenti bili pregledniji, ugrađen je i potpuno novi upravljač, kao i izmenjeni prekidači komandi na armaturi.
Novi, efikasniji motori bolji za životnu sredinu
Ponuda motora za New Tipo je osvežena. Kada se pojavi na tržištu, biće dostupan sa benzinskim ili dizel motorom. New Tipo može da bude opremljen benzinskim GSE T3 od 1 litra sa 100 KS. Novi trocilindarsk motor isporučuje obrtni moment od čak 190 Nm pri samo 1500 o/min, umesto 4.500 o/min, aktuelnog od 1,4 litara sa 95 KS, koji je dostizao samo 127 Nm. GSE T3 motor od 1 litra deo je FireFly Turbo porodice motora, kao najnovija verzija, za najbolje performanse, koja ima znatno nižu potrošnju goriva i emisijo CO2. Maksimalna snaga je 74 kW (100 KS). Novi motor obezbeđuje zadovoljstvo pri vožnji i nudi optimalan start zahvaljujući velikom obrtnom momentu od niskih obrtaja, a takođe je i komforniji, zahvaljujući tome što je izvanredno tih. CO2 emisije smanjene su na 121 g/km (WLTP). Konačno, prenosni sistem je kalibrisan tako da obezbedi najveći odgovor u uslovima gradskog saobraćaja i najbolji mogući komfor na autoputu, zaustavljajući obrtaje motora na 3200 rpm pri brzini krstarenja od 130 km/h.
Multijet dizel motori u skladu s standardom Euro 6D Final imaju dve varijante: od 95 i od 130 KS (prethodno 120 KS), sa značajnim unapređenjem u performansama i vrednostima CO2, od 110 g/km za dizel porodicu (WLTP). Multijet od 1,6 litara sa 130 KS je takođe idealan motor za komercijalne vozne parkove, što je strateško polje za C segment samim tim i za Tipo.
Fiat Tipo je lansiran 2016. godine i do sada je prodat u preko 670.000 komada postojećih karoserijskih verzija, kojima će se pridružiti i nova Cross verzija.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Peugeot je predstavio novi 308 SW – u prodaji do kraja godine

Od B stuba pa nadalje novi Peugeot 308SW nema mnogo toga zajedničkog sa hatchback ...

Prelazak na EV (pre)opterećuje automobilsku industriju

Šef Stellantisa Carlos Tavares otvoreno govori o opterećenju na kupec i proizvođače donosi prelazak ...

Stiže nova generacija digitalnih kokpita

Ditalni kokpiti sa velikim ekranima više nisu nikakva novost, a nova rešenja već čekaju ...

Formula 1 – Sebastian Vettel se povlači

Formula 1 sledeće godine na startnom poretku neće imati četvorostrukog šampiona sveta Sebastiana Vettela ...

Kakve veze imaju Grosjean i McRae?

Romain Grosjean je diskvalifikovan nakon trke u Monzi, a pokojni McRae bi mogao da ...

Zašto siromašna smeša ne znači veću temperaturu agregata

Jedan od mnogih mitova koji okružuju SUS motore je taj da agregati koji koriste ...