Uveliko se radi na zakonskim i pravnim aspektima operativnog spajanja dva giganta PSA i FCA, ali sitna slova kažu da nije samo spajanje
Koji god da je scenario u pitanju, vest je potekla iz uglednog Automotive News Europe i baca novo svetlo na “spajanje” PSA i FCA. Ne, nije reč o tome da neće doći do spajanja i nastanka četvrtog najvećeg proizvođača automobila na planeti. Reč je o tome da se zapravo ne radi i spajanju jednakih polovina u jednu celinu. ANE tvrdi da je zapravo PSA kupio FCA, što piše u jednom članu na stranci 23. pod poglavljem “Tretman u računovodstvu”, a u originalu na engleskom jeziku kaže sledeće:
The merger will be accounted for using the acquisition method of accounting in accordance with IFRS 3, Business Combinations (“IFRS 3”), which requires the identification of the acquirer and the acquiree for accounting purposes. Based on the assessment of the indicators under IFRS 3 and consideration of all pertinent facts and circumstances, FCA and PSA’s management determined that PSA is the acquirer for accounting purposes and as such, the merger is accounted for as a reverse acquisition.
U jednoj rečenici pojednostavljeno prevedeno PSA je kupac, a FCA je kupljeni, barem u knjigovodstvenu svrhu. Naravno, pravni rečnik nikada nije jednostavan i tek u trećem krugu se dolazi do onoga što laik može da razume. Međutim, ako se podsetimo lako razumljivog detalja koji kaže da upravni odbor Stellantisa ima 11 članova, šest iz PSA i pet iz FCA, a veliki šef Stellantisa je Carlos Tavares aktuelni CEO PSA, jasno je da “tim” PSA lako može da nadglasa “tim” FCA. I jedan i drugi tim su u plavim dresovima, samo jedan je svetlo plavi a drugi je tamno plavi, a svetlo plavi ima igrača više.
Šta u piše na 714 stranica prevedeno u praksu videćemo u godinama koje dolaze, a do tada već se priča o gašenju marki koje postoje reda radi, kao što su Chrysler, Lancia.