fbpx

PSA je zapravo kupio FCA – piše sitnim slovima!

Uveliko se radi na zakonskim i pravnim aspektima operativnog spajanja dva giganta PSA i FCA, ali sitna slova kažu da nije samo spajanje

Zakonski pravosnažni dokument kojim se reguliše spajanje grupacija PSA i FCA u jednu kompaniju koja se zove Stellantis ima 714 A4 stranica. Niko živ zdravog razuma ne bi krenuo da čita toliko “štivo”, osim u slučaju da je pravnik koji se nalazi u procesu spajanja dva giganta, ali. Međutim, obzirom da u novinarsku profesiju često stignu diplomiran ili nesvršeni pravnici i postanu uspešni i priznati novinari. Sledeće otkriće dugujemo ili ozbiljno ambicioznom novinaru pripravniku/saradniku koji je dobio zadatak da čita ovaj gigantski dokument, ili nemilosrdnom šefu koji je nekome dao zadatak da pred spavanje čita ovo suvoparno štivo.
Koji god da je scenario u pitanju, vest je potekla iz uglednog Automotive News Europe i baca novo svetlo na “spajanje” PSA i FCA. Ne, nije reč o tome da neće doći do spajanja i nastanka četvrtog najvećeg proizvođača automobila na planeti. Reč je o tome da se zapravo ne radi i spajanju jednakih polovina u jednu celinu. ANE tvrdi da je zapravo PSA kupio FCA, što piše u jednom članu na stranci 23. pod poglavljem “Tretman u računovodstvu”, a u originalu na engleskom jeziku kaže sledeće:

The merger will be accounted for using the acquisition method of accounting in accordance with IFRS 3, Business Combinations (“IFRS 3”), which requires the identification of the acquirer and the acquiree for accounting purposes. Based on the assessment of the indicators under IFRS 3 and consideration of all pertinent facts and circumstances, FCA and PSA’s management determined that PSA is the acquirer for accounting purposes and as such, the merger is accounted for as a reverse acquisition.

U jednoj rečenici pojednostavljeno prevedeno PSA je kupac, a FCA je kupljeni, barem u knjigovodstvenu svrhu. Naravno, pravni rečnik nikada nije jednostavan i tek u trećem krugu se dolazi do onoga što laik može da razume. Međutim, ako se podsetimo lako razumljivog detalja koji kaže da upravni odbor Stellantisa ima 11 članova, šest iz PSA i pet iz FCA, a veliki šef Stellantisa je Carlos Tavares aktuelni CEO PSA, jasno je da “tim” PSA lako može da nadglasa “tim” FCA. I jedan i drugi tim su u plavim dresovima, samo jedan je svetlo plavi a drugi je tamno plavi, a svetlo plavi ima igrača više.
Šta u piše na 714 stranica prevedeno u praksu videćemo u godinama koje dolaze, a do tada već se priča o gašenju marki koje postoje reda radi, kao što su Chrysler, Lancia.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novo zadnje krilo u Formuli 1 koštaće pola sekunde

Od trke Formule 1 u Francuskoj FIA uvodi novi test zadnjeg krila na bolidima, ...

Formula 1 počinje – objavljen kalendar trka sezone 2020

Formula 1 je službeno objavila kalendar trka sezone 2020. sa nadom da će ih ...

Dok drugi grcaju Tesla nema problem sa mikročipovima

Dok proizvođači automobila šrom sveta muče muku sa mikročipovima, Tesla je našao rešenje brže ...

Opoziv za 5 miliona VW-a u Kini

Volkswagen grupa i njihove zajedničke fabrike u Kini, FAW-Volkswagen i SAIC Volkswagen, će opozvati ...

Tesla tuži kupca zbog klevete o prevari pri kupovini Modela S

U Kini se odigrava sudski spor između kupca i proizvođača automobila – kupac tužio ...

Novi BMW M5 – 610KS i pogon na svim točkovima

Za salon u Frakfurtu već je praktično spremna šesta generacija BMW-a M5. Pogon je ...