U vozaču i vlasniku samo jednog tima u Extreme E šampionatu imaćemo 16 titula svetskog šampiona u automobilizmu na jednom mestu
Sjajna vest stigla je iz krugova novog Extreme E šampionata električnih off-road vozila. I samo jednom timu pod imenom X44 imaćemo ni manje ni više nego 16 titula svetskog šampiona u autosportu. Nedavno smo objavili da se aktuelni i sedmostruki šampion Sveta u Formuli 1 Lewis Hamilton uključio sa svojim timom u Extreme E šampionat, a sada je objavljeno i ko će biti vozači ovog tima. Za upravljačem Extreme E električnog offroadera biće ni menja ni više nego devetostruki šampion sveta u reliju i pobednik rekordnih 79 takičenja, Francuz Sébastien Loeb.
Loeb je svoju karijeru u reliju počeo sa samo 22 godine, i nakon osvajanja nacionalnog šampionata Francuske, ubrzo stekao svetsku slavu i status nepobedivosti. Pored dever WRC titula šampiona Sveta, Loeb je tri puta bio pobednik Race of Champions, i takmičar na Dakar reliju.
Ženski deo posade tima X44 biće talentovana Cristina Gutiérrez, koja je ušla u istoriju auto sporta 2017. godine, kada je postala prva Špankinja koja je završila Dakar reli u konkurenciji automobila na petom mestu u konkurenciji debitanata. Od tada Cristina Gutiérrez iza sebe ima ukupno četiri završena Dakara. Gutiérrezova je u svet kartinga ušla sa samo četri godine, a takmičila se i u All-Terrain Spanish Rally Championships gde je uspela da osvoji drugo mesto u generalnom plasmanu.
Prva trka šampionata električnih terenaca se približava. Prema objavljenom kalendaru, serija treba da startuje 21. januara 2021. u Senegalu. U prvoj sezoni održaće se ukupno pet takmičenja, u Saudijskoj Arabiji, Nepalu, Grenlandu, a finale je zakazano u Brazilu, 31. oktobra 2021. Iako pandemija Covid-19 i dalje ne pokazuje znakove smirivanja, organizatori Extreme E šampionata za sada ne saopštavaju planove o otkazivanju ili pomeranju događaja.
U prvoj sezoni svi timovi će nastupati u identičnom električnom off-road vozilu koje se zove Odyssey 21, a proizvodi ga Spark Racing Technology, koja proizvodi i bolide Formule E. Prema najavama, električni offroaderi će do 100 km/h stizati za 4.4 sekundi i imati velike terenske sposobnosti. Osnova im je kavez izrađen od nobijumom legiranih čeličnih cevi, i svi će koristiti Continental pneumatike namenski napravljene za šampionat. Timovi će imati slobodu da sami kreiraju oplate karoserije, kao i pogonski sistem, ali će baterija biti jedinstvena iz Williams Advanced Engineering-a.
Show Comments