fbpx

Sebastien Loeb vozi za Hamiltona u Extreme E

U vozaču i vlasniku samo jednog tima u Extreme E šampionatu imaćemo 16 titula svetskog šampiona u automobilizmu na jednom mestu

Foto: Extreme E

Sjajna vest stigla je iz krugova novog Extreme E šampionata električnih off-road vozila. I samo jednom timu pod imenom X44 imaćemo ni manje ni više nego 16 titula svetskog šampiona u autosportu. Nedavno smo objavili da se aktuelni i sedmostruki šampion Sveta u Formuli 1 Lewis Hamilton uključio sa svojim timom u Extreme E šampionat, a sada je objavljeno i ko će biti vozači ovog tima. Za upravljačem Extreme E električnog offroadera biće ni menja ni više nego devetostruki šampion sveta u reliju i pobednik rekordnih 79 takičenja, Francuz Sébastien Loeb.

Foto: Extreme E

Loeb je svoju karijeru u reliju počeo sa samo 22 godine, i nakon osvajanja nacionalnog šampionata Francuske, ubrzo stekao svetsku slavu i status nepobedivosti. Pored dever WRC titula šampiona Sveta, Loeb je tri puta bio pobednik Race of Champions, i takmičar na Dakar reliju.

Foto: Extreme E

Ženski deo posade tima X44 biće talentovana Cristina Gutiérrez, koja je ušla u istoriju auto sporta 2017. godine, kada je postala prva Špankinja koja je završila Dakar reli u konkurenciji automobila na petom mestu u konkurenciji debitanata. Od tada Cristina Gutiérrez iza sebe ima ukupno četiri završena Dakara. Gutiérrezova je u svet kartinga ušla sa samo četri godine, a takmičila se i u All-Terrain Spanish Rally Championships gde je uspela da osvoji drugo mesto u generalnom plasmanu.

Foto: Extreme E

Prva trka šampionata električnih terenaca se približava. Prema objavljenom kalendaru, serija treba da startuje 21. januara 2021. u Senegalu. U prvoj sezoni održaće se ukupno pet takmičenja, u Saudijskoj Arabiji, Nepalu, Grenlandu, a finale je zakazano u Brazilu, 31. oktobra 2021. Iako pandemija Covid-19 i dalje ne pokazuje znakove smirivanja, organizatori Extreme E šampionata za sada ne saopštavaju planove o otkazivanju ili pomeranju događaja.
U prvoj sezoni svi timovi će nastupati u identičnom električnom off-road vozilu koje se zove Odyssey 21, a proizvodi ga Spark Racing Technology, koja proizvodi i bolide Formule E. Prema najavama, električni offroaderi će do 100 km/h stizati za 4.4 sekundi i imati velike terenske sposobnosti. Osnova im je kavez izrađen od nobijumom legiranih čeličnih cevi, i svi će koristiti Continental pneumatike namenski napravljene za šampionat. Timovi će imati slobodu da sami kreiraju oplate karoserije, kao i pogonski sistem, ali će baterija biti jedinstvena iz Williams Advanced Engineering-a.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW želi hibridni super automobil, a ključ je možda u i8

BMW je odlučan da napravi novi super automobil koji će služiti kao „halo“ model ...

Ford izaziva novim Explorerom na malo dugačiji način

Ford je najavio da će sledeća generacija „Police Interceptor Utility“ – drugim rečima policijskog ...

Porsche Taycan najbrži serijski električni sedan na Nirburgringu

Porscheov električni sedan, Taycan, još nije zapravo ni pokazan u serijskoj verziji a već ...

Osveženi Renault Kadjar stigao u Srbiju

Osveženi Renault Kadjar sa novim motorima, počeo je da se prodaje u Srbiji Tri ...

Šesta generacija Opel Corse stigla je u Srbiju!

Šesta generacija Opel Corse predstavljena u Srbiji, a startuje sa cenom od 12.490 evra ...

Audi RS Q8 najbrži SUV na Nirburgringu?

Audi RS Q8 će uskoro biti i zvanično otkriven, a u međuvremenu su otkrivene ...