Iako se dosta toga o Venomu F5 zna od ranije, Hennessey je tek sada pokazao svog serijskog izazivača granice od 500 km/h
O Hennessey Venom F5 slušamo već dosta dugo. Ovaj hiperautomobil delo je američkih inženjera, a predsednik kompanije John Hennessey siguran je da njegovo “čedo” koje košta oko 2.1 milion dolara može preko magične granice od 500 km/h, koja je postala reper i cilj skoro svim proizvođačima hiperautomobila.
Hennessey Special Vehicles, koji je nova kompanija odvojena od Hennessey Performance Engineering (koji se bavi modifikacijama vozila) prikazao je prvi serijski Venom F5 sa VIN001, na kojem se rade završne kalibracije, a do svog vlasnika u Montani stići će sledećeg leta. Ovo je prvo od 24 primeraka koji će vremenom stići do svojih vlasnika.
Hennessey Venom F5 ima pogon od 6.6 litarskog twin turbo OHV motora, koji limiter hvata na 8.500 o/min, a pre toga razvije maksimalnih 1.820 KS i preko 1.600 Nm u F5 modu vožnje, jednom od ukupno pet modova – Sport, Wet, Track, Drag, i F5. Prenos do zadnjih točkova je preko sedmostepenom robotizovanog menjača sa samo jednom lamelom spojnice. Motor “Fury” razvijen je je u kući Hennessey, a uz kovane klipove, kolenasto i bregasto vratilo od specijalno tretiranog čelika i suvi karter nadmašio je snagom cljanih 1.800KS. Pogon je na zadnjoj osovini sa diferencijalom ograničenog proklizavanja, sa finalnim prenosnim odnosom 3.167:1. Obzirom na masu vozila od oko 1.500 klograma, ima gotovo zastrašujuć odnos snage prema masi vozila od 0.30 KS/kg.
Po pitanju performansi, kompanije za sada priča o proračunskim vrednostima, mada je teško poverovati da prototipovi nisu mnogo toga i isprobali u praksi. Šef kompanije kaže da je ubrzanje do 100 km/h za 2.6 sekundi limitirano trakcijom pneumatika, ali dodaje da Veno F5 brzinu 300 km/h hvata za 8.4 sekunde, a 400 km/h za 15.5 sekundi.
Prema proračunima prenosa, maksimalna brzna trebala bi biti 537 km/h. Pitanje je da li treba da poverujemo izjavi Hennesseya da kompanija neće pokušati obaranje brzinskog rekorda, koju u startu negira informacijom da će se merenja i kalibracije raditi na pisti dugoj 5.000 koju koristi NASA, a gde bi Venom F5 trebao da dohvati oko 480 km/h. Test vozač biće Brian Smith, direktor fordove škole sportske vožnje i bivši inženjer Michelina za testiranje pneumatika, koji je prototipom dohvatio brzinu od 426 km/h još 20216. godine.
Program testova predviđa vožnje na stazi Circuit of the Americas u Teksasu, ali i na Nürburgringu. Iako zvanično neće biti pokušaja postavljanja rekorda “Ringa”, kompanija veruje da je Hennessey Venom F5 sposoban za vreme ispod 7 minuta.
Iako košta preko dva miliona dolara, kupca očekuje poprilično spartanski i sportski enterijer. Smešten je u monokok od karbonskih kompozita koji su vidljivi na većem delu kabine, osim površina koje su pokrivene kvalitetnom kožom. Sedišta su o karbona, fiksna su i podešavaju se prema vlasniku. I upravljač je od karbona, sa komandama i selektorima na sebi u stilu Foemule 1.
Instrument tabla je digitalna sa ekranom dijagonale od 7”, dok je infotejment Apline sa ekranom osetljivim na dodir dijagonale 9.3”.
Za sve zainteresovane, na raju podatak da ima još slobodnih porudžbina. Navodno, prodato je 12 komada, a još 12 čeka svoje kupce koji su spremni da izbroje mnogo novca za ovu brzu egzotiku.
Show Comments