fbpx

BMW X2 – „podverzija“ ili nešto sasvim novo?

BMW X2 je na platformi koja nosi X1 ali i Mini Countryman. Uz to je „sportskija“ evolucija X1. Po svemu ovome, da li ima pravo da bude sopstveni model

Kada je BMW krenuo u „kupeizaciju“ SUV-a izazvao je lavinu komentara. X6 koji je, manje više, nastao spuštanjem krova i zakošavanjem petih vrata, naišao je na sve što jedan novi automobil može da naiđe. Od obožavanja i idolopoklonstva pa do potpunog omalovažavanja i osporavanja koncepta. A kupci X6 su isto tako prošli sve – od beskrajne zavisti pa do pogrdnih aluzija na svoj izbor. A u svemu tome, BMW ispao zadovoljan. Kao prvo, vrhunski suptilno je „namirisao“ gde se može „udenuti“ podverzija poznatog i pronaći novi kupac. Za malo para uloženih u razvoj izbacio je novu modelnu liniju  koja se odlično prodaje, i nastavio istim putem sa X4 a sada i X2. Receptura primenjena na X6 se ne menja – uzmemo već razvijenu platformu, a formom karoserije i malo drugačije trimovanim donjim postrojem kupcu ponudimo nešto drugačije od osnovnog modela.
Od Serije 1 do X2
Nije otkriće hladne vode konstatacija da je X2 evolucija X1 i neka vrsta tranzicije od blagog karavana ka blagom kupeu, a u oba slučaja na povišenoj platformi, kako bi se „ubacili“ u SUV segment. Šta više, radi se čak o identičnoj platformi koju koristi i Mini Countryman, što znači četvorocilindarski motor smešten napred poprečno i prednji ili opcioni 4×4 pogon. Karoserija je definitivno evolucija X1 u pravcu povišenog kupea, i uz rizik lavine komentara, teško da se BMW može osporiti ova evolucija. Ovaj, sa svojih 4.36 metara kompaktni SUV – kupe odlično izgleda i sasvim uspešno je dobio sopstveni karakter. I to ne samo zahvaljujući linij krova ili samo poslednjoj četvrtini karoserije. X2 je dobio i sopstveni prednji deo, liniju bokova, pragove i, naravno, „stažnjicu“. Deluje zaista kompaktno, pa i snažno, pre svega zahvaljujući visokom struku, veoma malim staklenim površinama bočnih prozora i petih vrata. Prepusti preko točkova su kratki, lukovi oko njih naglašeni, a u kombinaciji donesu taj toliko traženi SUV „look“. I još nešto, konkuriše Mercedesu GLA, Audiju Q3 i Jaguaru E-Pace. Suština je ipak da je ovo kompaktno vozilo čiji gabariti zaista ne opterećuju vozača, koje se lako snalazi u gradskoj vožnji, a pri tom se stidi ni velike brzine na otvorenom putu.
Vrhunski enterijer
X2 ima vrhunski enterijer i tačka. Da, poslovično, uvek dodam i da za svoju cenu BMW ni ne sme da donese ništa manje, ali u X2 može da bude reper za preciznost izrade, uklapanje formi i izbor materijala. Šta više, čak ni meku plastiku armature koja je imitacija kože sa sve žutim štepovima ne doživljavam kao prevaru. Efekat je postignut, a da nije reč o koži otkrije se tek pažljivim zagledanjem. E sad, standardni problem kod testa bilo kog BMW-a je to što po pravilu stigne uz visoki i skupi M sport paket opreme uz brojne dodatke, koji koji pružaju odličnu sliku ali malo i zamaskiraju suštinu. Ovo je možda manje bitno za test vozila, ali je jako bitno za kupca, koji treba da se izbori i sa prodavcem i spiskovima opreme i dobije sto više, a plati što manje. Verovatno je najbolje da se postavi po principu „ništa se ne podrazumeva“, pita za svaku sitnicu i pažljivo sluša odgovore.
Ne podrazumeva se
U slučaju X2 na Dmotion testu, na primer, stigla su sjajno oblikovana M sedišta koja izraženim bočnim porškama koje su prilagodljive telu dozvoljavaju malo „migoljenja“, zato što im je to i posao. Kombinacija alkantare na bokovima i štofa na sedalnom delu i naslonu je veoma prijatna, samo, ne treba pomisliti da uz ova (prilično skupa) sedišta automatski idu i grejači. Ne, ne idu. Ne kažem da su neophodni, ali samo skrećem pažnju.
Da se vratim suštini, ponuda prostora napred je odlična, sedišta isto tako odlično dimenzionisana, a zbog nešto manje visine krova, nje se preterivalo u uspravnom sedenju, pa su pozicija i visina nešto između automobila i SUV-a. Stražnja klupa je ipak, kao i praktično svaka druga, realno za dve osobe i eventualno dete u sredini. Ono što je bitno, ponuda prostora za kolena i glave je vrlo dobra obziom na oblik karoserije, pa se iza vozača od preko 180 cm bez problema smešta osoba slične visine. Ako je iz bilo kog razloga potreban dodatni prostor za glave treba izbeći panoramski stakleni krov, koji ipak oduzme svojih 3-5 cm ugradnjom u krov.
Iako relativno mali, X2 ima sasvim solidan i upotrebljiv prtljažnik od 470 litara i praktično preklapanje naslona stražnje klupe iz tri dela 40/20/40.
Generalno, X2 u osnovi nudi podjednako ili malo više prostora kao i svaki hatchback iz C segmenta ali to radi sa stilom i funkcionalnošću koja je do detalja zadržana. Pri tom mislim i na prostor za odlaganje sitnica i krupnica koje su obično uz vozača i putnike, a pogotvo na dužem putovanju. U X2 se za sve može naći mesta i zadržati pri ruci.
Liči na digitalnu
Ako armaturu nazovemo imitacijom, i instrument tablu možemo nazvati imitacijom digitalne table. Ali, nema nikave potrebe da se reč imitacija koristi u pežorativnom smislu. BMW ovde nikoga ne vara. To što je instrument tabla potpuno crna kada je motor ugašen i oživi tek po startovanju, a zapravo je stvar maštovite tehnologije osvetljenja instrumenata. Izgleda odlično, grafika je pregledna informacije jasne. Što se višenamenskog ekrana tiče, standardni je 6.5“, a u test vozilu je bio veliki 8.8“ koji je opcioni uz Navigation Plus. Naravno, osetljiv na dodir, sa sjajnim rotacionim kontrolerom između sedišta koji sam mnogo puta hvalio. „Okreni i pritisni“ sistem brzo, lako i jednostavno vodi kroz menije, a za direktan izbor navigacije, audio sistema ili menija mogu upotrebiti i prekidači smešteni oko kontrolera. Isto tako na sjajne M upravljače koje (uz doplatu) nudi BMW ne treba više trošiti reči, kao i na vrhunski Harman Kardon zvuk. Na kraju, BMW je uspeo da uradi i nešto što se godinama u brojnim modelima nije ni trudio. Enterijer X2 se razlikuje od X1. Ne mnogo, ne sistemski, ali sasvim dovoljno da kupcu ponudi izbor.
Pogonski paket iz X3
xDrive 20d oznaku smo imali pre nekoliko meseci na modelu X3. Nema greške, govorim o istom, ozbiljnom, paketu motora, menjača i pogona. Dvolitarski dizel ima 190 KS i 400 Nm od 1.750 o/min. Menjač je osmostepeni automatik (uz verziju bez xDrive ide sedmostepeni DCT), pogon na svim točkovima. Zapravo, najozbiljnija dizel kombinacija, a uz M oslanjanje, stiže i tvrđi trim ogibljenja, koje opciono može biti i adaptivno. Barem na papiru, kombinacija koja obećava.
Pa nije sportista ali…
X2 nije baš sportista ali je BMW, barem po pitanju vozne dinamike, na visini zadatka. Naravno, kritičara i kritizera je bilo i biće, ali malo šta se ovde može zameriti. Kao prvo ne očekujte servo pojačani upravljač koji se može okretati malim prstom. Ne, ovde se oseti svaki pokret volanom onako kako treba, a ne uz osećaj „plivanja“. X2 lako usmeri „nos“ u željenom pravcu, a pri samo početku ugaonog skretanja malo će nagnuti karoseriju, ali tu i ostati bez povećanja ugla nagiba. Vrhunski je odabrana krutoća poprečnih stabilizatora. Naravno, X2 je tvrdo timovan. Ako već kao SUV-kupe igra na sportsku i dinamičnu kartu, ne može biti mekan. I da, naravno, ovako tvrd nije baš svetski šampion udobnosti na poprečnim neravninama, iako uzdužne neravnine dobro apsolvira.
Zimsko doba testa sa suvim ali i mokrim pa i snegom pokrivenim drumom podsetio nas je na svu vrednost pogona na svim točkovima, a xDrive je, barem u X2, dostigao finoću transfera snage među osovinama, koji ne menja iznenada karakter vozila. U osbovi, ovde ogovorimo o stalnom prednjem pogonu kojem u pomoć priskače zadnji, a bez pretvaranja podupravljanja u preupravljanje. Uz 190 KS, snage je više nego dovoljno, a čak osam stepeni prenosa mekano uvek nalazi najoptimalniji za trenutne uslove opterećenja, broja obrtaja i brzine. Samo pri naglom ubrzanju punim gasom dizel se zvukom javlja kao dizel, ali su „auspuh štimeri“ (da se zna, zvuku iz izduva se jako poklanja pažnja i radi na njemu rade brojni inženjeri, što zbog zakona, što zbog imidža vozila) su odlično uradili svoj posao, pa se spolja X2 dizel oglašava dubokim zvukom koji donekle čak podseća na grleni V8 benzinac.
I još da je standarda
I samo još da je standarda života kod nas pa da smem da skinem kapu i kažem: …“ma sjajno, vredi svakog evra“… i da preti opasnost da me proglase mnogo čime. Za X2 sa testa treba izbrojati 57.651 evro, od čega je 17.661 evro dodatna oprema. Gotovo da me je obradovao podatak koji kaže da xDrive 20d cenom startuje od 39.990, pa se mogu reći da je za suštinu – motor, menjač, prenos i funkcionalnost ovo prihvatljiva cifra. A zapravo, BMW ni ne želi da bude marka dostupna svakom i zato jeste premium marka, koju može da ima samo onaj ko može da je plati. To je fakat, a ostali mogu samo da je žele ili svoju priliku vrebaju u drugoj prodaji.

[table id=32 /]

 

  • Show Comments

  • Željko

    Video sam ga uživo nedavno. Sjajan posao je BMW napravio. X1 nekako više nije uopšte zanimljiv. I sve je odlično, ali zato cena, baš visoka.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hamilton uz pomoć Fortune do pobede

Ako je prva trka u Bakuu bila jedna od najdosadnijih ikada viđenih, i druga, ...

Hondi Red Dot nagrade za dizajn automobila i motocikla

Hondina potpuno nova, izuzetno hvaljena Honda e dobila je nagradu „Red Dot: Best of ...

Zašto siromašna smeša ne znači veću temperaturu agregata

Jedan od mnogih mitova koji okružuju SUS motore je taj da agregati koji koriste ...

Kinezi napadaju Evropu

Dok se evropski proizvođači utrkuju u povlađivanju Kinezima, kineski proizvođači automobila imaju velike ambicije ...

Automatski menjač za Opel Crossland X

Opel Crossland X stiže sa šestostepenim automatskim menjačem za najsnažniji benzinski motor Opel Crossland ...