Izgleda kao iz filma naučne fantastike, ali se radi o ozbiljnoj studiji Volkswagena koji razvija robotizovani punjač za EV
Ako ne može automobil do punjača, doći će punjač do automobila. Tako je Volkswagen postavio stvari i predstavio robotizovanji punjač za baterije električnih vozila, koji deluje kao da je iz “Star Wars” franšize filmova. Iako sistem zaista deluje SF stilizovan, studija je veoma ozbiljna i treba da prevaziđe problem postavljanja električnog vozila do samog punjača baterija. Šta više ovaj mobilni robotizovani punjač rešava i dva dodatna problema – punjenje vozila kada vozač nije u blizini i istovremeno punjenje više vozila u garaži koja nema dovoljnu infrastrukturu sa individualnim punjačima. Ideja je u svojoj osnovi zapravo jednostavna – dovesti energiju do vozila, a ne vozilo do izvora energije, odnosno struje. Robot u sebi transportuje bateriju od centralne jedinice za punjenje do vozila. Kada se poruči punjenje putem mobilne aplikacije ili sistema komunikacije vozilo – infrastruktura, robot autonomno putuje do vozilo, i pomoću pomične ruke priključuje vozilo na punjenje. Nakon toga, ostavlja svoju bateriju da puni vozilo, i vraća se do svoje “centrale” po sledeću bateriju, koju vozi do sledećeg vozila koje je poručilo punjenje, a kasnije prikuplja ispražnjene baterije, koje odnosi na punjenje u centralnu punionicu. Brojni senzori na robotu prate kretanje i vode ga između parkiranih vozila, pa u jednom parkingu može da radi nekoliko ovakvih robota, čime se povećava kapacitet za punjenje električnih automobila. Volkswagen je uz predstavljanje svog, da ga u šali nazovemo “R2D2” po simpatičnom robotu sveznalici iz Star Wars, dodao i da sistem zapravo ne traži složenu infrastrukturu koja bi se ugrađivala u garažu, čime očigledno šalje poruku vlasnicima parkinga da relativno jednostavno korisnicima mogu da dodaju uslugu punjenja vozila strujom.
Zapravo, ne treba se previše iznenaditi ako uskoro u nekoj garaži sretnemo ovakvu napravu lice u lice. Volkswagen je počeo rad na ovom projektu pre više od godinu dana, a upravo predstavljeni model je zapravo prototip, što znači poodmaklu fazu razvoja ka serijskom modelu.