Iako još uvek čekamo da ga zvanično i vidimo, pristižu informacije o pogonima u novoj generaciji Nissan Qashqaija
Sistem e-POWER je posebno razvijen za novi Qashqai da zadovolji stroge zahteve evropskih vozača. Qashqai sa sistemom e-POWER ne samo da ostvaruje visok nivo efikasnosti po pitanju potrošnje goriva i niskih emisija CO2, već ga odlikuje odzivno i snažno ubrzanje.
Sa varijantama 2WD i 4WD, 6-stepenim ručnim ili novim Xtronic CVT menjačem i isključivo elektromotornim pogonom, zahvaljujući sistemu e-POWER, potpuno nove opcije pogonskog sklopa vozila Qashqai zadovoljavaju sve zahteve kupaca kada je u pitanju zadovoljstvo u vožnji.
Blagi hibridni sistem 12V ALiS dostupan na novom vozilu Qashqai, je pristupačnija hibridna tehnologija koja pruža pomoć obrtnom momentu, produženom zaustavljanju motora na praznom hodu, brzom ponovnom pokretanju i zaustavljanju bez korišćenja snage motora [samo CVT], sa poboljšanjima u pogledu potrošnje goriva i emisija CO2 (-4g/km).
1.3 benzinac 12V ALiS biće u ponudi sa dva niivoa snage – 140 KS i 160 KS – sa šestostepenim manuelnim ili novim Xtronic CVT menjačem (samo 160 KS). Maksimalnu snagu motor postiže na 5.500 o/min, sa maksimalnim raspoloživim obrtnim mentom od 270 Nm pri solidnih 1.750 o/min na 160 KS CVT i MT verzijama velike snage.
Novi Qashqai donosi prvo uvođenje Nissanovog inovativnog pogonskog sistema e‑POWER u Evropu. Ekskluzivan za Nissan i ključna komponenta kompanijine strategije inteligentne mobilnosti, sistem e-POWER je jedinstven pristup elektrifikaciji čineći svakodnevnu vožnju uzbudljivom.
Novi e-POWER sistem vozila Qashqai obuhvata bateriju visoke izlazne snage i pogonski sklop integrisan sa vodećim u kategoriji promenljivim odnosom kompresije benzinskog motora od 157 KS, generatorom snage, inverterom i električnim motorom od 140 kW slične veličine i izlazne snage kao u Nissanovim električnim vozilima. Ovo je jedinstveno rešenje koje kombinuje prijatno, besprekorno linearno ubrzanje karakteristično za EV, ali bez potrebe za punjenjem.
Da bi se udovoljilo tipičnim zahtevima evropskih potrošača i njihovoj svakodnevnoj vožnji, instalacija sistema e-POWER je značajno nadograđena za novi Qashqai. Primenjen je u vozilu Note – najprodavanijem japanskom vozilu poslednjih godina – za 1.2 benzinski motor koji puni baterijsku jedinicu maksimalnom izlaznom snagom od 108 KS. Za Evropu je nadograđen za 1.5-litarski benzinski motor sa maksimalnom izlaznom snagom od 140 kW (190 KS).
Jedinstven element sistema e-Power je taj što se benzinski motor koristi isključivo za generisanje električne energije, dok točkove u potpunosti pokreće električni motor. Ovo znači da motor uvek može da radi u svom optimalnom dometu, što dovodi do superiorne efikasnosti u potrošnji goriva i niže emisije CO2 u poređenju sa tradicionalnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Slično LEAF-u, novi Qashqai sa sistemom e-POWER koristi potpuno novo iskustvo vožnje ‘jednom pedalom’ nazvano e-Pedal. Vozači mogu da pokreću, ubrzavaju i usporavaju samo pomoću pedale gasa, podržavajući do 90% scenarija vožnje, obzirom da pogon obezbeđuje veliku silu usporenja.
U uslovima vožnje kreni-stani, e-Pedal način značajno smanjuje potrebu za premeštanjem noge sa jedne pedale na drugu pružajući usporavanje do 0.2G pri podizanju noge sa papučice gasa.