fbpx

Novi motori za novi Nissan Qasqai

Iako još uvek čekamo da ga zvanično i vidimo, pristižu informacije o pogonima u novoj generaciji Nissan Qashqaija

Podržavajući Nissanov cilj da dostigne 50% elektrifikovane prodaje u Evropi do 2024. godine, novi Nissan Qashqai neće biti dostupan samo sa 1.3 DiG-T benzinskim motorom opremljenim blagom hibridnom tehnologijom, već će takođe u Evropi debitovati predstavljanjem sistema e-POWER, Nissanovog inovativnog i nagrađivanog pogonskog sklopa koji crpi tehnologije iz pionirskog kompanijskog električnog vozila Nissan LEAF.
Sistem e-POWER je posebno razvijen za novi Qashqai da zadovolji stroge zahteve evropskih vozača. Qashqai sa sistemom e-POWER ne samo da ostvaruje visok nivo efikasnosti po pitanju potrošnje goriva i niskih emisija CO2, već ga odlikuje odzivno i snažno ubrzanje.
Sa varijantama 2WD i 4WD, 6-stepenim ručnim ili novim Xtronic CVT menjačem i isključivo elektromotornim pogonom, zahvaljujući sistemu e-POWER, potpuno nove opcije pogonskog sklopa vozila Qashqai zadovoljavaju sve zahteve kupaca kada je u pitanju zadovoljstvo u vožnji.
1.3 DiG-T BENZINAC 140 KS/160 KS SA 12V ALiS BLAGIM HIBRIDNIM SISTEMOM
Blagi hibridni sistem 12V ALiS dostupan na novom vozilu Qashqai, je pristupačnija hibridna tehnologija koja pruža pomoć obrtnom momentu, produženom zaustavljanju motora na praznom hodu, brzom ponovnom pokretanju i zaustavljanju bez korišćenja snage motora [samo CVT], sa poboljšanjima u pogledu potrošnje goriva i emisija CO2 (-4g/km).
1.3 benzinac 12V ALiS biće u ponudi sa dva niivoa snage – 140 KS i 160 KS – sa šestostepenim manuelnim ili novim Xtronic CVT menjačem (samo 160 KS). Maksimalnu snagu motor postiže na 5.500 o/min, sa maksimalnim raspoloživim obrtnim mentom od 270 Nm pri solidnih 1.750 o/min na 160 KS CVT i MT verzijama velike snage.
U manuelnim verzijama menjač je poboljšan radi bržeg, direktnijeg i sportskijeg osećaja promena stepena prenosa. Nova generacija Xtronic CVT menjača pruža bolju ekonomičnost goriva i bolji osećaj ubrzanja zahvaljujući poboljšanjima koja uključuju dvostruki sistem pumpe za ulje sa novom električnom pumpom za ulje. CVT na novom vozilu Qashqai pruža najbolje iz oba sveta, nudeći besprekornu vožnju u gradu i tokom blagog ubrzanja kao i tokom snažnog ubrzanja. 2WD je dostupan u verzijama sa 140 KS i 160 KS, dok će 4WD biti dostupan sam na CVT modelima sa 160 KS.
E-POWER
Novi Qashqai donosi prvo uvođenje Nissanovog inovativnog pogonskog sistema e‑POWER u Evropu. Ekskluzivan za Nissan i ključna komponenta kompanijine strategije inteligentne mobilnosti, sistem e-POWER je jedinstven pristup elektrifikaciji čineći svakodnevnu vožnju uzbudljivom.
Novi e-POWER sistem vozila Qashqai obuhvata bateriju visoke izlazne snage i pogonski sklop integrisan sa vodećim u kategoriji promenljivim odnosom kompresije benzinskog motora od 157 KS, generatorom snage, inverterom i električnim motorom od 140 kW slične veličine i izlazne snage kao u Nissanovim električnim vozilima. Ovo je jedinstveno rešenje koje kombinuje prijatno, besprekorno linearno ubrzanje karakteristično za EV, ali bez potrebe za punjenjem.
Da bi se udovoljilo tipičnim zahtevima evropskih potrošača i njihovoj svakodnevnoj vožnji, instalacija sistema e-POWER je značajno nadograđena za novi Qashqai. Primenjen je u vozilu Note – najprodavanijem japanskom vozilu poslednjih godina – za 1.2 benzinski motor koji puni baterijsku jedinicu maksimalnom izlaznom snagom od 108 KS. Za Evropu je nadograđen za 1.5-litarski benzinski motor sa maksimalnom izlaznom snagom od 140 kW (190 KS).
Jedinstven element sistema e-Power je taj što se benzinski motor koristi isključivo za generisanje električne energije, dok točkove u potpunosti pokreće električni motor. Ovo znači da motor uvek može da radi u svom optimalnom dometu, što dovodi do superiorne efikasnosti u potrošnji goriva i niže emisije CO2 u poređenju sa tradicionalnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Slično LEAF-u, novi Qashqai sa sistemom e-POWER koristi potpuno novo iskustvo vožnje ‘jednom pedalom’ nazvano e-Pedal. Vozači mogu da pokreću, ubrzavaju i usporavaju samo pomoću pedale gasa, podržavajući do 90% scenarija vožnje, obzirom da pogon obezbeđuje veliku silu usporenja.
U uslovima vožnje kreni-stani, e-Pedal način značajno smanjuje potrebu za premeštanjem noge sa jedne pedale na drugu pružajući usporavanje do 0.2G pri podizanju noge sa papučice gasa.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Konačno je neko izgovorio!

Konačno je neko javno izgovorio da su električna vozila katastofa po planetu. I to ...

Niki Lauda izašao iz bolnice

Dva meseca nakon transplantacije pluća, Niki Lauda je izašao iz bolnice Trostruki šampion sveta ...

Mercedes-AMG S63e bi mogao imati preko 800 KS

Za sada se svodi na spekulaciju, ali ne bez osnova – novi Mercedes S ...

Otkriven McLaren Sabre ali pod čudnim okolnostima

McLaren Sabre – biće ih proizvedeno samo 15 komada, a upravo je otkriven pod ...

Najbrutalniji Morgan do sada: Aero GT

Morgan je danas pokazao teaser svog najbrutalnijeg uličnog automobila do sada. Zove se Aero ...