fbpx

Tesla (konačno) osvežio Model S i ugradio poluvolan

Nakon što je dobro prodrmao tržište električnih vozila, Tesla je konačno i osvežio svoj Model S, koji je dobio poluvolan

Nakon godina i godina kontroverzi, osporavanja, uspona i padova, niko više Tesli ne može da kaže da je autsajder. Tesla električni automobili postali su “mejnstrim” i trendseteri po pitanju tehnologija, za kojima drugi jure. Međutim, prvi velikoserijski model iz tesle, sportska limuzina Model S već duže vreme vapila je za osveženjem i unapređenjima. U iznošenje blansa za četvrti kvartal prošle godine, Tesla je zvanično objavio i da je Model S osvežen, a da proizvodnja počinje u narednih nekoliko nedelja.
Karoserija je dobila potpuno novi prednji deo koji je spušten, nove nove naplatke, a izmenjena su i zadnja svetla. U osnovi, spolja i ne previše toga, ali se zato u kabini dogodila revolucija.
Vertikalni tablet multi medije je otišao, a na njegovo mesto je došao položeni 17.0” ekran rezolucije 2200×1300, ali će instrument tabla, po svemu sudeći zadržati 12.3” ekran.
Ipak ono što je najupadljivije i što nam se najviše sviđa je novi upravljač. Umesto volana, ugrađivaće se poluvolan decenijama odomaćen u avijaciji, a koji piloti iz “milošte” nazivaju “štulval”, odnosno “stirval” što bi bilo pravilnije – Stier val u slobodno prevodu znači bikovi rogovi… Kako god bio nazvan, poluvolan tek treba da dokaže svoju praktičnost u vožnji automobila, obzirom da u avionima nikada ne ide više od pola kruga, odnosno 90° u levu ili desnu stranu.
Uočljivo je da osveženi Model S nema prekidače pokazivača pravca i da se oni nalaze na samom upravljaču. Armatura instrument table takođe je izmenjena i nema otvore ventilacije, što znači da Model S sada koristi HVAC sistem ugrađen u Model 3. Da b atmosfera u kabini delovala prirodnije i toplije, Model S zadržava velike površine drvenih aplikacija.
Tesla je istovremeno najavio da je i Model X prošao proces osvežavanja, i dobija većinu novih elemenata kao i Model S. To znači da istovremeno Model S i Model X dobijaju novi nivo opreme. Long Range verzije sa dva motora ostaju osnovne, ali je unapređeni Performance nivo opreme zamenjen paketom pod imenom Plaid. U osnovi, veće razlike između ova dva paketa opreme nema, ali će tokom godine stići Plaid+ paket za Model S koji će svoju novu bateriju imati ugrađenu u strukturu vozila. Prema najavi kompanije Tesla, novi baterijski paket doneće rekordnu autonomiju Modelu S od čak 840 kilometara, a ubrzanje do 100 km/h za samo 1.99 sekundi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Šta će pokretati F1 od 2021.?

FIA je nakon sastanka sa timovima i proizvođačima motora objavila početne detalje novih pravila ...

Volkswagen ulaže 2 milijarde u novi pogon za Trinity

Volkswagen uz dve milijarde evra u Wolfsburgu priprema potpuno novi pogon za svoju novu ...

Amazon predstavio svoje električno dostavno vozilo

Amazon je otkrio svoje električno dostavno vozilo koje će proizvoditi firma Rivian Amazon, tehnološka ...

Honda Rugged – od side by side-a do pickupa

Rugged Open Air Vehicle – Honda nije imala mnogo mašte za ime maštovitog vozila ...

U McLaren Grupi je lošije nego što izgleda?

U McLaren Grupi je situacija lošija nego što se do sada moglo videti i ...