fbpx

Tesla (konačno) osvežio Model S i ugradio poluvolan

Nakon što je dobro prodrmao tržište električnih vozila, Tesla je konačno i osvežio svoj Model S, koji je dobio poluvolan

Nakon godina i godina kontroverzi, osporavanja, uspona i padova, niko više Tesli ne može da kaže da je autsajder. Tesla električni automobili postali su “mejnstrim” i trendseteri po pitanju tehnologija, za kojima drugi jure. Međutim, prvi velikoserijski model iz tesle, sportska limuzina Model S već duže vreme vapila je za osveženjem i unapređenjima. U iznošenje blansa za četvrti kvartal prošle godine, Tesla je zvanično objavio i da je Model S osvežen, a da proizvodnja počinje u narednih nekoliko nedelja.
Karoserija je dobila potpuno novi prednji deo koji je spušten, nove nove naplatke, a izmenjena su i zadnja svetla. U osnovi, spolja i ne previše toga, ali se zato u kabini dogodila revolucija.
Vertikalni tablet multi medije je otišao, a na njegovo mesto je došao položeni 17.0” ekran rezolucije 2200×1300, ali će instrument tabla, po svemu sudeći zadržati 12.3” ekran.
Ipak ono što je najupadljivije i što nam se najviše sviđa je novi upravljač. Umesto volana, ugrađivaće se poluvolan decenijama odomaćen u avijaciji, a koji piloti iz “milošte” nazivaju “štulval”, odnosno “stirval” što bi bilo pravilnije – Stier val u slobodno prevodu znači bikovi rogovi… Kako god bio nazvan, poluvolan tek treba da dokaže svoju praktičnost u vožnji automobila, obzirom da u avionima nikada ne ide više od pola kruga, odnosno 90° u levu ili desnu stranu.
Uočljivo je da osveženi Model S nema prekidače pokazivača pravca i da se oni nalaze na samom upravljaču. Armatura instrument table takođe je izmenjena i nema otvore ventilacije, što znači da Model S sada koristi HVAC sistem ugrađen u Model 3. Da b atmosfera u kabini delovala prirodnije i toplije, Model S zadržava velike površine drvenih aplikacija.
Tesla je istovremeno najavio da je i Model X prošao proces osvežavanja, i dobija većinu novih elemenata kao i Model S. To znači da istovremeno Model S i Model X dobijaju novi nivo opreme. Long Range verzije sa dva motora ostaju osnovne, ali je unapređeni Performance nivo opreme zamenjen paketom pod imenom Plaid. U osnovi, veće razlike između ova dva paketa opreme nema, ali će tokom godine stići Plaid+ paket za Model S koji će svoju novu bateriju imati ugrađenu u strukturu vozila. Prema najavi kompanije Tesla, novi baterijski paket doneće rekordnu autonomiju Modelu S od čak 840 kilometara, a ubrzanje do 100 km/h za samo 1.99 sekundi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Legende atomobilizma – Bugatti Type 41 La Royale

Prikazivanjem modela Type 41 La Royale, Bugatti je predstavio najjači, najveći i najluksuzniji automobila ...

Formula 1 – kvalifikacije za VN Japana pripale Verstappenu

Formula 1 – kvalifikacije za Veliku nagradu Japana 18. trku sezone 2022 pripale su ...

Nova Dacia Duster stigla u Srbiju

Nova Dacia Duster stigla u Srbiju u vrele letnje dane , a nakon prve ...

Williams Racing prodat američkom investitoru

Williams Racing je u potpunosti prodat američkoj investicionoj firmi Dorilton Capital Williams Racing, legendarni ...

Fernando Alonso se razišao sa McLarenom

Fernando Alonso više nema nikakve veze sa McLarenom, ugovor je istekao 2019. i nije ...

Avioni, kamioni, milioni, pick-upovi…

Avioni, kamioni, milioni, pick-upovi u glavi Elona Muska, koji kaže da gori od želje ...