Daimler i Renault bi se mogli udružiti u zajedničkom projektu dostavnog vozila
Navodeći informacije od dva nezavisna i neimenovana izvora Automotive News Europe prenosi da su pregovori između Daimlera i Renaulta na temu mogućeg zajedničkog projekta većeg dostavnog vozila, odnosno naredne generacije modela Master održani, ali da nisu bili uspešni i nije došlo ni do kakvog konkretnog dogovora. Iako svaka kompanija ima sopstevene i uspešne linije dostavnih vozila, udruživanjem bi mogli ostvarti značajne finansijske uštede.
Saradnja Daimlera Renaulta otpočela je 2010. godine, ali ovo partnerstvo sve više nestaje, pa bi rad na zajedničkom projektu dobro došao da osveži ovu vezu. Odnosi između Daimlera i Renaulta su ponajviše zhladili od kada je Mercedes-Benz odlučio da ugasi slabo prodavanu X-Klasu, pick-up koji je u osnov bio Nissan Navara/Renault Alaskan. Saradnja Daimler – Renault prekinuta je i na temu malog vozila obzirom da je proizvodnja modela Smart, blizanca sa Twingom, prebačena u Kinu, u proizvodni pogon Zhejian Geely Holding Grupe, najvećeg pojedinačnog akcionara Daimlera. Pored toga, i ostali zajednički projekti počeli su vremenom da usporavaju delimično i zbog toga što je Daimler počeo da smanjuje porudžbine dizel motora od Renaulta, što je sve zajedno dovelo do pitanje da li ima opstanka za ovo Francusko-Nemačko partnerstvo. Da ipak još nije vreme za potpuni razlaz potvrdio je prošlog leta predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard, koji je izjavio da planira ojačavanje alijanse sa Daimlerom.
Zanimljivo je se Covid-19 pandemija nije imala negativan uticaj na potražnju dostavnih vozila, čak naprotiv – potražnja je porasla. U skladu sa tim, uskoro treba očekivati dostavna vozila iz saradnje Volkswagena i Forda, kao i prve plodove novonastale kompanije Stellantis.