fbpx

Daimler i Renault zajednički prave kombi?

Daimler i Renault bi se mogli udružiti u zajedničkom projektu dostavnog vozila

Nakon ujedinjavanja PSA i FCA, Renault je ostao bez Opela sa kojim je bi partner u proizvodnji i prodaji dostavnih vozila. Iz pogona Batilly na severoistoku Francuske izlazili su modeli Renault Master i Opel Movano. Međutim, u okviru novonastale Stellantis grupe, Opel Movano će preći na platformu PSA-FCA (odnosno Stellantis), a Renault mora da potraži novog partnera.
Navodeći informacije od dva nezavisna i neimenovana izvora Automotive News Europe prenosi da su pregovori između Daimlera i Renaulta na temu mogućeg zajedničkog projekta većeg dostavnog vozila, odnosno naredne generacije modela Master održani, ali da nisu bili uspešni i nije došlo ni do kakvog konkretnog dogovora. Iako svaka kompanija ima sopstevene i uspešne linije dostavnih vozila, udruživanjem bi mogli ostvarti značajne finansijske uštede.

Foto: Mercedes-Benz X-Klasse

Saradnja Daimlera Renaulta otpočela je 2010. godine, ali ovo partnerstvo sve više nestaje, pa bi rad na zajedničkom projektu dobro došao da osveži ovu vezu. Odnosi između Daimlera i Renaulta su ponajviše zhladili od kada je Mercedes-Benz odlučio da ugasi slabo prodavanu X-Klasu, pick-up koji je u osnov bio Nissan Navara/Renault Alaskan. Saradnja Daimler – Renault prekinuta je i na temu malog vozila obzirom da je proizvodnja modela Smart, blizanca sa Twingom, prebačena u Kinu, u proizvodni pogon Zhejian Geely Holding Grupe, najvećeg pojedinačnog akcionara Daimlera. Pored toga, i ostali zajednički projekti počeli su vremenom da usporavaju delimično i zbog toga što je Daimler počeo da smanjuje porudžbine dizel motora od Renaulta, što je sve zajedno dovelo do pitanje da li ima opstanka za ovo Francusko-Nemačko partnerstvo. Da ipak još nije vreme za potpuni razlaz potvrdio je prošlog leta predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard, koji je izjavio da planira ojačavanje alijanse sa Daimlerom.
Zanimljivo je se Covid-19 pandemija nije imala negativan uticaj na potražnju dostavnih vozila, čak naprotiv – potražnja je porasla. U skladu sa tim, uskoro treba očekivati dostavna vozila iz saradnje Volkswagena i Forda, kao i prve plodove novonastale kompanije Stellantis.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku troši 35 % manje

Već u prvim danima redovne eksploatacije na najopterećenijoj liniji u gradskom prevozu u Čačku, ...

Još jednom „ulovljen“ novi Mercedes Citan?

Mercedes-Benz je 23. avgusta 2019. saopštio da s alijansom Renault-Nissan-Mitsubishi nastavlja razvojnu i proizvodnu ...

Explorer XPR440, kamper koji može (skoro) svugde

Kada se na šasiju Mercedes Unimoga postavi nadgradnja koja ga pretvori u kamper, dobija ...

MAN eTGE od jula ove godine

Elektro pogon definitivno ulazi u laka dostavna vozila. Od jula ove godine MAN počinje ...

Volvo testira električnog dugoprugaša

Uskoro u probnoj eksploataciji prvi teški dugolinijski Volvo kamion s pogonom na struju DHL ...

Volkswagen Multivan T7 debitovao kao naslednik Caravelle

Volkswagen je sa predstavljanjem potpuno novog modela Multivan T7 penzionisao dosadašnje, dobro poznato ime ...