Sa aerodroma Irkutskog vazduhoplovnog pogona, ogranka Irkut Corporation , 15. decembra 2020. godine prvi put je poleteo novi MS-21-310
Sa aerodroma Irkutskog vazduhoplovnog pogona, ogranka Irkut Corporation (u sastavu Državne korporacije Rostec), 15. decembra 2020. godine prvi put je poleteo MS-21-310, jedan od predstavnika buduće familije ruskih „magistralnih“ putničkih aviona. Pored potpuno nove konstrukcije letilice, opremljen novom generacijom ruskih motora PD-14, prvom još od početka devedestih godina prošlog veka.
Zadatak leta podrazumevao je proveru načina rada pogonske opreme, stabilnosti i upravljivosti vazduhoplova, kao i funkcionisanja njegovih sistema. Let je trajao sat i 25 minuta na visinama do 3.500 metara, pri brzinama do 450 km/čas. Po sletanju, jedan od trojice članova posade, ispitni pilot Vasilij Sevastjanov je izjavio: „Letačka misija je u potpunosti izvršena. Motori su se odlično pokazali“. Avion MS-21-310 je sličan Erbasu /Airbus/ А320 i Boingu 737-800. To je „magistralni“ srednjeprugaš čiji razvoj predvodi Korporacija Irkut.
Motor PD-14 je rezultat široke saradnje ODK (Объединенная двигателестроительная корпорация – ruska državna kompanija za proizvodnju motora za programe vojne i civilne avijacije i svemirske programe, takođe u sastavu Rosteca) i industrijske nauke. To je prvi potpuno ruski turbofenski motor za civilnu avijaciju od početka 1990-ih. Godine 2018. za njega je ruska Savezna agencija za vazdušni saobraćaj izdala sertifikat o tipu. PD-14 ispunjava savremene zahteve za sertifikaciju AP-33, FAR-33, CS-E, ETOPS. Statički potisak na uzletanju iznosi 14.000 kN, suva masa – 2.870 kg, prečnik fenskog kola je 1.900 mm. Korporacija Irkut navodi da je, „…zahvaljujući upotrebi inovativnih tehnologija i materijala, specifična potrošnja goriva za 10-15% manja od potrošnje kod motora prethodne generacije.“
Više o ovom projektu možete pročitati na: http://www.kamioni.net/
Show Comments