fbpx

Audi e-tron GT i e-tron GT RS zvanično predstavljeni

Audijev dugo očekivani odgovor na Teslu Model S, model e-tron GT, zvanično je predstavljen

Foto: Audi

Audi e-tron GT je sa svojih 4.99 m dužine, 1.96 m širine i 1.41 m visine je samo 30 mm duži i viši od Porsche Taycana sa kojim deli svoju J1 električnu platformu. Međutim, iako dele osnovu, Audi je za svoj model napravio mnoštvo izmena kako bi e-tron GT pružao jedinstven osećaj u vožnji. Iako oba vozila korsite vazdušne opruge sa tri komore i podesive amortizere, Audijevi inženjeri su finim podešavanjem oslanjanja doveli do toga da se u automobilu oseća kao u Audiju, sa mekšom “Comfort” postavkom vožnje i tvrđim “Dynamic” podešavanjem.

Foto: Audi

Pored toga, zahvaljujući pomentom vazdušnom oslanjanju, Audi e-tron GT se u Dynamic modu spušta za 10 mm, za 22 mm u Efficency modu, dok se u Comfort modu podiže za 20 mm. Upravljanje na zadnjoj osovini omogućava preciznije upravljanje pri brzinama nižim od 50 do 60 km/h (u zavisnosti od moda vožnje) tako što zakreće zadnje točkove do 3 stepena u suprotnom smeru od usmerenosti prednjih točkova. Pri većim brzinama, zadnji točkovi se zarkeću u smeru prednjih radi veće stabilnosti.

Foto: Audi

Osnovni e-tron GT quattro pokreću elektromotori snage 238 KS napred i 434 KS pozadi. Oba elektromotora imaju rezervu snage “za ekstremne uslove vožnje” i ukupna snaga iznosi 475 KS i 630 Nm obrtnog momenta. “Boost” opcija povećava ukupnu snagu na 524 KS u trajanju od 2.5 sekundi kada se koristi “launch control”. Audi e-tron GT do 100 km/h sprinta za 4.1 sekundu, a maksimalna brzina mu je 244 km/h.

Foto: Audi

Audi e-tron GT RS isporučuje 590 KS, tj. 637 KS sa “overboost”-om i 830 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje oko 3.3 sekunde, a maksimalna brzina je 250 km/h. Kao i Taycan, Audi koristi dvostepeni menjač za zadnji motor, sa vrlo kratkim odnosom prvog stepena prenosa za “neverovatno ubrzanje” i dugački odnos drugog stepena prenosa za veću efikasnost i performanse pri visokim brzinama.

Foto: Audi

Kada se ne koristi “launch control”, e-tron GT kreće iz drugog stepena prenosa. Baterija Audi e-tron GT postavljena je vrlo nisko u automobilu i omogućava “skoro” pa idealnu 50:50 raspodelu težine. Na raspolaganju je 85kWh od ukupnih 95kWh, dok sistem radi na 800V.

Foto: Audi

Osnovno AC punjenje je 11kW, odnosno dovoljno brzo dopuni bateriju “preko noći”. Punjač od 22kW biće naknadno ponuđen. DC punjenje omogućava maksimalnu snagu punjenja od 270kW, što je dovoljno za dodavanje 100 km autonomije za tek preko pet minuta.

Foto: Audi

Iako WLTP, kao ni EPA podaci o autonomiji nisu još objavljeni, Audi predviđa oko 490 km po punjenju. Vodeno hlađenje elektrosistema omogućava da se performanse ne gube prilikom “oštrije” vožnje, a sistem se sastoji od četiri kruga za hlađenje povezanih ventilima. Jedan krug se koristi za bateriju, drugi za elektromotore i elektroniku, a poslednji za enterijer.

Foto: Audi

Kad smo kod enterijera, Audi e-tron GT dolazi sa 12.3 inčnom instrument tablom i 10.1 inčnim infotejment ekranom. Audi se ovog puta opredelio za fizičke prekidače funkcija koje se često koriste. Upravljač sa ravnim donjim delom i pojedini delovi enterijera su prekriveni Alcantarom i u osnovnoj verziji.

Foto: Audi

Proizvodnja Audija e-torn GT odvijaće se u Böllinger Höfe fabrici u mestu Neckarsulm u Nemačkoj, isto gde s odvija proizvodnja modela R8. Ova fabrika jedinstvena u VW Grupi jer je jedina u kojoj se sklapaju dva potpuno drugačija automoibla – potpuno električna limuzina i super automobil sa V10 agregatom postavljenim u sredini.

Foto: Audi

Audi e-tron GT kreće u prodaju već na leto po početnoj ceni od 99,800 evra za osnovnu verziju i 138,200 evra za RS verziju u Nemačkoj.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Parking mesto u Hong Kongu prodato za 1.07 miliona evra

Parking mesto na planini Nicholson u Hong Kongu prodato je za više od milion ...

Gde će Audi šta da proizvodi?

Audi će proizvoditi dva električna modela u svom glavnom pogonu u Ingolstadtu, ali tek ...

Zaustavljaju se proizvodnje zbog delova iz Ukrajine

Invazija Rusije na Ukrajinu počela je da pokazuje uticaj na auto industriju zbog nedostatka ...

Formula 1 – Newey više nema pristup podacima

Formula 1 – Newey više nema pristup podacima, ne projektuje nove delove i ne ...

Lepša strana Salona u Beogradu 2019.

Svaki salon automobila ima i svoju lepšu stranu, a to nisu automobili. Salon u ...

Formula 1 – Verstappenu pobeda u Brazilu

Formula 1 – Verstappenu pobeda u Brazilu u haotičnoj trci za Veliku nagradu Brazila ...