fbpx

Zamrznut razvoj motora u Formuli 1 od 2022. godine

Svi timovi Formule 1 jednoglasno su glasali za zamrzavanje razvoja pogonskih jedinica od 2022. godine

Photo by Darko Bandic/Pool via Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-24HMR57P52111 // Usage for editorial use only //

Nakon objave Honde da se na kraju sezone 2021. povlači iz formule 1 kako bi se potpuno posvetila razvoju čistih pogona, Red Bull i juniorski tim Alpha Tauri time su ostali bez dobavljača motora za sezonu Formule 1 2022. Relativno brzo, pojavila se i vest da bi Red Bull mogao da preuzme kompletnu intelektualnu svojinu i patente od Honde i samostalno nastavi da proizvodi pogonske jedinice za svoje timove. Međutim, glavni uslov Red Bulla u takvom scenariju bio je zamrzavanje razvoja motora na određeni period, obzirom da sam razvoj iziskuje mnogo više ljudskih resursa i sredstava od same proizvodnje motora. Šta više, po svom ustaljenom običaju Red Bull, je ponovo počeo da preti svojim povlačenjem iz Formule 1 ukoliko se zamrzavanje ne dogovori i ne bude u mogućnosti da proizvodi svoje pogonske grupe. Moćni austrijski tim ni kao opciju nije želeo povratak na pogonske jedinice Renault sa kojima je ostvario svoje najveće uspehe, ali i velika razočarenja u turbo eri koja je počela 2014. godine.

Foto – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Mesecima su trajale neizvesnosti da li će se svi timovi, odnosno preostali proizvođači motora Mercedes-AMG, Ferrari i Renault saglasiti sa zamrzavanjem razvoja na kraju sezone 2022. Razlog je jednostavan – praktično na raspolaganju svi imaju 2021. godinu da izvuku maksimum iz svojih motora, a nakon toga se sa njima takmiče u narednih nekoliko godina. Tačnije, prema prvobitnom planu, nova pravila za konstrukciju motora trebala su da stupe na snagu 2026. godine, mada će po svemu sudeći biti pomerena na 2025. godinu.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Neizvesnosti više nema – zamrzavanje motora jednoglasno je izglasano. Prema trenutnoj situaciji, proizvođači će punim gasom razvijati svoje pogonske jedinice. Zna se da je najsnažniji i najpouzdaniji Mercedes-AMG. Iz Maranella stižu vesti da je potpuno nova pogonska jedinica značajno snažnija od prošlogodišnje sa kojom Ferrari i timovi koje je snabdevao nisu mogli mnogo toga da urade. Nezvanično, pominje se i da se Ferrari odlučio za konstruktivnu postavku kakvu već godinama korist Mercedes-AMG, a u kojoj su na dve strane motora odvojeni kompresorsko i turbinsko kolo, što omogućuje kompaktniji motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Renault, odnosno Alpine je očigledno zadovoljan onime što će imati spremno do kraja 2021.

Foto: Renault Sport

U pregovorima sa Formulom 1 pred timovima su i dodatni predlozi za promene – ograničavanje budžeta plata (koje trenutno nisu ograničene) kao i mogućnost uvođenja sprint trka subotom, koje su već neko vreme “na tapetu”. Za sada, timovi prvi predlog odbijaju, ali za drugi ostavljaju otvorena vrata, ali uz dodatne detalje koji bi preciznije razradili ideju o dve trke u jednom vikendu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – dvostruka pobeda za Ferrari u Australiji

Formula 1 – dvostruka pobeda za Ferrari u Australiji na stazi Albert park u ...

Rimac C2 spreman za Ženevu

Rimac C2 biće spreman za salon u Ženevi početkom marta Kompanija Rimac Automobili, počela ...

Suzuki Swift Sport spreman za Frankuft

Iako je službena premijera najavljena za salon u Frankfurtu u septembru, Suzuki je već ...

Lancia učestvuje na Rétromobile 2023.

47. izdanje revije Rétromobile, najstarije i najprestižnije evropske revije klasičnih automobila, održaće se od ...

Volkswagen otkrio Nivus novi Coupe-SUV

Volkswagen je predstavio svoj novi kompaktni Coupe-SUV Nivus, koji će do kupaca u Evropi ...

Da li će novi DB11 izgledati kao VW Arteon?

Dizajner koji je u VW-u stilizovao karoserije Arteona i Touarega, prešao je u Aston ...